Fitness Seller

Ectomorph met vragen en die echt goeie hulp/tips nodig heeft

• Topic Starter Topic Starter
Super goede uitleg bedankt! Ik ben een app aan het instaleren voorme kcal dat laatste wat u/je zei Anoniem 'Als je meer kcal eet dan je verbrandt kom je aan, zo niet dan blijft je gewicht hetzelfde of wordt minder.' niet bij stil gestaan! Moet er dan ook zeker opletten. Heeft dat trouwens te maken met de gewichten, dat je niet zwaar moet pakken, of met de herhalingen van de sets?

Ben nog een 20er dus 'je' is prima. ;)

Ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt met je vraag. Ik had het over het lichaamsgewicht. Maar je krachtprestaties gaan wel sneller vooruit als je lichaamsgewicht omhoog gaat.

Wat betreft het aantal herhalingen wordt over het algemeen vanuit gegaan dat 5 herhalingen ideaal is voor een combinatie van kracht en spiergroei. Met minder herhalingen leg je meer nadruk op krachtontwikkeling en neurale efficiëntie e.d. en bij meer herhalingen dan 5 komt de nadruk meer te liggen op spiergroei (hypertrofie).

Als je voor het eerst begint met al deze oefeningen is het verstandig om het rustig aan te pakken en niet gelijk te hard van stapel te lopen en op het max van je kunnen te proberen. De techniek/uitvoering is het belangrijkste. Vervolgens zal je (zeker in de beginperiode) wel elke training 2,5 tot 5kg per oefening kunnen toevoegen. Mits je voldoende kcal en proteïne eet. Volle melk en als je echt ecto bent chocolademelk zijn goede middelen om makkelijk aan je behoeftes te voorzien.

Reuze bedankt! De app is ideaal, de supplementen zijn besteld voor nog sneller toename in gewicht en lekker doorzetten tot me streef gewicht en kijken of ik nog hoger ga! Dan hou ik me bij deze aan de opgestelde A en B trainingen en sets van 5x5! Gaat helemaal goed komen. Als er een goeie progressie is zal ik wel foto's posten! :-)

Laatst bewerkt:
Succes!

Ik kan 't niet beter zeggen dan Anoniem gezegd heeft, nu is het een kwestie van doorzetten.

Vandaag het gaat het nieuwe schema van start, nieuwe ronde meer gains! Alleen nog een laatste vraagje, kan ik er ook nog abs aan toevoegen?

Jahoor, knal er gewoon op vrijdag bijv. standaard nog wat ab oefeningen achter als je die graag wilt doen.

Super! Ja ik had het hele schema al meerdere malen doorgelopen, maar ik dacht telkens ik mis wat....Hahaha!

Ik doe abs iedere training, wat prima te doen is omdat er altijd wel een rustdag tussen zit.

Het is allemaal gelukt! Maar ehm....Ik was binnen een uur al klaar met al de oefeningen?!?

Kan prima, ben ik vaak ook :rolleyes:

Als je gekke resultaten krijgt met je grote lifts (je kan een rep niet meer goed uitvoeren, moet omlaag in gewicht ookal was dat niet gepland) dan heb je waarschijnlijk te weinig rust genomen tussen de sets.

Ik heb vaak 1.5-3 minuten rust tussen sets, omdat het anders al na 3 reps huilende spieren zijn. En dat is ook zeer mogelijk, omdat ik vrij weinig sets uitvoer ;)

Ooh ohkee dan ligt het gelukkig niet aan mij! Morgen rust en woensdag weer trainen!:cool:

Vandaag het gaat het nieuwe schema van start, nieuwe ronde meer gains! Alleen nog een laatste vraagje, kan ik er ook nog abs aan toevoegen?

Kan je doen maar is niet nodig. Buikspieren belast je bij vrijwel al de oefeningen in het schema.

Het is allemaal gelukt! Maar ehm....Ik was binnen een uur al klaar met al de oefeningen?!?

Dat klinkt prima. Naarmate de gewichten zwaarder worden zal je wat meer tijd nodig hebben tussen je setjes.

Gewoon volhouden nu. Iedere training iets zwaarder en zorgen dat je voldoende eet en voordat je het weet zie je de vooruitgang ook in de spiegel.

Volhouden doe ik zeker! Na 6 weken alsnog dit schema aanhouden?

Ik doe het al langer dan een jaar en ga er nog steeds op vooruit.

Question

Klopt. Maar desondanks train je al je spieren 3x per week terwijl je ze met een split schema maar 1x per week traint. Doordat je spieren over het algemeen binnen 48-72 uur volledig herstelt zijn boek je op deze manier meer progressie. Daarnaast bestaat het schema alleen uit compound bewegingen, dat zijn oefeningen waarmee je zware gewichten pakt en meerdere spieren tegelijkertijd gebruikt. Dit zorgt voor een grotere en meer effectieve stimulans dan isolatie oefeningen met lage gewichten.

Wat ik wel belangrijk vind als je een schema gebruikt zoals dat (of starting strength of stronglifts of welk ander programma dat gebasseerd is op compound bewegingen) is dat je de techniek zuiver houdt en onderzoek doet naar de juiste uitvoering. Maar met behulp van youtube is dat vrij simpel.

Alleen wat wel cruciaal is, anders ga je met gedegen trainingsmethoden ook niet vooruit, is dat je voldoende eet. Je gewicht is altijd 100% afhankelijk van je energiebalans. Als je meer kcal eet dan je verbrandt kom je aan, zo niet dan blijft je gewicht hetzelfde of wordt minder. Daarom is het vooral voor jou cruciaal dat je bijhoudt hoe veel kcal je naar binnen werkt en er op die manier achter komt hoeveel kcal je minimaal moet eten om aan te komen.

Ik wou ook graag beginnen met deze methode. maar heb alleen de werkdagen tijd om te trainen. zou maandag woensdag en de vrijdag trainen een optie kunnen zijn? of is dit te weinig rust

alvast bedankt!

ja dat is perfect

Terug
Naar boven