MuscleMeat

Dumbbell drukken

"The barbell bench press can be intimidating to women,"

:roflol:

Ik zie hier dat erg veel mensen 30+ dumpies gebruiken.
Nou ga ik zelf tot ongeveer 32 en dan kom ik vrij hoog in de reps.
Mijn probleem is niet dat de zwaardere dumbbells er niet zijn, ik blesseer me geheit als ik een zwaardere dumbbell op moet pakken, op mijn bovenbeen moet zetten, soepel achterover (uitgaande van flat press) moet zakken en die dumbbell nog soepel in positie moet brengen.
Dat kost me mijn schouders. Ik heb vrij dunne polsen, onderarmen en geen kolenschoppen van handen. Ik bench wel op zich 100+ dus qua kracht zou ik boven de 35 kunnen met dumpies maar het probleem zit hem in de opstart en de finish. Mijn maat moet nu al bijspringen om ze aan te pakken als ik mijn laatste rep heb gedaan.

Die mannen die hier bijv met 50 kg drukken, pakken die die dumbbells vrolijk op?
Of zijn er net als bij het benchpressen speciale rekken voor?

Vinyard zei:
Die mannen die hier bijv met 50 kg drukken, pakken die die dumbbells vrolijk op?

Ik zit nog niet op de 50, mar er redelijk in de buurt en ik pak ze idd "gewoon" op.
Maar ik leg ze eigenlijk met mijn benen in positie zeg maar...

Dus pak de DB's, zet ze op mijn knie-en en terwijl ik achterover zak slinger ik ze met mijn bovenbenen in positie, dan hoef ik met schouders etc alleen de beweging op te vangen. En nee, ik heb ook bepaald geen grove polsen en/of handen, etc. Is gewoon een kwestie van timing en impuls creeren met je benen.

Plat druk ik 8*36 ofzo. Dumbbells gaan tot in de 60

Vinyard zei:

Bij ons gaan ze momenteel maar tot 47 kg. Ben bezig om zwaarder te regelen (5 jaar terug al wel eens met 65 kg gedaan).
47 kg krijg ik op biceps kracht gelukkig in positie:) (schuin)
Dus no problemo voor mij. Vlak doe ik eigenlijk nooit met dumbels, maar zou ik idd ook met de benen doen wanneer ik het zou moeten doen.

Vinyard zei:

Ik pak er 1 zelf, en zet die op mijn bovenbeen neer. Vervolgens zak ik naar achter en laat ik de dumbbell met 2 handen op mijn borst rustig zakken. Mijn trainingspartner staat dan als het goed is klaar met de 2e dumbbell, die hij mij aangeeft. Dan liggen bijde dumbbells in de lengte op mijn borst. Vervolgens draai ik ze en breng ik ze in de begin positie. Maatje helpt daar meestal bij. En vervolgens pressen maar :) Zonder spotter wordt het lastig inderdaad. Maar is gewoon beetje wennen/oefenen. Vroeger liet ik 40kg+ altijd aangeven, als ik nu wat met 48 doe ofzo kan ik ze gewoon zelf positioneren.

The Rock zei:
Wat ik er van kan zien, ziet het er wel goed uit. Jammer dat het aardig ver weg is (uur rijden), sportschool waar ik nu zit is 10 minuten, nog niet eens denk ik. Wel coole gym :thumbup:

Qua apparatuur is er niks op aan te merken, het enige nadeel is dat je rond etenstijd altijd moet wachten op bankjes, krachtrek, smith, etc. Want tussen 5 en 8 is het altijd pl**ris druk met krachtrainers. De muziek is over het algemeen ook erg slecht. Verder zijn de instructeurs ook niet echt goed bezig want als ze mensen oefeningen fout zien doen zeggen ze niks... En het is een beetje prijzig: 57 euri per maand (incl. zonnebank & sauna). Voor de rest is het in het gooi een van de beste sporscholen als je je richt op krachttraining.

Vinyard zei:
Jawel, leg ze op je knie, en stoot ze op die manier tot je schouder, dan gewoon achterover laten vallen. De eerste rep is dan wel enorm zwaar, dus die kan een spotter nog assisten. (tel ik niet mee)

Terug
Naar boven