XXL Nutrition

Eerste voedingschema cut

920220

Novice
Waardering
0
Lengte
1m78
Massa
97kg
Vetpercentage
12%
Hallo

Ik heb voor het eerst een voedingsschemaproberen maken voor in de cut. Hierbij hoor ik graag
jullie opmerkingen. Mijn huidig gewicht bedraagt 83kg en heb geen idee wat men vetpercentage bedraagt ik denk ong. 12%.

Na mijn training neem ik juist nog een cell tech shake waarna deze in de cut zal vervangen worden door enkel creatine. Of beter volledig laten vallen?

Alvast bedankt!

Bijlagen

Waarom een mass perfection shake in een cut? Dat is een weight gainer ;)
Let op met gekookte rijst in je voedingsschemaopnemen, het is beter om ongekookte rijst te pakken aangezien de hoeveelheid gekookt gewicht sterk afhankelijk is van kooktijd en hoeveelheid gebruikt water.
Om het goed te meten kun je dus beter ongekookt gewicht nemen.
de banaan van 14:30 kun je het beste voor een training (voor snelle energie) of bij het ontbijt nemen.
Je schema bevat wel nog vrij veel brood voor een cut, misschien een idee om je ontbijt te vervangen met havermout?
Je eet nu 75g vetten, probeer tussen de 85 en 100 gram te gaan zitten.
Je eiwitten zitten aan de bovengrens (iets meer dan 2,5 gram per kilogram lichaamsgewicht). Ga hierin dus ook niet hoger.
Je koolhydraten zou je wel nog wat kunnen verlagen en met de overgebleven kcal kun je je vetten aanvullen.
Ga ook niet lager in kcal zitten, waarschijnlijk ga je dan onnodig veel spiermassa inleveren (meer dan 500 kcal onder onderhoud).

• Topic Starter Topic Starter
Waarom een mass perfection shake in een cut? Dat is een weight gainer ;)
Let op met gekookte rijst in je voedingsschemaopnemen, het is beter om ongekookte rijst te pakken aangezien de hoeveelheid gekookt gewicht sterk afhankelijk is van kooktijd en hoeveelheid gebruikt water.
Om het goed te meten kun je dus beter ongekookt gewicht nemen.
de banaan van 14:30 kun je het beste voor een training (voor snelle energie) of bij het ontbijt nemen.
Je schema bevat wel nog vrij veel brood voor een cut, misschien een idee om je ontbijt te vervangen met havermout?
Je eet nu 75g vetten, probeer tussen de 85 en 100 gram te gaan zitten.
Je eiwitten zitten aan de bovengrens (iets meer dan 2,5 gram per kilogram lichaamsgewicht). Ga hierin dus ook niet hoger.
Je koolhydraten zou je wel nog wat kunnen verlagen en met de overgebleven kcal kun je je vetten aanvullen.
Ga ook niet lager in kcal zitten, waarschijnlijk ga je dan onnodig veel spiermassa inleveren (meer dan 500 kcal onder onderhoud).

Alvast bedankt,

ik zal men schema even aanpassen:
Zou ik de mass gainer vervangen door ene gewone whey shake?
Ik zal men ontbijt vervangen. Is dit ook verstandig om dit te vervangen door pancakes
doordat ik havermoet niet echt goed binnenkrijg( recepten die het makkelijker maakt altijd welkom)

Pancake: samenstelling per 25 gram
Kcal 92,7
KJ 387,6
Eiwit 15,3
Vet 0,6
Koolhydraten 6,2
Vezels 0,6

Voor havermout recepten kun je het recepten forum bekijken, 1001 lekkere recepten.
Mass Gainer zou je kunnen vervangen met een Whey shake inderdaad, maar blijf je macro's in de gaten houden.
Teveel eiwitten is nergens goed voor ;)
Die pancakes zijn zeker ook een product van een supplementenwinkel? Probeer zo veel mogelijke gewone voeding te gebruiken.
Verder zien de macro's er niet verkeerd uit. Wel vrij veel eiwiten?

Terug
Naar boven