AndroidHealthClinic

Dumbbell press of fly's ?

Dus de bench press geeft de voorkeur boven dumbell press ? Of maakt dit dan weer niet uit ? Ik zal dus press oefeningen gaan doen. En dan afsluiten met cable fly's
manmanman begin gewoon als je met je voeding een kcal tekort hebt is het al goed genoeg die kleine verschilletjes qua kcal maken niets uit gewoon beginnen en niet teveel twijfelen.

Dus de bench press geeft de voorkeur boven dumbell press ? Of maakt dit dan weer niet uit ? Ik zal dus press oefeningen gaan doen. En dan afsluiten met cable fly's

Maak het toch allemaal niet zo ingewikkeld.
Ga gewoon lekker trainen en pas je voeding aan.
Da's het belangrijkste om droger te worden.
Met bv isolatieoefeningen hoog in reeks en kortere rusttijden kan je ook je hartslag hoog houden.

Maar met je voeding aan te passen bereik je ook je doel.

Edit: drunkenmaster was mij voor. :)
Tijdens een reactie typen even eten schiet niet op.

Zodra je armen verticaal zijn is er geen belasting meer op de pecs. Dumbels raken heeft dus geen toegevoegde waarde

Ben ik het niet helemaal mee eens, als je op het moment dat de dumbells elkaar raken flink kracht zet (dus aanspant), dan gaan je reps ook achteruit (bij mij tenminste wel) dus ik geloof wel in de meerwaarde hiervan.

Ben ik het niet helemaal mee eens, als je op het moment dat de dumbells elkaar raken flink kracht zet (dus aanspant), dan gaan je reps ook achteruit (bij mij tenminste wel) dus ik geloof wel in de meerwaarde hiervan.

Eens

• Like
Waarderingen: Inb4
Gewoon bankdrukken man, barbell!
Daarnaast gewoon je hele lichaam trainen en cardio

Een goed uitgevoerde dumbbell press is vele malen beter dan een benchpress

Onderbouwing, bron ?
Ben namelijk zeer geïnteresseerd (srs)

De bewegingsvrijheid met dummbells is groter. Je hebt een groter bereik waardoor je de gehele pecs beter kunt 'squeezen'.
Je borstspieren zijn het zwakst als de armen tijdens het liggen op een bankje horizontaal zijn. En op zijn sterktst verticaal. Het meeste profijt heb je dus als je in de horizontale houding het meeste gewicht te verwerken krijgt. Dat is bij benchen minder en een van de redenen waarom je bij dumbbells minder gewicht kunt pakken. En in mijn optiek ook minder schadelijk voor de schouders dan benchen.
Dat je met benchen een groter gewicht pakt en daarmee meer massa zou krijgen is echter onzin.
De meesten pakken uberhaupt te zwaar wat ten koste gaat van de uitvoering.
Feit is wel dat afwisseling de sleutel is. Gewoon iedere keer de oefeningen en het aantal reps door elkaar gooien.
En wat heb je liever ten opzichte van iemand die zwaar bencht Dat ze zeggen 'die is sterk' of dat ze zeggen 'die is groot'? Waarschijnlijk het laatste.
Een bron moet je op internet niet zoeken. Gewoon gezond verstand gebruiken[emoji6]

• Like
Waarderingen: Inb4
De bewegingsvrijheid met dummbells is groter. Je hebt een groter bereik waardoor je de gehele pecs beter kunt 'squeezen'.
Je borstspieren zijn het zwakst als de armen tijdens het liggen op een bankje horizontaal zijn. En op zijn sterktst verticaal. Het meeste profijt heb je dus als je in de horizontale houding het meeste gewicht te verwerken krijgt. Dat is bij benchen minder en een van de redenen waarom je bij dumbbells minder gewicht kunt pakken. En in mijn optiek ook minder schadelijk voor de schouders dan benchen.
Grotere bewegingsvrijheid is zeker een voordeel, al voeren somming een dumbbell press zo lousy uit dat ze beter af zijn met een barbell. Je borst is volgens mij het sterkst met je armen die naar beneden drukken, daarom kunnen de meesten ook zwaarder dippen dan benchen. Bij dumbbell presses zijn er trouwens ook zat gasten die meer pakken dan zou ze aankunnen.

Dat je met benchen een groter gewicht pakt en daarmee meer massa zou krijgen is echter onzin.
De meesten pakken uberhaupt te zwaar wat ten koste gaat van de uitvoering.
Voor de gemiddelde natty geldt nog steeds gewoon dat progressive overload de beste manier is om kracht en massa te bouwen. Je moet dus echt wel wat gewicht kunnen benchen om een beetje fatsoenlijk resultaat te kunnen halen. Veel pakken inderdaad te zwaar, maar dat telt zoals ik net als zei net zo goed voor dumbbells.

Feit is wel dat afwisseling de sleutel is. Gewoon iedere keer de oefeningen en het aantal reps door elkaar gooien.
En wat heb je liever ten opzichte van iemand die zwaar bencht Dat ze zeggen 'die is sterk' of dat ze zeggen 'die is groot'? Waarschijnlijk het laatste.
Een bron moet je op internet niet zoeken. Gewoon gezond verstand gebruiken[emoji6]

Afwisseling op oefeningen is voornamelijk een psychisch dingetje. Iedere keer de oefeningen en de reps door elkaar gooien omdat je het leuk vind is niet de meest slimme manier van trainen. Je kunt op geen enkele fatsoenlijke manier je progressie meer meten. Dan moet je gewoon gaan periodiseren, of in iedere trainingsweek al een kracht en hypertrofiefase inbouwen.

voor krachtopbouw ===>barbell is ook veel makkelijker te laden dan db's

voor accessoire movement om bv beter te worden in de bench bv flat dumbells press of als hypertrophy

Begin zelf altijd met de barbell en neem als accessoire een db variant

De bewegingsvrijheid met dummbells is groter. Je hebt een groter bereik waardoor je de gehele pecs beter kunt 'squeezen

Squeezen, ik weet niet wat je daar mee bedoelt, maar het effectieve van de beweginsvrijheid met dumbells is mijns inziens de excentrische beweging waardoor er meer spanning (rek) op de pecs komt te staan. Als je dat bedoelt.....okay. Dus wat dat betreft is je rom wat groter.

Iedere keer de oefeningen en de reps door elkaar gooien omdat je het leuk vind is niet de meest slimme manier van trainen. Je kunt op geen enkele fatsoenlijke manier je progressie meer meten.

True

Afwisseling op oefeningen is voornamelijk een psychisch dingetje. Iedere keer de oefeningen en de reps door elkaar gooien omdat je het leuk vind is niet de meest slimme manier van trainen. Je kunt op geen enkele fatsoenlijke manier je progressie meer meten. Dan moet je gewoon gaan periodiseren, of in iedere trainingsweek al een kracht en hypertrofiefase inbouwen.
Gewoon de oefeningen doen die je leuk vindt kan gewoon. Kijk naar onze grote jongen @Punjab, die doet ook gewoon wat die leuk vindt en geen vast schema, net als onze grote zoet water vis Rich Piranha.

En @ TS, ik vind in het begin presses superieur t.o.v. flyes, momenteel voer ik nog vrij weinig isolatie-oefingen uit. Eerst zoveel mogelijk massa pakken op alle plaatsen d.m.v. compounds, en als je echt buf bent je achterliggende punten wat extra aandacht geven d.m.v. isolatie. Barbell/dumbbell doe ik verder ook gewoon beiden. flat & decline BB en flat & incline DB doe ik momenteel veel.

Gewoon de oefeningen doen die je leuk vindt kan gewoon. Kijk naar onze grote jongen @Punjab, die doet ook gewoon wat die leuk vindt en geen vast schema, net als onze grote zoet water vis Rich Piranha.

En @ TS, ik vind in het begin presses superieur t.o.v. flyes, momenteel voer ik nog vrij weinig isolatie-oefingen uit. Eerst zoveel mogelijk massa pakken op alle plaatsen d.m.v. compounds, en als je echt buf bent je achterliggende punten wat extra aandacht geven d.m.v. isolatie. Barbell/dumbbell doe ik verder ook gewoon beiden. flat & decline BB en flat & incline DB doe ik momenteel veel.
Punjab zit aan de AAS, en dan gelden er gewoon andere regels, hoe je het ook wendt of keert. Dus niet bepaald het beste voorbeeld denk ik zo. Voor de gemiddelde sporter is de oefeningen en repranges iedere training random door elkaar gooien een prachtig recept voor stagnatie en fuckarounditis.

Punjab zit aan de AAS, en dan gelden er gewoon andere regels, hoe je het ook wendt of keert. Dus niet bepaald het beste voorbeeld denk ik zo. Voor de gemiddelde sporter is de oefeningen en repranges iedere training random door elkaar gooien een prachtig recept voor stagnatie en fuckarounditis.
Imo moeilijk te zeggen, de meeste mensen in de sportschool eten ook verrot:o. De mensen die random oefeningen doen zijn vaak de mensen zonder enig kennis en pakken maar wat random machines, vervolgens is hun voeding ook niet on point. Als hun voeding on point was en ze wisten wat ze deden lijkt het me goed mogelijk, ik doe ook vaak andere oefeningen omdat het ene bezet is.

Ik zou toch liever goede tips over voeding zien en hoe je moet cutten of bulken:o

En niet die buikspierkwartiertjes voor abs, maar cutten met een kcal deficit.

Waar ging dit topic ook alweer over?

Imo moeilijk te zeggen, de meeste mensen in de sportschool eten ook verrot:o. De mensen die random oefeningen doen zijn vaak de mensen zonder enig kennis en pakken maar wat random machines, vervolgens is hun voeding ook niet on point. Als hun voeding on point was en ze wisten wat ze deden lijkt het me goed mogelijk, ik doe ook vaak andere oefeningen omdat het ene bezet is.
Noodgedwongen kan je heus wel een keer afwijken, maar dat zou wel eerder uitzondering dan regel moeten zijn. En als je afwijkt dan wijk je hopelijk eerder af op de kleinere oefeningen dan op de grote. En ik mag toch wel aannemen dat je zelf wel een degelijk progressiemodel hanteert? Wel of niet goed eten staat er nog steeds los van of je trainingsmethoden wel of niet goed zijn. De gemiddelde AAS gebruiker kan met veel meer rare fratsen een behoorlijk resultaat behalen, het is alleen jammer dat ze zelf hun advies ook vaak aan natty's verkondigen, waardoor deze uiteindelijk chronisch aan fuckarounditis gaan lijden.

Terug
Naar boven