Fitness Seller

Eerste auto budget €2000,- tips?

• Topic Starter Topic Starter
Ik heb zelf een suzuki swift gekocht uit 1998, topautootje en geen gezeik mee gehad (kosten een massive 700 euro en heb m nu 2 jaar)

Wel heel goedkoop en erg laag in maandelijkse lasten wat mij heel goed uitkomt. Niet zo'n mooie auto maar ik zal er wel even over nadenken.

Die laatste 2 zijn toch wel wat te duur, of ik zou nog even door moeten sparen. Maar Astra's zie ik bijvoorbeeld al veel rond de 1500-1600 euro en je zei zostraks dat die ook vrij betrouwbaar zijn toch?

Die Audi is hartstikke mooi natuurlijk maar gaat me per maand wel wat meer kosten lijkt me?

Die eerste Clio staat dit bij:
Bijzonderheden
kleppen liggen er uit

Oowh sorry ik had het niet gelezen. Heel het kop moet gereserveerd worden van die clio.

Wat kan je maandelijks uitgeven aan een auto? Zoek je een bak die een groot motor heeft of een kleine motor met voldoende koppel voor om in te kunnen halen op de snelwegen?

Het belangrijkste is dat ik een auto heb zodat ik niet altijd opgehaald hoef te worden en zodat ik mijn boodschappen niet op de fiets hoef te doen. Verder moet het eigenlijk zo goedkoop mogelijk per maand. Pk's maken dus niet zoveel uit. Budget van 2k is misschien ook nog wat aan de hoge kant zelfs, verhalen als een auto voor 700€ klinken een stuk beter in mijn oren.

Misschien mijn eisen kwa uiterlijk van de auto maar wat bijstellen in ruil voor een zuinige en betrouwbare auto.

Het belangrijkste is dat ik een auto heb zodat ik niet altijd opgehaald hoef te worden en zodat ik mijn boodschappen niet op de fiets hoef te doen. Verder moet het eigenlijk zo goedkoop mogelijk per maand. Pk's maken dus niet zoveel uit. Budget van 2k is misschien ook nog wat aan de hoge kant zelfs, verhalen als een auto voor 700€ klinken een stuk beter in mijn oren.

Misschien mijn eisen kwa uiterlijk van de auto maar wat bijstellen in ruil voor een zuinige en betrouwbare auto.

Dan raad ik je aan om een fiat punto te nemen. Had m als verjaardag cadeau gekocht voor me vriendin.
Nog nooit in de steek gelaten en nooit wat aan gerepareerd in die 3 jaar tijd. Week geleden alleen een nieuwe accu ingepropt omdat ze persee een geluidsinstallatie wou met beeldschermpje om navi en clips te kunnen kijken. Bouwjaar 99 tot 2002 zeer zuinig en goedkoop in onderhoud.

Dan raad ik je aan om een fiat punto te nemen. Had m als verjaardag cadeau gekocht voor me vriendin.
Nog nooit in de steek gelaten en nooit wat aan gerepareerd in die 3 jaar tijd. Week geleden alleen een nieuwe accu ingepropt omdat ze persee een geluidsinstallatie wou met beeldschermpje om navi en clips te kunnen kijken. Bouwjaar 99 tot 2002 zeer zuinig en goedkoop in onderhoud.

Thanks, ik zal eens kijken wat ik kan vinden.

Kijk eens bij www.auracarcenter.nl, daar heb je een mooie Megane sport uitvoering eigenaar is een kennis van mij.

Aardig wat schade linksvoor. En ik woon in Friesland man. Verder wel een mooie auto, al ben ik niet zo'n fan van die striping erop.

Ik moet zeggen dat ik dit wel een mooie auto vind. Ik heb hier eentje gevonden in mijn woonplaats, maar ik gok dat deze uitvoering weer duurder is in maandelijkste kosten.

http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/...2ef4dc323389c4f92ed10afa33e3a&previousPage=lr

Zal nu eerst te trainen, op de fiets door de regen... Moet echt een auto hebben haha

Aardig wat schade linksvoor. En ik woon in Friesland man. Verder wel een mooie auto, al ben ik niet zo'n fan van die striping erop.

Ik moet zeggen dat ik dit wel een mooie auto vind. Ik heb hier eentje gevonden in mijn woonplaats, maar ik gok dat deze uitvoering weer duurder is in maandelijkste kosten.

http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/...2ef4dc323389c4f92ed10afa33e3a&previousPage=lr

Zal nu eerst te trainen, op de fiets door de regen... Moet echt een auto hebben haha

Mooi ding man , als je een sporte auto liefhebber ben zou ik ervoor gaan en goed kijken.
goed warm rijden op motor tikjes controleren op hobbelige wegen rijden en als je niets raars hoort nemen.

Maar echt mooi ding is het, interieur is ook nog lekker vers.

Mooi ding man , als je een sporte auto liefhebber ben zou ik ervoor gaan en goed kijken.
goed warm rijden op motor tikjes controleren op hobbelige wegen rijden en als je niets raars hoort nemen.

Maar echt mooi ding is het, interieur is ook nog lekker vers.

Op marktplaats staat het volgende:
Kosten

Wegenbelasting: € 52,00
Reparaties en onderhoud: € 61,25
Banden: € 18,38
Brandstof verbruik / maand: € 138,97
Totale kosten per maand: € 270,60

Brandstof is uiteraard afhankelijk hoeveel ik ermee rijd, ik zal hem niet dagelijks gebruiken dus dit zal wel wat minder worden denk ik. Wegenbelasting kom ik uit op €125,- per kwartaal via deze website [Link niet meer beschikbaar]
Verzekering zo'n €33,- wat ze hier niet meeberekenen. Kan ik er vanuit gaan dat ik kwa onderhoud / banden €80,- per maand kwijt ben denk je?

€270,- per maand klinkt nogal veel namelijk, valt me wat tegen. Wel vette bak :D

Op marktplaats staat het volgende:
Kosten

Wegenbelasting: € 52,00
Reparaties en onderhoud: € 61,25
Banden: € 18,38
Brandstof verbruik / maand: € 138,97
Totale kosten per maand: € 270,60

Brandstof is uiteraard afhankelijk hoeveel ik ermee rijd, ik zal hem niet dagelijks gebruiken dus dit zal wel wat minder worden denk ik. Wegenbelasting kom ik uit op €125,- per kwartaal via deze website [Link niet meer beschikbaar]
Verzekering zo'n €33,- wat ze hier niet meeberekenen. Kan ik er vanuit gaan dat ik kwa onderhoud / banden €80,- per maand kwijt ben denk je?

€270,- per maand klinkt nogal veel namelijk, valt me wat tegen. Wel vette bak :D

Nja over die banden enzo bereken ik nooit, en er staat op dat de banden nieuw zijn.
Ik bereken altijd verzekering en wegenbelasting en al doe onderhoud etc ligt aan jou rijgedrag en hoeveel je ermee rijd.

Verzekering verschilt volgens mij niet echt per auto, aangezien ik steeds rond de €33,- krijg via independer. Wegenbelasting is wel wat meer in vergelijking maarja dan heb ik wel een redelijk snelle auto natuurlijk. Ik denk dat ik maar eens een kijkje moet gaan nemen! Bedankt voor alle hulp man, anders was ik er echt niet uitgekomen.

Diesel is bijna 2x zo duur als benzine....nog steeds :p Qua belasting bedoel ik.

Haha deze Jeeps rijden echt chill! Wel weinig PK voor zo een motorinhoud.

Ga niet voor mooi als je budget wil rijden, neem een kleine jap en je hebt de minste kans op gezeik. google maar op betrouwbaarste auto's. Geen mening, maar een feit.

Fransen en Italianen laten staan, hoewel er mensen zijn die ooit eens een goede hebben gehad.

---------- Toegevoegd om 18:39 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:37 ----------

http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/...285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr

245 euro meer. moet je wel geen **** geven om wegen belasting en verzekering. oh en iedere 4-5 km 1,70 t tankje in gooien, verder top wagen.

kost wat (maandelijks) maar dan hebbje ook wat.

haha, dit kost je een vermogen. En of het een topwagen is betwijfel ik ten zeerste.

Ga niet voor mooi als je budget wil rijden, neem een kleine jap en je hebt de minste kans op gezeik. google maar op betrouwbaarste auto's. Geen mening, maar een feit.

Fransen en Italianen laten staan, hoewel er mensen zijn die ooit eens een goede hebben gehad.

frans is ook gewoon prima als je niet veel onkosten wil. jap is ook prima idd

peugeot 106, 205, 206, 207, 306, 307, 406, 407 allemaal wel goed. Komen er hier zat voorbij met 2-3 ton die nog goed zijn en door gaan naar de export

frans is ook gewoon prima als je niet veel onkosten wil. jap is ook prima idd

peugeot 106, 205, 206, 207, 306, 307, 406, 407 allemaal wel goed. Komen er hier zat voorbij met 2-3 ton die nog goed zijn en door gaan naar de export

Hoe kom je hier bij? Elk onderzoek staan de fransen zeer laag in de score.
Kijk naar revieuws op Autoweek etc. zijn mensen ook vaak ontevreden over de betrouwbaarheid vergeleken jappen. De 407 ooit zelf eens voor gekeken maar gewoon niet doorgezet door de vele matige revieuws over de betrouwbaarheid.

Hoe kom je hier bij? Elk onderzoek staan de fransen zeer laag in de score.
Kijk naar revieuws op Autoweek etc. zijn mensen ook vaak ontevreden over de betrouwbaarheid vergeleken jappen. De 407 ooit zelf eens voor gekeken maar gewoon niet doorgezet door de vele matige revieuws over de betrouwbaarheid.

Hoe ik daarbij kom? Omdat mn vader heel veel peugeots heeft en ze gerust aan particulieren durft te verkopen omdat er niet veel gezeik mee is. Komen ook vaak goed door de keuring en zijn gewild voor export.

Weet zo niet veel kwaaltjes die vaak voorkomen. misschien dat 106jes af en toe wat minder zijn radiateur die kapot gaat zou kunnen, maar kost ook niet veel om te maken.

En de kleinere motoren die tegenwoordig in de bipper enzo liggen lopen ook vaak kapot maar dat zijn geen peugeot motoren. Kwa diesel denk ik dat peugeot betrouwbaarder is dan VW. die 2.0l diesel van ze met 136pk 6bak liggen ook in de Volvo v50 bijvoorbeeld

Ik denk dat je pa ze vooral verkoopt omdat ze gewillig zijn en hij er leuke winst op maakt.(gebruikt goede prijzen voor redelijk nieuwere bouwjaren) En niet zo zeer dat er binnen de garantie al het een en ander mis zou kunnen gaan. De motor houdt het bij elk merk wel goed uit tegenwoordig.

Er zijn zelfs handelaren die Italiaanse auto's durven door te verkopen, die hebben hun garanties wel heel goed op papier gezet anders kunnen ze de zaak wel opdoeken.

Terug
Naar boven