- Waardering
- 1
Na het proberen van Rippetoe en Westside Barbell (zie andere log: http://forum.dutchbodybuilding.com/f64/rutgers-training-log-148545/), vind ik het nu tijd voor een andere insteek van mijn training. Heel vaak ontbrak het mij aan motivatie om te trainen en dat is nooit goed. In plaats van 3x krachttraining in de week, ziet mijn week er behoorlijk anders uit.
Ik heb een cursus gewichtheffen gevolgd en daar ga ik nu verder mee. Dit is als 'ondersteuning'voor een andere sport waar ik mee ben begonnen: Krav Maga. Hiervan heb ik nu 2 lessen gevolgd.
Nu is het heen en weer reizen naar de sportschool nog een gedoe, maar over 2 weken ga ik er praktisch tegenover wonen. Dus ik zit erover na te denken om Pilates te gaan volgen, voor de lenigheid en balans. Dit ook om zo veel mogelijk afwisseling te houden in mijn trainingsweek, waardoor ik het hopelijk lang volhoud.
Mijn week zal er dan ook ongeveer zo uit zien:
Maandag: Gewichtheffen
Dinsdag: Pilates
Woensdag: Hardlopen/interval sprinten
Donderdag: Krav Maga
Vrijdag: Gewichtheffen
Stats op dit moment:
Leeftijd: 20
Lengte: 176 cm
Gewicht: 70 kg
Vet: 16,9% (volgens weegschaal)
====================================================
Training 26-01-2009
Het gewicht van vandaag was 30kg.
Leg raise tot failure
Cruches met een medicin ball tot failure
Training 27-01-2009
Het gewicht waarmee ik alles heb gedaan was 35kg.
Side Bends met 30kg DB
Sit-ups tot failure
Het Snatchen ging tot de training van de 26e niet echt lekker, was telkens uit balans enzo. Het bleek dat ik, op het moment dat ik onder de barbell zat, naar beneden keek. Hierdoor 'viel' ik als het ware naar voren. Ik werk hier aan door helemaal omhoog te kijken en het gaat al stukken beter.
Ik heb een cursus gewichtheffen gevolgd en daar ga ik nu verder mee. Dit is als 'ondersteuning'voor een andere sport waar ik mee ben begonnen: Krav Maga. Hiervan heb ik nu 2 lessen gevolgd.
Nu is het heen en weer reizen naar de sportschool nog een gedoe, maar over 2 weken ga ik er praktisch tegenover wonen. Dus ik zit erover na te denken om Pilates te gaan volgen, voor de lenigheid en balans. Dit ook om zo veel mogelijk afwisseling te houden in mijn trainingsweek, waardoor ik het hopelijk lang volhoud.
Mijn week zal er dan ook ongeveer zo uit zien:
Maandag: Gewichtheffen
Dinsdag: Pilates
Woensdag: Hardlopen/interval sprinten
Donderdag: Krav Maga
Vrijdag: Gewichtheffen
Stats op dit moment:
Leeftijd: 20
Lengte: 176 cm
Gewicht: 70 kg
Vet: 16,9% (volgens weegschaal)
====================================================
- Ik doe alles met 1 gewicht.
- Ik heb geen ingeplande rust dus het is doorgaan doorgaan doorgaan tot ik echt ff moet rusten voor een paar seconden...
- Het principe is de 4 oefeningen en dan doe ik een oefening tot failure en dit herhaal ik nog 2x (3x totaal dus) Na afloop doe ik nog 2 buikspieroefeningen.
Training 26-01-2009
Het gewicht van vandaag was 30kg.
- Snatch: 3 reps
- Clean&Jerk: 4 reps
- Clean Pulls: 6 reps
- Front Squat: 6 reps
Leg raise tot failure
Cruches met een medicin ball tot failure
Training 27-01-2009
Het gewicht waarmee ik alles heb gedaan was 35kg.
- Snatch: 2 reps
- Snatch Pulls: 4 reps
- Clean&Jerk: 5 reps
- Back Squat: 7 reps
Side Bends met 30kg DB
Sit-ups tot failure
Het Snatchen ging tot de training van de 26e niet echt lekker, was telkens uit balans enzo. Het bleek dat ik, op het moment dat ik onder de barbell zat, naar beneden keek. Hierdoor 'viel' ik als het ware naar voren. Ik werk hier aan door helemaal omhoog te kijken en het gaat al stukken beter.

. Maandag weer trainen, dan horen jullie meer van mij.
De rest van de keren is hij wel gelukt, maar ik ben niet tevreden over de techniek. De volgende training is met minder gewicht en 1 rep meer, dus hopelijk gaat dan me techniek stukken beter.