Fitness Seller

Dumbbell shoulder press, welke uitvoering is de beste?

Anoniem_1980_1

Dutch Bodybuilder
uitgeschakeld
Waardering
43
en waarom?

1. Tot je armen parallel lopen met de grond
[IMDB]http://www.youtube.com/watch?v=GOskRBgT610[/IMDB]

2. Iets dieper gaan met je armen
dumbel_press.jpg

3. Tot je ellebogen bijna je zij raken
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Optie 3. Bij de db shoulder press is het juist belangrijk dat je een zo groot mogelijke range of motion gebruikt. Echter moet je niet je armen laten hangen en wel spanning op je schouders houden.

Dat vraag ik mij dus ook af want de eerste variant doet 99,99% van de mensen bij mij in de gym.

nou tussen 2 en 3 in is mijn idee! Optie 1 is zeer zeker niet diep genoeg

ik doe 2, tot de dumbbells mijn schouders raken, dieper gaan geeft me niet echt een veilig gevoel bij db shoulder press

varieert bij mij. ligt er per keer aan wat goed aanvoelt.

• Topic Starter Topic Starter
Ok interessant, ik heb het altijd zoals optie nr.1 gedaan en zo zie ik hem iedereen bij ons op de fitness eigenlijk doen.
Bij mijn volgende schoudertraining zal ik de dumbbells is wat meer laten zakken dan.

ik doe 2, zodra ik veel rare bewegingen maak voor schouders gaat het knakken, knarsen, en kraken.

(plus, ik ben gewoon niet lenig genoeg :o)

dus vetrouw het voor geen meter

optie 1 gebruik ik en lijkt me ook het veiligst

2!

Loo doet volgens de eerste manier heb ik begrepen :)

Het veiligste? Wat is er dan niet veilig bij de andere? Je doet toch ook geen halve bench press...
sommige wel :thumbdown:

---------- Toegevoegd om 20:58 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:57 ----------

ik doe ook de 2de..omdat ik uit de weg moet gaan met dumbbells anders

Van m'n sportschool kreeg ik te horen dat ik de dumbbells tot horizontaal moeten komen, Maar dit is dus niet zo

tot ze bijna mn schouders aantikken, nog dieper voelt niet fijn, en haal je de spanning van je schouders af

Ik doe normaal gesproken 1, maar manier 2 lijkt me ook wel
een goeie manier. Die ga ik maar eens even proberen wanneer
hij weer aan bod komt.
En ik zie idd ook niet het nut van manier 3

2 natuurlijk.

---------- Toegevoegd om 22:31 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:30 ----------

Waarom word ik eigenlijk doorgelinkt naar IMDB als ik het 1ste filmpje aan klik?

2. for sure.

Bij 2 en 3 komen de dumbbells even diep lijkt me? Alleen bij 3 lijken de armen te ontspannen in onderste positie.

Terug
Naar boven