Fitness Seller

eerste cutschema vrouw, ik wil heel graag tips & feedback!

fightgirl92

Novice
Waardering
0
Lengte
1m70
Massa
71kg
hello guys ik heb dit bericht ook al bij voeding geplaatst maar ik hoop dat jullie me kunnen helpen!

ik ga voor het eerst beginnen met een cutschema, ik heb rondgekeken op allerlei sites en hier alle sticky's gelezen en ik hoop dat jullie me feedback kunnen geven!

Ik ben een vrouw van 20 jaar, 1.70 meter en weeg op dit moment 71.5kg en in de sportschool is mijn vetpercentage gemeten met een weegschaal (ze hadden geen huidplooimeter helaas) en daar kwam ik uit op ongeveer 32%.

ik ben met alleen trainen 5 kg afgevallen sinds augustus (weet niet wat op dat moment mijn vp was), ik wil graag mijn vp verlagen want dat is op dit moment veel te hoog!

ik doe 2 x per week thai-kickboxing (ongeveer 4 uur per week)
daarnaast nog 3 x per week fitness (fullbodyschema + halfuur cardio per keer, ben nu pas 5 weken bezig)
en daarnaast als mijn school/werk schema het toelaat nog een extra cardiodag in de gym.

qua voeding heb ik dit schema in elkaar gezet (ik ben full-time thuiswonende student en werk daarnaast 16 uur per week dus heb niet veel tijd om elke maaltijd te maken en daarnaast eet ik altijd onderweg, op school of op werk dus moet het makkelijk mee te nemen zijn).

BMR = 1564 kcal
Onderhoud = 1564 x 1,4 = 2189,6
Afvallen kcal = 2189,6 : 1,2 = 1824,7 kcal.

Ontbijt
2 sneetjes bruin brood (E=4,9gram/K=31,9gram/V=2,6gram/KCAL=179)
50 gram kipfilet (E=8,9gram/K=1,3gram/V=3gram/KCAL=54,5)

Tussendoor1
50 gram gemengde noten (E=8,25/K=10,8/V=28,1/KCAL=308,5)

Lunch
2 sneetjes bruin brood (E=4,9gram/K=31,9gram/V=2,6gram/KCAL=179)
50 gram kipfilet (E=8,9gram/K=1,3gram/V=3gram/KCAL=54,5)

Tussendoor2
200 gram halfvolle yoghurt (E=7gram/K=10,4gram/V=3,2gram/KCAL=98,4)
25 gram tarwekiemen (E=6,75gram/K=5gram/V=2,75gram/KCAL=71,75)
2 gekookte eieren (E=15,5gram/K=1gram/V=13,4gram/KCAL=185)

Avondeten
wat de pot schaft, meestal is dat zo'n 200 gram groente + stukje vlees van 100 gram maar dat verschilt per dag.

Tussendoor3
500 gram magere kwark (E=65gram/K=17,5gram/V=2,5gram/KCAL=355)

dit alles bij elkaar is E=130gram/K=111,1gram/V=61,2gram/KCAL=1485,65
en daar moet mijn avondeten dan nog bij opgeteld worden.

Ik hoop dat jullie tips voor me hebben, ben echt van plan om er keihard voor te gaan!

x

ziet er goed uit! kwark kan je ook voor het slapen nemen.
vetten mogen iets hoger maar ik zie dat je het avondeten niet hebt meegerekend, zit wel goed dus. Moet zeggen dat ik veel respect hebt voor je lifestyle, de meesten beweren het te druk te hebben maar jij maakt wel een gaatje vrij. Dat je snel je doelen mag behalen, succes!

• Topic Starter Topic Starter
ziet er goed uit! kwark kan je ook voor het slapen nemen.
vetten mogen iets hoger maar ik zie dat je het avondeten niet hebt meegerekend, zit wel goed dus. Moet zeggen dat ik veel respect hebt voor je lifestyle, de meesten beweren het te druk te hebben maar jij maakt wel een gaatje vrij. Dat je snel je doelen mag behalen, succes!
dankjewel voor je reactie!
ben ook blij dat al mijn rekenwerk enzo dus toch niet voor niks was,
was best een gedoe om het allemaal uit te zoeken haha

dankjewel voor je reactie!
ben ook blij dat al mijn rekenwerk enzo dus toch niet voor niks was,
was best een gedoe om het allemaal uit te zoeken haha

Is niet voor niks nee, meten is weten ;)
Probeer elke week op dezelfde dag jezelf te wegen na opstaan. (op lege maag) Zo kan jij je progressie bijhouden en merken of het schema of de training aangepast dient te worden.

Ziet er goed uit.

Reken ook eens je avondeten uit. Is meestal al snel 600 a 800 kcal en dan eet je al teveel per dag om af te vallen.

Vrij zinloos schema als je niet het exacte aantal kcal weet.

Terug
Naar boven