- Waardering
- 1.075
- Lengte
- 1m90
Is gewoon slecht voor je onderrug abwheel, dus gewoon niet doen.
not this shit again
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Is gewoon slecht voor je onderrug abwheel, dus gewoon niet doen.
Je hebt altijd flexie van je rug icm belasting. Dus altijd slecht, net zelfde als chrunches maar dan nog erger.

mijn advies: naast je grote compounds, 2x in de week nog even 10-15min aan je buik besteden.
dus doe in de rust van je abdominals, iets voor je obliques.
bij Squats etc. pak je je rust om optimaal aan je volgende set te beginnen (mijn manier, ieder moet doen wat die zelf wilt)
Core wat ik als assistance zie, doe ik alles door elkaar. En kan ik in de rust van mijn rechte buik spieren, de schuine trainen. Zowel in mijn raises, planks en sit ups. crunches doe ik niet.
Nu toch al een paar keer dat je uitspraken doet over de lage rug waarbij je volledig de mist in gaat.
http://www.youtube.com/watch?v=PwqJTPsI6i0
Dit is een correcte uitvoering van de wheel rollout.
Mag je mij eens vertellen waar er flexie in de rug zit.
In deze context geplaatst, is het bewegen van het lichaam tegen zware weerstanden in per definitie slecht en iets wat dan beter helemaal maar niet gedaan kan worden....![]()
Zo zwart wit lijkt me sterk en dit is ook mijn bezwaar tegen de post. Het ontbreekt aan context en 'gewoon slecht' is veel te algemeen.Onderzoek toont duidelijk aan dat bepaalde buikspieroefeningen zoals planks en abwheel slecht voor je onderrug zijn. Lijkt me nu verstandig onderzoek te laten spreken ipv meningen.
Zo zwart wit lijkt me sterk en dit is ook mijn bezwaar tegen de post. Het ontbreekt aan context en 'gewoon slecht' is veel te algemeen.
Crunches heb ik het niet over, wel over ab wheel. Waar ik kan inkomen is dat bij een verkeerde houding de druk op onderrug inderdaad onwenselijk wordt. Dit gaat vaak pas beter wanneer de onderrug sterker wordt (en/ of heupbuigers). Of eerder stoppen qua bewegingsuitslag.
Gezien de moeilijkheidsgraad van de oefening is het een goede vraag wanneer ga je dit toepassen of aanraden? Is het risico niet te groot? Zeker gezien er voldoende andere oefeningen zijn die minder risico geven zonder in te boeten op een goede training van je core?
nog iemand een reactie op mijn vraag? is per LB workout 1 ab oefening genoeg of is het raadzaam 2 oefeningen te pakken?
er zijn zoveel aspecten die hierin meespelen. WELKE oef had je in gedachten? hoe zwaar wil je deze oef gaan doen? hoeveel volume wil je doen? ik zeg: ab roll outs paar setjes 1x of 2x in de week is meestal genoeg, je kunt ook 1x een hanging oef doen, en eens je sterk genoeg bent zoek je altijd een moeilijker alternatief.

Was ivm planks en heb mijn mening ook uiteindelijk aangepast aan de hand van onderzoeken die ik zelf heb moeten opzoeken natuurlijk.
Onderzoek toont duidelijk aan dat bepaalde buikspieroefeningen zoals planks en abwheel slecht voor je onderrug zijn. Lijkt me nu verstandig onderzoek te laten spreken ipv meningen.
Geen, bij een goed training schema is het volledig onnodig.