@Bosshogg Wat deed je toen je vast zat? Deloaden? Ik zat bijna vast aan 95kg, het lukte mij de 3de keer.
Nu denk ik dat ik ga vast zitten aan 110kg...
Maandag B (vorige vrijdag gerust voor mijn lies, wat niet over is...)
Woensdag B:
3x5 Squat 110kg 5/3/5 (de 2de reeks leunde ik te hard naar voor en zakte ik door voor mijn 3de squat...)
3x5 MP 40kg 5/5/5
3x5 BR 70kg 5/5/3 (ik zou kunnen liegen en zeggen dat het 5/5/5 was maar volgens mij ga ik niet ver genoeg naar boven...)
2x8 Chin ups
Ik had vandaag opnieuw pijn aan mijn lies...ik denk erover na om over te schakelen naar een klassieke programma en nu al te beginnen cutten.
Ik heb gelezen op het forum dat de lies zeer kwetsbaar is en ervoor kan zorgen dat je een half jaar niet mag/kan trainen.
Ik noteer het zelf in zo een geval als 5 reps en zet tussen haakjes erachter 'laatste 2 slordig' want ook een smokkeluitvoering is training
Je kan er ook voor kiezen te deloaden (1 a 2 weken) oftewel je inhouden en op 70 of 80% van je werkgewicht je setjes uit te voeren. Aangezien je in korte tijd flink omhoog bent gegaan in gewichten zullen voornamelijk je pezen en centrale zenuwstelsel (onderschat deze niet!) dit wel fijn vinden
Mocht je dit niet willen en wil je een splitschema, kan je mijn openingspost in mijn logje even bekijken. 4 daagse split gebaseerd op de trainingsmethode van Rippetoe (3x5, compounds, lineaire progressie).
Ik slacht elke training een andere spiergroep af die vervolgens een week heeft om te herstellen. Kan me goed voorstellen dat als je om de dag je benen flink aanpakt ze op een gegeven moment gewoon verrot zijn/aanvoelen.
Is het niet een beetje p*ssy om na twee maanden al over te stappen naar wat anders?
Mwah, ligt eraan wat hij wil toch?
Ik was na 2 maanden ook van Rippetoe afgestapt om een vierdaagse split te doen. Omdat ik de gedachtengang achter rippetoe goed vond heb ik mijn trainingsmethode hierop gebaseerd, resultaat:
10kg in 4 maanden aangekomen waarbij ik de laatste 5 weken ook een strak schema voor mijn reps en de verhoging in werkgewicht aangehouden had: vrijwel alle oefeningen 20-40% zwaarder kunnen doen binnen deze 5 weken waarna ik wel 2 weken moest deloaden/rusten omdat ik al 4 maanden 4 keer per week aan het rammen was
Er zijn meerdere wegen naar Rome en het Rippetoe programma is een effectieve maar redelijk saaie