MuscleMeat

Eerste log (Rippetoe)

Alex123

Cool Novice
Waardering
1
Dag allemaal,

Dit gaat mij eerste log ooit worden. Voorlopig heb ik er veel moed in!

Ik ben niet echt een beginner maar ook niet echt super gevorderd, mede dankzij dat ik al +- half jaar op een plateau zit.

Kom niet boven de 72kg en de 65kg bench. Deze resultaten zijn niet zo schitterend natuurlijk.

Nu dacht ik alles drastisch te veranderen en alleen compound oefeningen te doen (Rippetoe vond ik als de beste?)
Ik at tegen de 2800-3000kcal wat ik dacht dat genoeg was. Nu ga ik tegen de 3500-4200 kcal zitten.
Mede dankzij de GOMAD methode, 2400kcal. (= Gallon (+-4 liter) of milk a day)

Deadlift en Military press heb ik nog nooit gedaan dus begin ik licht.

3x per week

Dag A:

3x5 Squat (+5-7.5kg)
3x5 Bench press (+2.5-5kg)
1x5 Deadlift (+7.5-10kg)
2x8 Dips*

Dag B:

3x5 Squat (+5-7.5kg)
3x5 Standing Military Press (2.5-5kg)
3x5 Bar Row (2.5-5kg)
2x8 Chin-Ups*

* Deze oefeningen zijn optioneel

---------- Toegevoegd om 16:39 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:34 ----------

21/01/10

Dag A:

3x5 Squat 5/5/5 40kg
3x5 Bench Press 5/5/5 50kg
1x5 Deadlift 5 40kg
2x8 Dips 8/8

Ging vlotjes.

De gewichten zijn beetje raar omdat ik de Deadlift nog nooit gedaan heb, Squat heel weinig gedaan dus heb ik maar beter veilig gespeeld zodat ik niet te snel stil val en moet deloaden.

Wat mij opvalt is dat ookal ik maar 45min getrained heb ik meer moe ben dan dat ik 1.30 vroeger trainde. Misschien toeval? We zullen zien.

Laatst bewerkt:
Waar wil je heen met je training, massa / kracht?

Vind je trainingsschema voor een beginner wat karig en is meer gebaseerd op powerlifting, maar ben benieuwd hoe het loopt...

Succes!

Waar wil je heen met je training, massa / kracht?

Vind je trainingsschema voor een beginner wat karig en is meer gebaseerd op powerlifting, maar ben benieuwd hoe het loopt...

Succes!
je hebt zeker geen idee wat het schema van rippetoe inhoud?

OT: