XXL Nutrition

Eet aanval

dat is dan ergens fout gegaan denk ik :)

Ik heb het opgeschreven en berekend.
Kwam uit op 9460 ongeveer. Helemaal betrouwbaar niet, maar laten we zeggen 9300- 9600 KCAL (berekend)

---------- Post toegevoegd Sat 15 Sep 2012 om 20:07 ----------

Maar we wijken af.
Vraag was; wat doet je lichaam na 5 weken cutten en dan ineens een enorme eetbooster op een dag? Wordt dan echt alles gelijk omgezet in vet?

Nee, wordt ook opgeslagen als voedingsstoffen in spieren..

Maar goed, zelfs al zou alles naar vet omgezet worden je moet het gewoon niet nog een keer doen :roflol: . Nu kun je er niets meer aan doen.

Ik denk vooral aan het gevaar voor je suikerspiegel.

man hoe krijg je dat binnen 9600kcal al zou je me vermoorde XD

• Topic Starter Topic Starter
dus dat overschat, dikke 6200 kcal wordt deels omgezet in vet dus, niet alles

Nee, een groot deel word omgezet in glucose en een groot deel word uitgescheden omdat je lichaam al ''vol zit''.

het wordt echt niet zo snel in vet omgezet worden.dan zouden diegenen die dagelijks zo eten veel erger worden dan obesitas.maak je geen zorgen hoor.neem dit gewoon als een refeeddag.vele bodybuilders nemen een refeeddag van zoveel kcal.en ongezonder ook.
DONT WORRY BE HAPPY

Wat ik mij afvraag is: stel je hebt een onderhoudsbehoefte van 2500 kcal, en je eet er rond de 2500.
wanneer je dan plotseling een vreetkick krijgt, zoals jij zei, hoeveel calorieën gaan er dan verloren met de ontlasting, en hoeveel slaat je lichaam er op, als vet of als andere voorraden.
Gedroogd schijt kan branden, dus er zit nog energie in.

Wat ik mij afvraag is: stel je hebt een onderhoudsbehoefte van 2500 kcal, en je eet er rond de 2500.
wanneer je dan plotseling een vreetkick krijgt, zoals jij zei, hoeveel calorieën gaan er dan verloren met de ontlasting, en hoeveel slaat je lichaam er op, als vet of als andere voorraden.
Gedroogd schijt kan branden, dus er zit nog energie in.

Volgens mij hangt dat van zeer veel factoren af.
De hoeveelheid dat je eet, de periode waarin je het naar binnen speelt, wat je eet, hoe goed je je eten kauwt en waarschijnlijk nog een pak andere factoren.
Daarbij komt dan nog dat het bij iedere persoon anders zal zijn, afhankelijk van hoe efficiënt u spijsverteringsstelsel werkt.

Volgens mij hangt dat van zeer veel factoren af.
De hoeveelheid dat je eet, de periode waarin je het naar binnen speelt, wat je eet, hoe goed je je eten kauwt en waarschijnlijk nog een pak andere factoren.
Daarbij komt dan nog dat het bij iedere persoon anders zal zijn, afhankelijk van hoe efficiënt u spijsverteringsstelsel werkt.

Klopt zeker, wat jij hier zegt had ik inderdaad zelf ook bedacht:als je in een uur 5000 kcal binnenkrijgt zal dat minder makkelijk volledig worden opgenomen dan wanneer je 5000 kcal binnenkrijgt in 2 dagen.
Ook het kauwen is belangrijk ivm inwerking van enzymen in de voedselbrei etc etc.
Maar ik vraag me af of er een formule of onderzoek is te vinden over dit onderwerp met betrekking tot vreetbuien. Heb zelf niks kunnen vinden

Nee, een groot deel word omgezet in glucose en een groot deel word uitgescheden omdat je lichaam al ''vol zit''.

Hoe bedoel je met 'uitgescheden'? Ga er maar vanuit dat je lichaam heel erg efficiënt omgaat met energie opnemen. Volgens mij wordt er zo goed als niets van die voeding verloren gegaan.

---------- Post toegevoegd Sun 16 Sep 2012 om 14:01 ----------

Klopt zeker, wat jij hier zegt had ik inderdaad zelf ook bedacht:als je in een uur 5000 kcal binnenkrijgt zal dat minder makkelijk volledig worden opgenomen dan wanneer je 5000 kcal binnenkrijgt in 2 dagen.
Ook het kauwen is belangrijk ivm inwerking van enzymen in de voedselbrei etc etc.
Maar ik vraag me af of er een formule of onderzoek is te vinden over dit onderwerp met betrekking tot vreetbuien. Heb zelf niks kunnen vinden

Je lichaam zal alle tijd gebruiken om het op te nemen. Trager ja, minder opgenomen nee.

Idd lang.

Van in de ochtend tot in de avond.

Bestond veelal uit 15 sneden krentenbrood (vind ik heerlijk)
15 sneden volkorenbrood
350 gram chocolade en wat slagroom

Verder kwark en why

Heel slecht idd. Baal er ook van!

dat is nooit 9000 calorieen maat

15 volk brood = 80*15 = 1200
15 krentenbrood = 130*15 = 2050
350 gram chocolade zal wel rond 1200 zijn

dus hoe 9000kcal?

10kg kwark misschien

Hoe bedoel je met 'uitgescheden'? Ga er maar vanuit dat je lichaam heel erg efficiënt omgaat met energie opnemen. Volgens mij wordt er zo goed als niets van die voeding verloren gegaan.

---------- Post toegevoegd Sun 16 Sep 2012 om 14:01 ----------

Je lichaam zal alle tijd gebruiken om het op te nemen. Trager ja, minder opgenomen nee.

Ben ik het niet mee eens. De benutting is dus altijd 100% volgens jou?

Wat een topic. Wat doet het er toe wat het effect is, je kan er toch niets meer aan doen.
Ik zou me eerder focussen op die oorzaak, en dan zorgen dat het niet weer gebeurt.

Ik heb geen percentages gezegd, maar het lichaam is er heel erg efficiënt in.

Zeker waar. Maar ik vind stofwisseling een erg interessant onderwerp, en vraag me af wat je lichaam doet met een enorme overvloed aan kcal wanneer deze zeer sporadisch en plotseling wordt ingenomen.

---------- Post toegevoegd Sun 16 Sep 2012 om 15:02 ----------

Er zijn genoeg manieren om je stofwisseling te stimuleren, of een push te geven met oa voeding.

Op dieet gaan en je als een idioot volproppen lijkt me er niet 1 van. In tegendeel...

Dat is ook niet mn insteek, en zo bedoelde ik mn post ook zeker niet.

• Topic Starter Topic Starter
dat is nooit 9000 calorieen maat

15 volk brood = 80*15 = 1200
15 krentenbrood = 130*15 = 2050
350 gram chocolade zal wel rond 1200 zijn

dus hoe 9000kcal?

buiten dat;

400 gram roomijs, 400 gram kipfilet, 300 gram ontbijtkoek met appelstroop, 500 gram kwark. 80 gram whey

En nog wa kleine dingen. Respectievelijk gemiddelde van 9500 kcal

---------- Post toegevoegd Sun 16 Sep 2012 om 16:22 ----------

Maar dat maakt nu inderdaad niets meer uit. Ik ga nu gewoon keurig verder met cutten. Ik wilde alleen weten of het nu heel erg veel schade veroorzaakt (vetopslag)

Vinger in je keel steken.

Terug
Naar boven