OP
BigGuy84
Dutch Bodybuilder
- Lid geworden
- 29 dec 2021
- Lengte
- 2m
- Massa
- 116kg
- Vetpercentage
- 30%
- Topic Starter
Deed lange tijd precies hetzelfde als @BigGuy84. Meer = meer gains. Zo'n 50 setjes chest per week en 60-70 sets benen. Dacht echt oprecht dat dat the way to go was.
Was altijd sore, ook dusdanig dat ik eigenlijk 24/7 niet kon zitten, staan of lopen. Pakte ieder griepje, virusje of wat dan ook mee. Voelde me constant crappy etcetera. M'n lifts zaten al maanden vast op vrij lage cijfers (squat = 65kg, bench = 57,5, OHP = 40kg). Begon along the way zelfs achteruit gang te zien. Kwam iedere paar weken bij de fysio. Werd wel wat "atletischer" maar lang niet op het tempo en de manier die ik verwacht had.
Daarna door een combinatie van zelfstudie, daadwerkelijke opleiding en afkijken bij anderen m'n trainingsschema kleiner en kleiner gemaakt. Voel me nu zelde sore, ben veel minder ziek, al in tijden geen pijntjes/blessures meer. Squat naar 100kg verhoogt. Bench naar 80. OHP naar 60. Heb meer spiermassa gebouwd in 10 weken dit 5x60min schema dan in 2,5 jaar tijd 6x120min.
Uiteindelijk gesetteled op een schema die deze hoeveelheden betreft, misschien heb je er iets aan? Persoonlijk denk ik zelf op het moment dat zelfs dit schema nog wel eens een beetje teveel zou kunnen zijn. Heb zelfs je superset opties een kleurtje gegeven
Maandag (benen):
4x8 squat
3x10 deadlift
3x10 leg press
3x12 leg extension
3x12 leg curl
3x15 kuiten
Dinsdag (pull)
4x5 pullups
3x10 horizontal rows
3x10 lat pulldown
3x15 straight arm pull down
3x12 reverse fly (trap focus)
3x10 shrugs
3x10 ez-bar cheat curls
3x10 seated incline hammer curls
Woensdag (push)
5x5 Bench
3x10 Incline Chest press machine
3x8 Military Press (OHP)
3x12 Cable crossovers
3x10 ez-bar skullcrushers
4x10 leaning cable side raise
3x15 crossed tricep extensions
Donderdag (lower body)
3x8 Deadlift
4x8 Squat
3x10 leg press
3x12 Leg extensions
3x12 leg curl
3x15 kuiten
Vrijdag (upper body)
4x8 Bench
4x5 Pull ups
4x10 Seated DB shoulder press
3x12 Cable Crossovers
3x10 lat pulldown
4x10 reverse fly (rear delt focus)
3x10 ez-bar cheat curls
3x10 ez-bar skullcrushers
Wow.. als je achteruit ging ben je wel hard bezig geweest met het verleggen van je grenzen.
Ik heb de afgelopen tijd vanwege omstandigheden een stuk minder gedaan en sta sindsdien juist stil.
Dat kan evenwel (ook) heel goed te maken hebben met het nog ontbreken van een schema overigens.
Sore werd en word ik niet of nauwelijks, behalve in mijn hamstrings. Deze zijn echt veel minder belast door werk en training in het verleden.
Bedankt voor je schema! Originele verdeling zo, daar was ik niet zomaar op gekomen.
Op zich een mooie dagelijkse belasting van de spieren lijkt me. Dat het nog wat minder zou kunnen wil ik ook wel geloven.
Het vormt zeker inspiratie om mijn schema verder op te gaan knippen wanneer het toch teveel wordt/blijkt.
Wat heb je geleerd om tot deze hoeveelheid te komen? Ben je gaan proberen en vorderingen bijhouden of..?
Ik doe niet zozeer meer voor meer gains. Wat ik probeer is om de spier en de vezels zo volledig mogelijk aan te spreken en ontwikkelen.
Dit probeer ik met zowel de combinatie van oefeningen als in de oefeningen zelf na te streven.
Wat is jouw visie hier op?