MuscleMeat

Duitse rechter: tuchtigen mag van Koran

Bijna niemand zal dit soort veranderingen willen, ook de meesten die op linkse partijen stemmen niet. Alleen zie ik in zo'n incident geen aanleiding om te denken dat er werkelijk een grote verandering gaande is waarbij 'we' worden overgenomen door een andere cultuur.

• Topic Starter Topic Starter
Dat is natuurlijk maar de vraag, die vrouw kan ook gewoon als rechter te politiek correct willen zijn, in ieder geval hoort ze dan niet thuis in zo'n functie. Dom wicht.

Té politiek correct? Is een beetje politiek correct dan wel ok?

Als linkse individu moet ik toch zeggen dat er het laatste jaar er zich fenomenen voordoen waar de linkse gemeenschap niet te ondoordacht voor aanvaarding moet kiezen.

Ondanks ik dan toch de kant van Eric moet kiezen in dit soort discussies, ben ik een stuk gematigter en vind dan wel dat de deur open moet blijven voor een verandering van het gedachtengoed. Wat DBC zegt, moet zeker niet uit linkse overwegingen worden afgeketst.

Wat? ??? Kan je het nog vager uitdrukken? Of heb je net een postzegel gelikt? :D

Bijna niemand zal dit soort veranderingen willen, ook de meesten die op linkse partijen stemmen niet. Alleen zie ik in zo'n incident geen aanleiding om te denken dat er werkelijk een grote verandering gaande is waarbij 'we' worden overgenomen door een andere cultuur.

Ik zie heden ten dage nog veel te veel berichten over inbrekers die op kosten van de belastingbetaler op vakantie mogen ipv id de cel zitten en rechters die begrip hebben dat moslims hun vrouwen slaan. De reden hiervan is voornamelijk dat het OM en allerlei gemeentelijke instanties erg links zijn, veel linkser dan de landelijke politiek. Dit soort excessen zie je ook voornamelijk in 'rode' gemeentes als Amsterdam. Denk je dat dit met CDA of VVD rechters en ambtenaren ook zou gebeuren? Dacht het ook niet.

Té politiek correct? Is een beetje politiek correct dan wel ok?

In mijn optiek wel ja, als een olifant door de porceleinkast walsen gaat ook niet veel oplossen. Politiek bedrijven betekent compromissen sluiten en vaak genoeg op een dunne lijn balanceren wat goed of fout is. Dat geldt net zo goed voor rechters, een te strenge lijn gaat weinig oplossen maar een te laks lijn geeft ook een verkeerd signaal. Deze vrouw is doorgeslagen naar een te lakse lijn en houdt teveel rekening met groeperingen.

Ik zie heden ten dage nog veel te veel berichten over inbrekers die op kosten van de belastingbetaler op vakantie mogen ipv id de cel zitten en rechters die begrip hebben dat moslims hun vrouwen slaan. De reden hiervan is voornamelijk dat het OM en allerlei gemeentelijke instanties erg links zijn, veel linkser dan de landelijke politiek. Dit soort excessen zie je ook voornamelijk in 'rode' gemeentes als Amsterdam. Denk je dat dit met CDA of VVD rechters en ambtenaren ook zou gebeuren? Dacht het ook niet.

Alles is de schuld van links inderdaad, met rechtse partijen aan de macht is de wereld een soort van walhalla. Ligt natuurlijk aan al die uitkeringstrekkers die op links stemmen dat we in Nederland nu een linkse meerderheid hebben?

Alles is de schuld van links inderdaad, met rechtse partijen aan de macht is de wereld een soort van walhalla. Ligt natuurlijk aan al die uitkeringstrekkers die op links stemmen dat we in Nederland nu een linkse meerderheid hebben?

Mooi is dat altijd, leg me maar weer woorden in de mond die ik nooit gezegd heb. Landelijk hebben we inderdaad nu óók een linkse meerderheid, net als in steden als Amstrerdam en Nijmegen al jaren het geval is. Dus? wat is je punt? Ik heb het erover dat dit soort gestoorde kranteberichten meestal veroorzaakt wordt door links wanbeleid, ik zeg niet dat rechts alles beter doet, maar juist dit soort berichten werken populisten als Wilders in de hand. Wanneer wordt er eens schoon schip gemaakt en worden mensen die vakanties voor criminelen organiseren en mensen vrijspreken van geweld wegens geloofsovertuiging gewoon massaal ontslagen?

Nooit? Misstanden als deze komen altijd voor en zullen blijven voorkomen. Onder linkse, rechtse, paarse, bruine, groene,zwarte en blauwe regeringen. Menselijk handelen houdt ook in dat er ****-ups worden gemaakt, alleen is dat voor sommigen geloof ik moeilijk te accepteren.

Je zal altijd knuffelaars houden, net zo goed als je altijd volhardende racisten houdt. Zou toch mooi zijn als overal een echte oplossing voor was, maar het leven is geen standaardmodel dat aan standaardregeltjes voldoet, niet overal is direct een oplossing voor te vinden. In dit geval heeft een rechter een behoorlijke grote inschattingsfout gemaakt, maar verder big deal. Het zou wat anders worden als opeens het gros van de rechters een rechtspraak gaan uitvoeren volgens kaders die niet behoren tot de wettelijke kaders zoals wij die in Europa hebben opgesteld.

Incidenten onderscheiden van algemeenheden, zo moeilijk is het toch niet? Of misschien ook wel, want soms krijg ik het idee dat er echt wordt gedacht dat we in Europa de grip hebben verloren op de zaak.

Haha ja inderdaad en aan de boomknuffelaars en mensen die een beetje te veel vertrouwen hebben in de goedheid van de mens..:)

Nee met misantropie zal de wereld gered worden. Waarom wordt er altijd gedacht dat gematigde personen gelijk problemen volledig willen ontkennen of hun ogen sluiten?

Ik zie wel een trend (even wat incidenten uit het hoofd):
  • moord Van Gogh
  • imam weigert hand te schudden van minister Verdonk
  • moslim terrorist (Samir A. meen ik) in hongerstaking wegens vrouwen in zijn gevangenis (hij krijgt zijn zin en wordt verplaatst)
  • Donner zegt dat als de meerderheid Sharia wil dat dat moet kunnen
  • radicale imam mag preken in Nederlandse moskee (citaatje uit zijn preek: "barensweeën zijn geen excuus om niet aan het gebed deel te nemen")
  • belgisch meisje zou niet verkracht zijn als ze moslima geweest zou zijn.
  • Nu deze rechter weer.
Stuk voor stuk onschuldige incidenten. Het totaal beeld wat bij mij ontstaat is niet zo onschuldig.

Ik ben me aan het inlezen in de Islam, oa:

Latifa- gestolen gezicht
Carmen bin Laden - Gesloten koninkrijk
Betsy Udink - Allah en Eva

Geweld en onderdrukking is eerder regel dan uitzondering.
Onder het mom van "godsdienst" krijgt een totalitaire ideologie hier vaste grond onder de voeten.

Nee met misantropie zal de wereld gered worden. Waarom wordt er altijd gedacht dat gematigde personen gelijk problemen volledig willen ontkennen of hun ogen sluiten?

Ik vind dat er altijd iets te snel wordt toegegeven aan problemen door links en dat er teveel wordt vertrouwd op de goedheid van de mens..

De mens is de duivel en god tegelijk, goed en kwaad gaan altijd hand in hand. Wie alleen het goede wil zien is net zo blind als degene die alleen het kwade ziet. Eigenlijk is het dus best simpel, shades of grey.

(zal er hierna toch wel weer een posting komen dat ik alles bagataliseer en niet de problemen wil zien en zo beginnen we weer van voren af aan.)

Laatst bewerkt:
Geen van die incidenten zijn overigens onschuldig Vince, er is nergens gezegd dat bepaalde incidenten onschuldig zijn. Alleen ontgaat de samenhang er tussen mij een beetje, buiten dat het natuurlijk om zaken gaat waarbij moslims zijn bij betrokken.

Laat 1 ding duidelijk zijn, we moeten nooit wijken voor radicalen. Van welke soort ook, maar nogmaals radicalisme bestrijdt je niet met radicalisme. Net zo min als je het bestrijdt met knuffelen overigens. Waakzaam blijven is het altijd het devies, alleen waarom de goedwillenden ook een stempel geven? Omdat ze niet vocaal optreden tegen soortgenoten? Kan iemand me uitleggen waarom dat eigenlijk zou moeten, heb het al tig keer gevraagd in diverse threads maar nooit een antwoord gekregen. Het gebeurt overigens wel, alleen besteed de media er weinig aandacht aan.

Laatst bewerkt:
Als linkse individu moet ik toch zeggen dat er het laatste jaar er zich fenomenen voordoen waar de linkse gemeenschap niet te ondoordacht voor aanvaarding moet kiezen.

Ondanks ik dan toch de kant van Eric moet kiezen in dit soort discussies, ben ik een stuk gematigter en vind dan wel dat de deur open moet blijven voor een verandering van het gedachtengoed. Wat DBC zegt, moet zeker niet uit linkse overwegingen worden afgeketst.
Niet links, niet rechts, maar rechtdoor ;) Altijd die eenzijdige flauwekul, waarom kunnen mensen niet gewoon denken met gezond verstand :)

• moord Van Gogh
  • moslim terrorist (Samir A. meen ik) in hongerstaking wegens vrouwen in zijn gevangenis (hij krijgt zijn zin en wordt verplaatst)
  • radicale imam mag preken in Nederlandse moskee (citaatje uit zijn preek: "barensweeën zijn geen excuus om niet aan het gebed deel te nemen")
  • Nu deze rechter weer.
Stuk voor stuk onschuldige incidenten. Het totaal beeld wat bij mij ontstaat is niet zo onschuldig.

Latifa- gestolen gezicht

Onder het mom van "godsdienst" krijgt een totalitaire ideologie hier vaste grond onder de voeten.

Ben t wel met Vince en DBC eens, gaat helemaal de verkeerde kant op.
Als voorbeeld, kijk maar eens naar opsporing verzocht, bijna alleen maar Noord-Afrikanen die ze zoeken! ??? Ben t zeker weten eens dat de islamieten steeds meer voor elkaar krijgen, zogenaamd door hun geloof. Zeer gevaarlijke ontwikkeling imo.

Nooit? Misstanden als deze komen altijd voor en zullen blijven voorkomen. Onder linkse, rechtse, paarse, bruine, groene,zwarte en blauwe regeringen. Menselijk handelen houdt ook in dat er ****-ups worden gemaakt, alleen is dat voor sommigen geloof ik moeilijk te accepteren.

Tuurlijk, waar gehakt wordt vallen spaanders, niemand is zonder zonden, links niet en rechts niet. Maar het soort ****ups waar ik het over heb zijn toch wel typerend voor links. Denk jij dat de VVD snel criminele jongeren op vakantie zal sturen? Dat zijn precies de ****ups die zoveel mensen in de handen van Wilders drijven. Mensen zijn dit soort geitenwollensokkenpolitiek spuugzat. Dit soort incidenten komt net iets te structureel voor om als foutje af te doen. Het roer moet om.

Ik heb wat dat betreft trouwens meer vertrouwen in de SP dan in de PvdA en Groenlinks, al ben ik bang dat als Marijnissen weg is er een groot gevaar is dat De SP in dezelfde fouten als de PvdA gaat vallen.

• moord Van Gogh
  • Nu deze rechter weer.

Latifa- gestolen gezicht

Ik zou nog maar eens heel goed onder de loep nemen van wat je aan het lezen bent
Dat zijn btw geen boeken over de islam, dat zijn praktisch romans

Ben t wel met Vince en DBC eens, gaat helemaal de verkeerde kant op.
Als voorbeeld, kijk maar eens naar opsporing verzocht, bijna alleen maar Noord-Afrikanen die ze zoeken! ??? Ben t zeker weten eens dat de islamieten steeds meer voor elkaar krijgen, zogenaamd door hun geloof. Zeer gevaarlijke ontwikkeling imo.

Islamieten, noord afrikanen en opsporing verzocht:roflol:
Je bent nog dommer dan dom

''Domheid is een gevaarlijker vijand van het goede dan slechtheid.
Tegen het kwade kun je protesteren, je kunt het ontmaskeren;
desnoods met geweld verhinderen. Het kwade draagt altijd de kiem
van eigen ontbinding in zich, want het laat in de mens tenminste een
gevoel van onbehagen achter. Tegen domheid zijn wij weerloos.
Noch met protesten noch met geweld is hier iets te bereiken.''

Tuurlijk, waar gehakt wordt vallen spaanders, niemand is zonder zonden, links niet en rechts niet. Maar het soort ****ups waar ik het over heb zijn toch wel typerend voor links. Denk jij dat de VVD snel criminele jongeren op vakantie zal sturen? Dat zijn precies de ****ups die zoveel mensen in de handen van Wilders drijven. Mensen zijn dit soort geitenwollensokkenpolitiek spuugzat. Dit soort incidenten komt net iets te structureel voor om als foutje af te doen. Het roer moet om.

Ik heb wat dat betreft trouwens meer vertrouwen in de SP dan in de PvdA en Groenlinks, al ben ik bang dat als Marijnissen weg is er een groot gevaar is dat De SP in dezelfde fouten als de PvdA gaat vallen.

PvdA kent een historie van dit soort knuffelacties, het verbaast me dus weinig. Begin jaren 90 was het overigens nog vele malen erger, daar hebben ze veel laten liggen om de integratie op gang te helpen. Alles moest met fluwelen handschoenen, dat werkt ook niet.

PvdA kent een historie van dit soort knuffelacties, het verbaast me dus weinig. Begin jaren 90 was het overigens nog vele malen erger, daar hebben ze veel laten liggen om de integratie op gang te helpen. Alles moest met fluwelen handschoenen, dat werkt ook niet.

Precies! Maar je zou verwachten met alle politieke omwentelingen van de laatste jaren dat de PvdA z'n lesje wel had geleerd, niet dus. Onverbeterlijk zo lijkt het.

Terug
Naar boven