AndroidHealthClinic

Eerste voedingschema (bulk)

Bezoekers in dit topic

harry hamlap

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
24 sep 2012
Berichten
156
Waardering
25
Lengte
1m83
Massa
88kg
Vetpercentage
9%
Goedenavond allemaal.

Ik train nu zo'n 1,5 tot 2 jaar. Maar ik heb nooit echt goed op mijn voeding gelet. Ik probeerde wel het laatste jaar 'veel te eten'. Ik ben van 63/65 kilo tot 71 kilo gegaan in de tijd dat ik trainde.

De laatste tijd ben ik me toch serieuzer gaan verdiepen in voeding, en geleerd dat het daar toch wel om draait.
Ik heb nu voor het eerst een voedingsschema in elkaar gezet.
Ik wil hem graag met jullie delen, want ik weet er nog niet zo heel veel van af, en hoop dat ik het nog kan verbeteren.

Het doel is om te bulken. Mijn onderhoud ligt rond de 2800 kcal ik was van plan er rond de 3200/3500 te gaan eten. Kijken hoe dit aanslaat kan het altijd nog verhogen/verlagen.
Ik ben 1.83, in het voedingschema staat mijn gewicht op 71 kg, maar laatst gewogen en ik woog alweer 73 kg:D en ik ben 20 jaar.

Ik heb geleerd dat ik ongeveer het dubbele van m'n gewicht in grammen aan eiwit moet eten, mijn gewicht in grammen aan vetten moet eten en de rest op moet vullen met koolhydraten. Dit heb ik dus geprobeerd en is volgens mij redelijk gelukt. Iets te hoog in eiwit en vetten alleen.

Het voedingsschema is veel gebaseerd op brood, ik weet niet of dit een minpunt is? Tussen 9 en 5 kan ik dit lastig veranderen. Verder drink ik over de dag +/- 2 a 3 liter water weg.

Alvast bedankt voor het commentaar
 

Bijlagen

  • Voedingsschema.doc
    44 KB · Weergaven: 76
Waarom kan je tussen 9 en 5 dit lastig veranderen? Kan je niet 's ochtends een halfuurtje vroeger opstaan om je eten te koken? (Rijst opzetten, groentes snijden, ei bakken/koken, kip/vis/vlees bakken is allemaal makkelijk te doen in een halfuur tijd)

Als je je echt serieus wilt verdiepen in "goed krachtvoer" en om een goed fysiek te bereiken zou ik brood schrappen.
 
Bedankt voor de reactie, wat je zegt zou inderdaad kunnen maar we hebben geen oven/magnetron op m'n stage. Ik ben eigenlijk niet van plan dit koud te gaan eten. Ik wil het allereerst met brood proberen evt later kan ik nog overschakelen ik eet rond 5 wel meestal rijst. Hoe vind je het schema er verder uit zien??
 
Brood hoeft je echt niet te schappen, brood is te doen tot zo'n 10%, daar onder ga je er te veel vocht door vast houden, dus pas schappen bij een wetstrijd voor bb.
Een paar mensen die ik ken zijn zelf droog geworden met alleen maar brood en eiwit groente en fruit in een bepaald dieet voor bodybuilders en fitnessers.
 
Oke, en wat vinden jullie inhoudelijk van het voedingschema zelf die ik upgeload heb???
 
?? Iemand ?? Wil graag weten of t voedingsschema een beertje goed in elkaar zit en wat ik kan verbeteren
 
Heeej, ik heb even snel gekeken naar je schema en ik ben zelf op het moment ook bezig om een goed schema te maken, dus heel goed kan ik je niet helpen op het moment.

Maar ik heb mij wel laten vertellen dat vetten rondom je training het beste te vermijden zijn ivm een vertraagde eiwitsynthese. Dus je boterham met pindakaas na de training zou ik evt vervangen door een boterham met kipfilet oid. Je zou dan in de middag bijvoorbeeld wat extra nootjes kunnen nemen om toch aan je vetten te komen.

Mvg Bart
 
Bedankt voor je reactie ik kan dit evt aanpassen! Verder nog mensen die er even naar willen kijken?
 
Back
Naar boven