MuscleMeat

Duur van een powerlifting sessie met opwarmen

Er is hier geen Pl-er of strongman die zijn training in 4a5 kwartier afwerkt. Ik denk dat als we toch op een gemiddelde uitkomen dat dat eerder 2u is. Zeker als je wat sterker wordt dan duurt het even met bv SQ, DL voor je door de opwerksetjes bent aangekomen bij de werkgewichten. Daarbij is de rust ook langer, meestal wel 3 min of langer bij de grote compounds. Doe je dus een 5x5 bv met relatief zwaar gewicht ben je met alleen de werkgewichten al een 20min bezig. Opwerksetjes erbij dus al een half uur SQ. Dat is dan 1 oef. Stresshormonen blabla, bullshit. Wellicht wordt het beter om eens te kijken naar daadwerkelijke tijd onder het ijzer (time under tension).

Ik beperk mijn trainingen onder de 50 min,pijl testosterone staat hoog tussen de 20 en de 50 minuten,daarna buik en stretching.

Asl je hoger gewichten neemt,dan neem je ook hogere sprongen
bv 75-145-225-275 enz.....

Van 145 naar 225 orly? Ik train met iemand samen die rond de 900 draait maar zie hem nooit zulke stappen maken. (maximaal 50 kg per keer op kb en dl)

Zaterdags trainen wij ook de grote drie, zijn alleen met het squatten al dik een uur bezig. Zijn toch minimaal 2,5 uur aan het trainen op zaterdag.

Ik beperk mijn trainingen onder de 50 min,pijl testosterone staat hoog tussen de 20 en de 50 minuten,daarna buik en stretching.

Asl je hoger gewichten neemt,dan neem je ook hogere sprongen
bv 75-145-225-275 enz.....

Wat doe je dan allemaal in 50 minuten? Kan je een voorbeeld training posten qua oefeningen en aanstal sets?

dat kan squat+deadlift+4 oefeningen.....Gewoon korte rustperiodes.
Zoveel mogelijk doen in een korte tijd,natuurlijk moet je GPP in orde zijn!

En met wat voor gewichten train jij dan als ik vragen mag?
Ik train WSB dus dat kan bij dynamic squat tussen 150-200kg + chains of bands etc...voor 12-8 x2 of bij maxes tot een heavy tripel en dan not 3-4 singels tot max 400kg.Deadlift ook meestal speed voor 12-8 singels of 4 tripels of zo.

rust in speed beperk ik tot 30-45 sec en voor maxes 3min!

haha hoger dan 99% van dbb in ieder geval

t*ring ik zie het al.

---------- Post toegevoegd Tue 13 Dec 2011 om 14:04 ----------

Bij ons komen regelmatig ook lifters uit andere delen van Nederland trainen, maar die zijn ook allemaal zo lang bezig.

---------- Post toegevoegd Tue 13 Dec 2011 om 14:08 ----------

Ik train WSB dus dat kan bij dynamic squat tussen 150-200kg + chains of bands etc...voor 12-8 x2 of bij maxes tot een heavy tripel en dan not 3-4 singels tot max 400kg.Deadlift ook meestal speed voor 12-8 singels of 4 tripels of zo.

Ik zag wat filmpjes van jouw squats etc, het werkt dus goed :)

Train je met meerdere mensen op 1 halter?
Denk trouwens dat bij squat het verschil bij de zware trainingen ook is dat jullie vaker max trainingen doen zonder wraps of niet?

Vooral die wraps kosten (bij ons) erg veel tijd.

Train je met meerdere mensen op 1 halter?
Denk trouwens dat bij squat het verschil bij de zware trainingen ook is dat jullie vaker max trainingen doen zonder wraps of niet?

Vooral die wraps kosten (bij ons) erg veel tijd.

Meestal trainen we met 2 per halter en bij maxes soms 3.
Ik gebruik zelden wraps!Die kosten idd wat tijd,maar dan word de training ingekort en in 2x gedaan,bv 50 min en dan nog eens 20min later op de dag,of de dag erop.

Terug
Naar boven