XXL Nutrition

Ectomorph, Endomorph, Mesomorph...

Bezoekers in dit topic

Gorill0r

Colossal Veteran
Elite Member
15 jaar lid
Lid geworden
25 apr 2005
Berichten
14.970
Waardering
30
Beste mensen,

Ik heb op internet de verschillen van een Ectomorph, Endomorph en Mesomorph opgezocht maar ben er niet veel wijzer op geworden welke ik nou eigenlijk ben.

Ik heb altijd al rondom mijn lichaam wat vet gehad (zwembandjes e.d.). Maar wat ik ook eet, ik blijf op dat vetpercentage hangen. Afvallen gaat echter erg moeilijk ik blijf altijd dat beetje vet houden. Verder heb ik heb smalle polsen, lange voeten (maat 45), kleine handen en smalle enkels. Ik zou wel wat pics willen posten maar m'n camera is stuk. Maar misschien dat jullie met deze info een beetje kunnen schatten wat ik ben?

Alvast Bedankt.
 
geen ecto maar je traint nog niet zolang dat baby vet gaat er vanzelf af had ik in het begin ook om gek van te worden overall een klein laagje dat begint er nu pas na 2jaar af te gaan wat krijg je ervoor terug kwaliteit's spieren en dat maakt alles weer goed.Het komt wel goed met jou.
 
big kelvin zei:
geen ecto maar je traint nog niet zolang dat baby vet gaat er vanzelf af had ik in het begin ook om gek van te worden overall een klein laagje dat begint er nu pas na 2jaar af te gaan wat krijg je ervoor terug kwaliteit's spieren en dat maakt alles weer goed.Het komt wel goed met jou.
:D Hoop het ook, best k*t als je in je zwembroek loopt met dat vet en het wil er maar niet af.
 
Metal_Wolf zei:
:D Hoop het ook, best k*t als je in je zwembroek loopt met dat vet en het wil er maar niet af.
nou het lukt wel ik ben tijdens mij eerste cut 8kg verloren doormiddel van een goed dieet en veel cardio.Ik wil toch eens stackers proberen.
 
big kelvin zei:
nou het lukt wel ik ben tijdens mij eerste cut 8kg verloren doormiddel van een goed dieet en veel cardio.Ik wil toch eens stackers proberen.
Wat ben jij eigenlijk voor type?
 
Metal_Wolf zei:
Wat ben jij eigenlijk voor type?
Al sla je mij dood dat weet ik echt niet ik kan heel snel massa aanzetten maar ook snel afvallen en droger worden dus ik weet het niet,
 
Ik denk dat ik een beetje een mix ben van endo/meso. Heb afgelopen 2 maanden dat ik nu serieus train met trainingschema en voedingsschemaal best veel massa erbij gepakt. Ik ben van plan nu tot december lekker door de bulken en dan voor de zomer te gaan cutten.
 
Metal_Wolf zei:
Ik denk dat ik een beetje een mix ben van endo/meso. Heb afgelopen 2 maanden dat ik nu serieus train met trainingschema en voedingsschemaal best veel massa erbij gepakt. Ik ben van plan nu tot december lekker door de bulken en dan voor de zomer te gaan cutten.
Gezellig kunnen we nog wat kletsen op de loopband
 
Gezellig :D
 
klinkt als endo...maar biiiiiiiiijna niemand is 100% één somatype
 
hier na wat zoeken in boeken dan eindelijk gevonden de bron is BMS-magazine

DE-ECTOMORF
De dunne ecto heeft van nature een zeer laag aandeel in lichaamsvet.Er zit echter voor de rest ook weinig aan wat spiermassa aangaat.Vaak heeft hij lange armen en langebene,een smalle borst en lange smalle spieren.Dankzij zijn snelle stofwisseling kan dit type praktisch alles eten zondet vet te worden.Van de andere kant is het voor de ecto moeilijk om echt spieren op te bouwen.Als dit type echter een trainings en voedingsschema volgt dat is afgestemd op zijn stofwisselingssituatie,dan zal het hem lukken massa op te bouwen en er erg goed uit te zien.

DE-MESOMORF
De atletische meso bezit de beste geneteische voorwaarden voor spieropbouw.Een brede borst,brede schouders en de typische "v"zijn wezelijke,freqente kenmerken van deze lichaamstypes.Met wat overdrijving zou je kunne zeggen dat de meso atleten alleen maar naar een halter hoeven te kijken en ze groeien.

DE-ENDOMORF

De dikkere endomorf heeft weliswaar de aanleg om zeer snel lichaamsgewicht te winnen,maar dat bestaat hellaas niet altijd uit spiermassa.Door zijn veeleer langzame stofwisseling vertoont hij de neiging week te lijken en ongewenste reserves op te slaan in de vorm van vet,met name aan de buik en de heupen.

Deze korte beschrijving van de drie lichaamstypes toont de verschillende genetische voorwaarden.Een ding is echter belangrijk niemand kan voor 100% bij 1 van deze 3 lichaamstypes worden ingedeeld.
Ik hoop hiermee voldoende info te hebben gegeven over lichaamstypes nogmaals de bron is :BMS-Magazine.
 
Somatotypering is imo STIERENSTRONT ! ! !
 
Ik wist dat 3XL in deze draad zoiets zou gaan posten :D Iedereen kan groeien, als je maar genoeg eet en het goede
 
yeah metal wolf
you be big one day
and il yoin you too:d
 
Tsja wat moet je met deze typering...
Ben zelf van mening dat de mesomorf toch het meeste groeipotentieel heeft ivm BB. Een enkele ecto heeft het ook ver geschopt: Frank Zane.
Je typering blijft hetzelfde: ook al zet je nog zoveel spier aan als Frank Zane, je blijft een ectomorf.

http://www.kheper.net/topics/typology/somatotypes.html

Op de lagere school zag je het al in de gymzaal (ze hadden meestal nog nooit aan sport gedaan) ik zie ze nog zitten op het lange bankje, je kon ze er gewoon zo uitpikken:

de ectomorf: iel, smal, breekbaar, een soort wandelende takjes, zichtbare ribben, horloge zat zo'n beetje bij de elleboog omdat ie te ruim zat voor de pols. Platte borst.

de mesomorf: stoer, sportieve bouw, de v-vorm zat er gelijk al in. bespiering nog niet ontwikkeld maar wel zichtbaar. Deze jongens blonken meestal uit met gymles.

de endomorf: de vadsige jongens. Overal een laagje vet. nergens ribben of spier te zien.
 
Hier kun je een programma DL-en dat jouw type bepaalt.
[Link niet meer beschikbaar]
Je zal wel maten en gewichten moeten invoeren.
Het werkt 10 uur gratis, lang genoeg om jouw type te bepalen.

Wat je verder met die wetenschap moet ???
 
DutchVince zei:
Tsja wat moet je met deze typering...
Ben zelf van mening dat de mesomorf toch het meeste groeipotentieel heeft ivm BB. Een enkele ecto heeft het ook ver geschopt: Frank Zane.
Je typering blijft hetzelfde: ook al zet je nog zoveel spier aan als Frank Zane, je blijft een ectomorf.

http://www.kheper.net/topics/typology/somatotypes.html

Op de lagere school zag je het al in de gymzaal (ze hadden meestal nog nooit aan sport gedaan) ik zie ze nog zitten op het lange bankje, je kon ze er gewoon zo uitpikken:

de ectomorf: iel, smal, breekbaar, een soort wandelende takjes, zichtbare ribben, horloge zat zo'n beetje bij de elleboog omdat ie te ruim zat voor de pols. Platte borst.

de mesomorf: stoer, sportieve bouw, de v-vorm zat er gelijk al in. bespiering nog niet ontwikkeld maar wel zichtbaar. Deze jongens blonken meestal uit met gymles.

de endomorf: de vadsige jongens. Overal een laagje vet. nergens ribben of spier te zien.

hehehe...ooooh zo herkenbaar:D Meneer banneberg de gymleraar zou zich nu wel t apelazeres schrikken als ie me nu zou zien...de endo die tog een beer geworden is..wacht maar totdat de beer droog is:)
 
Back
Naar boven