AndroidHealthClinic

Dumbbell press of fly's ?

Noodgedwongen kan je heus wel een keer afwijken, maar dat zou wel eerder uitzondering dan regel moeten zijn. En als je afwijkt dan wijk je hopelijk eerder af op de kleinere oefeningen dan op de grote. En ik mag toch wel aannemen dat je zelf wel een degelijk progressiemodel hanteert? Wel of niet goed eten staat er nog steeds los van of je trainingsmethoden wel of niet goed zijn. De gemiddelde AAS gebruiker kan met veel meer rare fratsen een behoorlijk resultaat behalen, het is alleen jammer dat ze zelf hun advies ook vaak aan natty's verkondigen, waardoor deze uiteindelijk chronisch aan fuckarounditis gaan lijden.
Probleem is dan juist meestal dat ze niet frequent genoeg trainen, de standaard 1x in de week per spiergroep maar armen/schouders 2x schema. Borst/tricep, rug/bicep, schouders/armen, voetbal. Maar als ze ub/lb, fb of ppl knallen gericht op compounds en ongeveer de 6-12 rep range pakken met willekeurige oefeningen die ze leuk vinden en goede voeding zullen ze wel degelijk massa pakken.

Maar wie doet dat nou? De gemiddelde sporter, zoals ik dat zag, heeft geen flauw idee waar ze mee bezig zijn en zijn altijd extreem verbaasd als ze mij horen. En dan bedoel ik 5 eieren per dag eten, 'maar' 150g eiwitten per dag, m'n kcal bijhouden, geen alcohol en zelfs doordat ik in de vakanties ook gewoon train. Als je daar verbaasd over bent dan heb je al vrijwel geen idee waar je mee bezig bent. Maakt niet uit hoe hun training is, je ziet ze nooit progressie maken.

Verder is er ook 1 die natty is en gewoon doet wat die leuk vindt, en die ziet er echt flink uit. Traint niet op vaste dagen, geen vaste schema's en doet gewoon waar die zin in heeft. Maar hij is wel extreem dedicated en voert alles goed uit. Traint niet van alles op 1 dag maar wel echt gericht op 1 of meerdere spiergroepen waarbij hij ook op rust voor die spiergroep let. Anderen die trainen vaak 2, soms zie ik zelfs 4 dagen achter elkaar dat ze dezelfde spiergroep aanpakken.

Er is een verschil tussen gewoon doen wat je leuk vindt en fuckarounditis, je moet alleen weten waar je mee bezig bent, en dat weten er veel niet.

Er is een verschil tussen gewoon doen wat je leuk vindt en fuckarounditis, je moet alleen weten waar je mee bezig bent, en dat weten er veel niet.

:o:o Nice..

Ben het wel met je eens man. Mensen denken zo makkelijk dat je toch wel gaint met zomaar van alles doen.
Structuur en kennis is the key to succes.

Volg gewoon een UB/LB schema en gooi dumbbell presses en flyes erin. Eerst op UB 1 de presses en erna de flyes. En op UB 2 doe je bijvoorbeeld met barbell of incline en decline

:o:o Nice..

Ben het wel met je eens man. Mensen denken zo makkelijk dat je toch wel gaint met zomaar van alles doen.
Structuur en kennis is the key to succes.

Dat komt omdat "gevoel" voor wat voor je werkt komt met ervaring en "gevoel" is iets anders dan "doen waar je zin in heb"

Zou iedereen de press aanraden sinds het een compound oefening is je bereikt het zelfde uiteindelijk alleen met meer kracht erbij, maar als je het puur doet voor alleen je borstspieren dan zou ik fly's aanraden.

Terug
Naar boven