MuscleMeat

Eerste echte schema (cut)

MaxB

Advanced Bodybuilder
15 jaar lid
Waardering
93
Lengte
1m82
Massa
92kg
Vetpercentage
12%
Heb net mijn eerst voedingsschema gemaakt, voorheen altijd maar gewoon veel gegeten (veel boterhammen met kipfilet/pindakaas en pasta) maar nu ik wil gaan cutten heb ik een echt goed voedingsschema nodig.
Het zal nog geen geweldig schema zijn en daarom vraag ik jullie maar om wat tips om het nog aan te passen. Ik weet dat ik veel koolhydraten er in heb en weinig vetten, maar minder carbs wil ik ook niet eten want dit is denk nog niet de helft van wat ik gewend ben.
2mgw6eu.png - 188597
dit is op rustdagen, op trainingsdagen zal ik alleen nog een eiwitshake nemen.

Laatst bewerkt:
waarom wil je niet minder carbs eten?
je kan het toch vervangen door ander eten?
zoals kipfile, roze zalm uit blik, rundergehakt etc. zitten wel eiwitten en vetten in maar geen kh.

bij mij werkt een low-carb dieet het best met om de 4 dagen een refeed dag. misschien is dat ook wat voor jou. maar dat is verschillend per persoon.

• Topic Starter Topic Starter
Vis gaat bij mij absoluut niet naar binnen, kip heb ik al in 4 maaltijden zitten, dat komt me neus wel uit dan, gehakt vind ik ook niet heerlijk + dat het een beetje makkelijk eten moet zijn wat ik tijdens het rijden naar binnen kan werken.

hmm.. dat is k*t..
dan zou ik toch minder rijst nemen en meer noten nemen.
varieer wel in je noten dus neem pindas ongezouten of walnoten erbij.

rijst de helft doen en dan 50 gr noten? dat wordt weer lekker schijten met al die noten.

Uhm wat je ook kan doen is gewoon vervangen door wheyproteine en dat mix je dan met magere melk en niet halfvolle. heb je al is kalfsvlees geprobeerd of kalkoen filet of vlees vervangende producten? werken ook prima. Wat mij ook opvalt is het bruine brood wat je naar binnenwerkt waarom geen kleine beetjes pasta of basmati rijst? oh wat ook lekker is wat ananas door je rijst. voor de rest ziet het er goed uit en probeer ook wat andere groentes uit en je kan er ook is een salade in doen met wat gegrilde kippenborst.
grts Thijs G

Wat mij ook opvalt is het bruine brood wat je naar binnenwerkt waarom geen kleine beetjes pasta of basmati rijst? oh wat ook lekker is wat ananas door je rijst.

Hij wil volgens mij juist wat minder koolhydraten binnen krijgen, wat jij opnoemt zit juist vol met koolhydraten:)

Bij maaltijd 2 en 5 zal ik denk de kipfilet vervangen voor dikke lagen pindakaas op brood, +-100/120 gram op 4 boterhammen( weet niet of ik dit nou per 4 of 8 deed). dan zit ik op zon 170/210 gr vet per dag. alleen dat zijn weer zon 1000 Kcals meer..
dan maar 2x 2 boterhammen is totaal +- 3000 Kcals, dan maar cardio erbij. moet geen kwaad kunnen denk, onderhoud is +- 2500 Kcal en werk ook de hele dag dus misschien iets boven onderhoud, zal op rustdagen denk wel wat weg moeten en op de dagen dat ik niet werk, iemand tips?
die boterhammen zijn makkelijk te eten onderweg vandaar, eet er nu 12 per dag of meer.
k2fcr6.png - 188605
hier de aanpassing

Laatst bewerkt:
berekening klopt ni.
104gr vet x 9kcal= 936kcal = bijna 33% vet
eerste schema zag er heel goed uit alleen had ik de rijst van maaltijd 4 verdeeld over maaltijd 3 en 4 zodat daar je carbs gelijk zijn, dan had je bij maaltijd 1 - 5 een goede verdeling van koolhydraten en maaltijd 6 en 7 weinig KH (= perfect)
doe jij suiker bij je kwark? 20gr KH in maaltijd 7?
en in je eerste schema had je 50 gr vet = 450 kcal, dat is volgens mij 17% en geen 8%
100%=2552kcal
1%=25.52kcal
234gr x 4kcal= 936kcal/25.52= 36% eiwit
306gr x 4kcal= 1224kcal/25.52= 47% koolhydraten
50gr x 9kcal= 450kcal/25.52= 17% vet

Ja klopt, heb het helemaal verkeerd gedaan. Heb in verhouding tot totalen in gram gedaan, niet eerst naar Kcals. Wist namelijk niet dat het zo moest.

oke thnx, dan houd ik gewoon dat eerste schema aan en pas ik die maaltijden 3 en 4 een beetje aan.

en omdat je geen donder lust zie ik, kun je ook in plaats van kipfilet; ham, rookvlees, kalkoenfilet, casslerib enz eten.

Terug
Naar boven