XXL Nutrition

Dumbbell curl horizontaal/verticaal

elmo.

Dutch Bodybuilder
Waardering
1
Hi,

Welk verschillen zijn er als ik de dumbbell hori. of verti. pak ? (dus mijn pols een kwartslag draai)

Voor alle duidelijkheid.. hori = -
vert = |

gegroet,

wel,

horizontaal = dumbbell curls
verticaal = 'hammer'

toch? :)

hammer is alleszins lastiger vind ik :]

Idd BoTo

En bij de hammer curl train je meer de onderarm erbij dacht ik.

Hammer curl is meer voor je brachialidis ...
de andere legt wat meer nadruk op je bicep en brachilias ...

Hoe meer je de hand supineert (palm naar boven) des te sterker de biceps word.

Hoe meer je de hand proneert (palm naar onder) des te zwakker de biceps

bij pronering moeten de spieren 'tussen je boven en onderarm' harder werken om de flexie te bewerkstelligen (tov de biceps). (vnl brachioradialis die hard aan de slag moet, zoals bij hammercurls)

Eigenlijk werken deze spieren altijd hard :) alleen omdat de biceps minder aan kan valt het accent op brachialis en brachioradialis

Vaak is accentueren niet dat je een bepaalde spier meer aanspreekt, maard dat je een andere spier minder aanspreekt

Dus bij armflexie is de brachialis het werkpaard, de brachioradialis is het sterkst bij "snelle" bewegingen (shuntspier) en de biceps word sterker naarmate de hand meer gesupineert word.

Als je de hand proneert, worden de brachialis en brachioradialis niet sterker, maar de biceps zwakker.

Zelfde geld bv bij kuiten. Raises met gebogen benen belasten de soleus niet meer, ze belasten de gastrocnemius minder waardoor het accent op de soleus valt.

Enz.

3XL zei:
Eigenlijk werken deze spieren altijd hard :) alleen omdat de biceps minder aan kan valt het accent op brachialis en brachioradialis

Vaak is accentueren niet dat je een bepaalde spier meer aanspreekt, maard dat je een andere spier minder aanspreekt

Dus bij armflexie is de brachialis het werkpaard, de brachioradialis is het sterkst bij "snelle" bewegingen (shuntspier) en de biceps word sterker naarmate de hand meer gesupineert word.

Als je de hand proneert, worden de brachialis en brachioradialis niet sterker, maar de biceps zwakker.

Zelfde geld bv bij kuiten. Raises met gebogen benen belasten de soleus niet meer, ze belasten de gastrocnemius minder waardoor het accent op de soleus valt.

Enz.

Ik wilde nét hetzelfde zeggen

Terug
Naar boven