MuscleMeat

Eerste kuurtje

Die test op 500mg houdt het lekker simpel en veilig.

Hieronder een onderzoek: 600mg test e gedurende 20 weken en enkel een kleine daling in HDL cholesterol.

https://www.researchgate.net/public...e-response_relationships_in_healthy_young_men

Als ik zou bulken zou ik de 500mg test e pakken, mocht ik cutten en onder de 10-12% gaan zou ik voor de cools kuur met de var gaan.
Er zijn al andere onderzoeken geweest met toediening van testosteron waar ze de onderzoeken moesten stopzetten door hart -en prostaatproblemen die plots de kop opstaken bij sommige van die mannen. Eén van die onderzoeken is hier jaren geleden ook nog gepost geweest.

Na 14 maanden blasten/cruisen (meer blasten dan cruisen) stond mijn hdl cholesterol op +-30. Nu 6,5 maanden OFF en hij staat toch opnieuw op +-45.

Mensen die blasten en cruisen doen er goed aan om regelmatig bloed te laten controleren maar dit gebeurt jammer genoeg veel te weinig. En belangrijk: regelmatig lang genoeg cruisen (8-12 weken) zodat je lichaam zich wat kan herstellen...

Ter verduidelijking: hdl van 30 is veel te laag, 45 is nu aanvaardbaar (richtlijn is +50) maar doordat mijn ldl ook laag is, is die 45 best een goed resultaat nu ;)

Waarom dat gezonder zou moeten zijn, mag je mij toch eens uitleggen? En begin nu niet over belastend voor je lever want dat is te verwaarlozen in dit geval. Dboll, oxy, methyltren zijn vooral middelen die ik zou vermijden.

Orals in een effectieve dosering zijn altijd belastender voor de lever en slechter voor je cholesterol dan injects (excl tren).

Er zijn al andere onderzoeken geweest met toediening van testosteron waar ze de onderzoeken moesten stopzetten door hart -en prostaatproblemen die plots de kop opstaken bij sommige van die mannen. Eén van die onderzoeken is hier jaren geleden ook nog gepost geweest.

Hartproblemen op test E? Ben ik wel benieuwd naar mocht je dit onderzoek hebben.

Prostaatproblemen blijken op lange termijn trt ondertussen al achterhaald te zijn. In het onderzoek dat ik postte zie je dat de PSA waarde bij de testpersonen ook niet veranderde.

Hartproblemen op test E? Ben ik wel benieuwd naar mocht je dit onderzoek hebben.

Prostaatproblemen blijken op lange termijn trt ondertussen al achterhaald te zijn. In het onderzoek dat ik postte zie je dat de PSA waarde bij de testpersonen ook niet veranderde.

Eentje hier en dat gaat dan over een lage TRT dosis. Er zijn ook studies die andere resultaten geven. Tegenstrijdig dus maar dit gaat ook maar over toediening van een TRT dosis.
Adverse events associated with testosterone administration. - PubMed - NCBI
Testosteron te gevaarlijk voor oudere mannen - trial afgebroken

Meer bestemd voor kuurders. Dat hoge toediening van testosteron hartproblemen geeft, daar twijfel ik niet aan.
Cardiovascular Toxicity of Illicit Anabolic-Androgenic Steroid Use. - PubMed - NCBI

Laatst bewerkt:
Eentje hier en dat gaat dan over een lage TRT dosis. Er zijn ook studies die andere resultaten geven. Tegenstrijdig dus maar dit gaat ook maar over toediening van een TRT dosis.
Adverse events associated with testosterone administration. - PubMed - NCBI
Testosteron te gevaarlijk voor oudere mannen - trial afgebroken

Meer bestemd voor kuurders. Dat hoge toediening van testosteron hartproblemen geeft, daar twijfel ik niet aan.
Cardiovascular Toxicity of Illicit Anabolic-Androgenic Steroid Use. - PubMed - NCBI

Hier een recente studie bij ongeveer 150.000 mannnen op trt waar er geen verhoogd risico op prostaatkanker kon worden vastgesteld, inderdaad een geval waar verschillende uitspraken over zijn.

https://prostate.net/articles/testosterone-treatment-doesnt-increase-prostate-cancer-risk

Sommige aas staan er om bekend LVH te veroorzaken, zeker nandrolone. Test E is echter goed onderzocht op doseringen tot 600mg en heb hier zelf nog nooit iets over gelezen.

Hier een recente studie bij ongeveer 150.000 mannnen op trt waar er geen verhoogd risico op prostaatkanker kon worden vastgesteld, inderdaad een geval waar verschillende uitspraken over zijn.

https://prostate.net/articles/testosterone-treatment-doesnt-increase-prostate-cancer-risk

Sommige aas staan er om bekend LVH te veroorzaken, zeker nandrolone. Test E is echter goed onderzocht op doseringen tot 600mg en heb hier zelf nog nooit iets over gelezen.
Ik zie geen bronnen bij dit artikel.

Jij beweert dus dat indien je bijvoorbeeld zes maanden aan één stuk 600mg testosteron enanthaat per week zou zetten dat dit geen gevolgen zou kunnen hebben voor je cardiovasculair systeem. Dat dit onderzocht is. Daar geloof ik geen snars van. Elke anabole steroide (ook testosteron) op kuurdosis zal op lange termijn de kans op hartproblemen vergroten. En niet een klein beetje. 600mg testosteron enanthaat per week is helemaal geen veilige dosis. Ik kan mij wel inbeelden als je dit maar twee keer per jaar gedurende 12 weken gebruikt, de gevolgen zeer miniem zullen zijn of nihil zullen zijn maar niet als je continu aan de testosteron zit (bvb blasten 500mg en hoger en dan cruisen op 250mg per week)

Laatst bewerkt:
Mijn 3 PSA waardes die ik nog ergens op computer heb staan.

1. Bloedafname 11/2009. Wel al gekuurd maar clean op dat ogenblik.
PSA 1,0 ng/mL

2. Bloedafname 11/2011. Al langer dan een jaar gebruik van testosteron HRT dosis afgewisseld met kuurtjes. Ik denk dat ik na die bloedtest van 2009 begonnen ben.
PSA 2,1 ng/mL

3. Bloedafname 05/2017. Zes maanden na stoppen van HRT.
PSA 0,981 µg/L

Dat wil zeggen dat bij mij alleszins er wel degelijk een verhoging was van PSA. PSA is iets meer dan verdubbeld maar PSA waarde is nog alijd goed. Een half jaar geleden een half jaar clean en ik zit onder de 1 ng/mL alhoewel ik al zes jaar ouder ben en dus normaalgezien mijn PSA waarde slechter zou moeten zijn. Testosterontoediening had bij mij alleszins wel invloed op mijn PSA waarde. Ik moet nog ergens een bloedafname van tussenin hebben maar die staat niet op computer.Ik denk dat ik die laten afdrukken heb. Indien ik ze vind, zal ik ze er ook op plaatsen om de evolutie te zien.

Laatst bewerkt:

Jij beweert dus dat indien je bijvoorbeeld zes maanden aan één stuk 600mg testosteron enanthaat per week zou zetten dat dit geen gevolgen zou kunnen hebben voor je cardiovasculair systeem. Dat dit onderzocht is. Daar geloof ik geen snars van. Elke anabole steroide (ook testosteron) op kuurdosis zal op lange termijn de kans op hartproblemen vergroten. En niet een klein beetje. 600mg testosteron enanthaat per week is helemaal geen veilige dosis. Ik kan mij wel inbeelden als je dit maar twee keer per jaar gedurende 12 weken gebruikt, de gevolgen zeer miniem zullen zijn of nihil zullen zijn maar niet als je continu aan de testosteron zit (bvb blasten 500mg en hoger en dan cruisen op 250mg per week)

Ik wou aantonen dat test e zeer goed onderzocht is en vrij veilig bevonden is en dat ik geen weet heb van proefpersonen die het onderzoek moesten staken omdat ze hartproblemen of prostaatproblemen ondervonden op de gebruikte doseringen. Voor de rest sluit ik me helemaal aan bij je andere post.

Onderzoeken over de invloed van test e op de prostaat/prostaatkanker zijn zoals jezelf zei heel verdeeld.

• Topic Starter Topic Starter
Kan je een paar dagen na eerste injectie een soort heftige hartslag krijgen in bed voor het slapen?
Niet snel maar sterk en merkbaar

Laatst bewerkt:
Ik denk eerder dat het tussen je oren zit.

Kan je een paar dagen na eerste injectie een soort heftige hartslag krijgen in bed voor het slapen?
Niet snel maar sterk en merkbaar
Inderdaad onwaarschijnlijk. Wel is het zo dat mogelijk je bloeddruk ietswat verhoogd is. Als je die vervolgens gaat meten en ziet dat ie verhoogd is kun je in een soort negatieve spiraal terecht komen waarin je jezelf helemaal gek gaat maken en het alleen maar erger wordt.

Dit, ik had dat in mijn eerste kuur ook. Was puur een soort van zenuwachtigheid omdat ik voor het eerst aas gebruikte ;)

Achteraf gezien belachelijk...

Ik vond het juist wel een leuk gevoel. Voor mij is het prikken nu gewoon een ‘another day on the office.’

• Topic Starter Topic Starter
Zijn er dan helemaal geen fysiek merkbare lichamelijke of psychologische effecten in de eerste week?

Onrustig aanvoelen? Of iets meer energiek of wat opvliegend zijn ofzo.

Terug
Naar boven