Fitness Seller

Eet ik te weinig?

Jirachi

Cool Novice
Waardering
5
Lengte
1m80
Massa
69kg
Vetpercentage
11%
Hoi, ik heb besloten om thuis dit trainingsschema ( http://www.muscleandstrength.com/workouts/dumbbell-only-home-or-gym-fullbody-workout.html ) te volgen zodat ik een iets gespierder lichaam krijg en niet meer zo dun ben. Nu moet de voeding ook in orde zijn, maar ik denk dat een vast schema niet zo goed voor mij werkt. Als ik maar genoeg per dag eet

Ik heb even opgeschreven wat ik vandaag allemaal gegeten heb, en het aantal kcal uitgerekend. Dan kom ik uit op 2477 kcal. Volgens mijn energiebalans (voor zware intensiteit, krachttraining dus) moet ik minimaal 2700kcal op een dag binnenkrijgen (kan dit kloppen gezien mijn gewicht en lengte? ik weet dat dit een schatting is). Ik zit hier dus toch nog fors onder, terwijl ik vandaag toch meer heb gegeten dan ik normaal doe. Dit heb ik vandaag gegeten:

Ontbijt
2x broodje met schuddenbuikjes: 2x150 = 300kcal
1x boterham met schuddenbuikjes: 150 kcal

Lunch
2x boterham met ham en kaas: 2x150 = 300kcal
2x boterham met pindakaas: 2x340 = 680kcal (klopt dit wel!?)
1x afbakbroodje met kipfilet/pesto = 229kcal

Avondeten
2x volkoren cracker (bolletje) met smeerkaas: 2x89 = 168kcal
1x kant en klare lasagne = 650kcal
1x fruit (vandaag appel)

totaal = 2477kcal

Kloppen de aantallen kcal een beetje? Eet ik (veel) te weinig? Verder moet ik erbij vermelden dat ik alleen op zaterdag (vandaag dus) kant-en-klare lasagne als avondeten eet. Alle andere dagen eet ik een gezonde maaltijd (lap vlees/klip/vis, groenten en aardappelen. Geen idee hoeveel kcal dat ongeveer is..).

Verder ben ik van plan om als ontbijt ook havermout met een schep whey (whey perfection van bodyenfitshop. Goed merk?) te eten.

Laatst bewerkt:
Je eet te weinig en je eet vrij weinig proteine

Je kunt best wat meer eten idd.
zorgen voor 2 / 2,5 gr eiwit per kg lichaamsgewicht. en 1 gr vet per kg lichaamsgewicht. Dan zit je aardig in de richting.
Rest van je kcals aanvullen met Koolhydraten.

En dat van B&F zou ik er maar uit laten, zowel je post als voedingschema want daar ga je reacties over krijgen.
B&F zijn dikke scammers. :)

• Topic Starter Topic Starter
Je kunt best wat meer eten idd.
zorgen voor 2 / 2,5 gr eiwit per kg lichaamsgewicht. en 1 gr vet per kg lichaamsgewicht. Dan zit je aardig in de richting.
Rest van je kcals aanvullen met Koolhydraten.

En dat van B&F zou ik er maar uit laten, zowel je post als voedingschema want daar ga je reacties over krijgen.
B&F zijn dikke scammers. :)

Thx voor je reactie. Scammers :o? Hoezo, leveren ze niet? vragen ze te veel geld? slechte kwaliteit?

2-2.5g per kg lichaamsgewicht is meer dan nodig. 1.8g is meer dan voldoende:

http://bayesianbodybuilding.com/the-myth-of-1glb-optimal-protein-intake-for-bodybuilders/

Een boterham met pindakaas is eerder 165-175 kcalorien.

Verder: vervang schuddebuikjes door pindakaas, eet meer groente en fruit. De dagelijkse aangeraden hoeveelheid voor de gemiddelde persoon is al 2 stuks fruit en 200g groente, dus dat minimaal (micro-voedingswaarde voor herstel). Ik zou de cracker ook laten liggen.

Aha, er zijn dus gebruik genaakt van goedkope aminozuren om het eiwitgehalte hoger te maken. Wat is daar het probleem van? Is dat slecht voor je gezondheid?

Welke whey kan ik dan beter gebruiken? (met ditecte link graag :))

Glycine is een goedkoop aminozuur waar je geen reet aan hebt.
Ik gebruik zelf Isolaat van XXL
Maar van elke boardsponsor volstaat.

2-2.5g per kg lichaamsgewicht is meer dan nodig. 1.8g is meer dan voldoende:

http://bayesianbodybuilding.com/the-myth-of-1glb-optimal-protein-intake-for-bodybuilders/

Een boterham met pindakaas is eerder 165-175 kcalorien.

Verder: vervang schuddebuikjes door pindakaas, eet meer groente en fruit. De dagelijkse aangeraden hoeveelheid voor de gemiddelde persoon is al 2 stuks fruit en 200g groente, dus dat minimaal (micro-voedingswaarde voor herstel). Ik zou de cracker ook laten liggen.

Thx voor je reactie. Ik eet liever niet te veel pindakaas.. Ik lees vaak dat het heeeel voedingsrijk is, maar er ook veel slechte dingen inzitten.

wat is je doel cutten of clean bulken ?

Zou wat extra eieren eten om je proteine makkelijk omhoog te krikken

Thx. ik heb zojuist Whey isolaat van XXL besteld (banaan). Volkoren crackers laten liggen? ik dacht juist dat die goed waren. Zal elke dag een kom yoghurt ( met cruseli ofzo?) ook helpen? wat zijn goede koolhydraatbronnen voor ontbijt/lumch en tussendoor?

Thx. ik heb zojuist Whey isolaat van XXL besteld (banaan). Volkoren crackers laten liggen? ik dacht juist dat die goed waren. Zal elke dag een kom yoghurt ( met cruseli ofzo?) ook helpen?

Niks slechts aan die crackers.

Ja yoghurt of kwark met cruseli/havermout is gewoon goed, en bevat veel eiwitten.

Nutrition XXL isolaat ontvangen (1000g). Jezus wat een grote pot.

Hoeveel van dit spul doe ik in mn havermout bij t ontbijt?

Schuddebuikjes, afbakbroodjes, smeerkaas, lasagne?

Ga eens fatsoenlijk eten man!

Schuddebuikjes, afbakbroodjes, smeerkaas, lasagne?

Ga eens fatsoenlijk eten man!

Ja, ik weet het. Moet er wel bij zeggen dat die dag niet echt representatief is voor de rest van de week. Afbakbroodjes en lasagne eet ik anders nooit.

Wat ik nu ongeveer aanwil houden:

Ontbijt:
Havermout met water en whey
- Wat kan ik nog meer eten bij het ontbijt? zou 2 boterhammen met zoete beleg (hou daarvan voor in de ochtend) kunnen?

Lunch:
2 boterhammen met ham
2 boterhammen met kaas/worst/smeerkaas o.i.d.
1 boterham met pindakaas

Tussendoor:
Shake makkelijk te maken met blender - wat voor shake raden jullie voor die shake aan? Ook whey gebruiken?
2 volkoren crackers met smeerkaas (of beter tonijnsalade ipv smeerkaas?)

Avond:
Altijd vers vlees/vis, groenten en aardappelen. Probeer dan vanaf nu ook altijd 2x op te scheppen.
Fruit
Kwark

Wat vinden jullie van dit schema? Zit ik dan ongeveer in de goede richting?

Onderstaande kan je helpen om een schema te maken. Cutten = afvallen, bulken = aankomen.
Op onderhoud eten = gewicht behouden.

Shakes zijn niet nodig als je genoeg eiwitten eet.
koolhydraten: brood, rijst, pasta, havermout, bonen etc.
eiwitten: kwark, yoghurt, melk, eieren, cottage cheese, vis, vlees, kip, kalkoen etc (eventueel een shake als je niet genoeg eiwitten hieruit kan halen
vetten: eieren, vette vis, olijfolie, roomboter, noten, pinda's, pindakaas, avocado etc

om zicht te krijgen op wat je aan het doen bent... en wat je zou moeten/kunnen doen; maak je een voedingsschema

maak een schema op basis van je onderhoudsbehoefte,
-500 cal als je wil cutten
+500 cal als je wil bulken

zorg voor
2-2,5 gr eiw/kg lich. gewicht
min 1 gr (goede) vetten/ kg lich.gewicht
de rest van je benodigde cal kan je uit je KH halen

gebruik een [Link niet meer beschikbaar]
om alles wat je eet in te zetten, overzicht te krijgen en eventueel aanpassingen te maken.
Vul wel je eigen voedingsmiddelen in in de calorietabel.
Dus bij een product wel even de kcal en ekv van JOUW product invullen.
Staat iets er niet in dan vul je dat in op een plek van iets wat je niet eet.

wat betreft je schema:
* ontbijt 100 gr havermout + 300-400 ml halfvolle melk (of yoghurt als je wat wil kauwen) + 1 schep whey
* brood dik beleggen met kip / pindakaas etc
* middag net zo een shake als de ochtend maar bijvoorbeeld 50 gram havermout
* Crackers kan. Neem een blikje tonijn op water + ketchup + wat augurk/appel erdoor en je hebt een lekkere salade voor erop.
* kwark voor het slapen gaan en gooi er een hand noten door (walnoten/amamdelen/cashewnoten etc.)

No offense, maar je bent 1m84 en weegt 64 kilo. Je berekent vervolgens je onderhoud en ziet dat je zelfs op een dag dat je meer eet dan normaal daar nog vrij veel onder zit. En dan vraag je aan ons of je te weinig eet? Ik denk dat je het antwoord zelf ook wel kunt bedenken...

Wordt je zwaarder? Nee? Je eet te weinig.

Zo ingewikkeld is het niet.

Onderstaande kan je helpen om een schema te maken. Cutten = afvallen, bulken = aankomen.
Op onderhoud eten = gewicht behouden.

Shakes zijn niet nodig als je genoeg eiwitten eet.
koolhydraten: brood, rijst, pasta, havermout, bonen etc.
eiwitten: kwark, yoghurt, melk, eieren, cottage cheese, vis, vlees, kip, kalkoen etc (eventueel een shake als je niet genoeg eiwitten hieruit kan halen
vetten: eieren, vette vis, olijfolie, roomboter, noten, pinda's, pindakaas, avocado etc

om zicht te krijgen op wat je aan het doen bent... en wat je zou moeten/kunnen doen; maak je een voedingsschema

maak een schema op basis van je onderhoudsbehoefte,
-500 cal als je wil cutten
+500 cal als je wil bulken

zorg voor
2-2,5 gr eiw/kg lich. gewicht
min 1 gr (goede) vetten/ kg lich.gewicht
de rest van je benodigde cal kan je uit je KH halen

gebruik een [Link niet meer beschikbaar]
om alles wat je eet in te zetten, overzicht te krijgen en eventueel aanpassingen te maken.
Vul wel je eigen voedingsmiddelen in in de calorietabel.
Dus bij een product wel even de kcal en ekv van JOUW product invullen.
Staat iets er niet in dan vul je dat in op een plek van iets wat je niet eet.

wat betreft je schema:
* ontbijt 100 gr havermout + 300-400 ml halfvolle melk (of yoghurt als je wat wil kauwen) + 1 schep whey
* brood dik beleggen met kip / pindakaas etc
* middag net zo een shake als de ochtend maar bijvoorbeeld 50 gram havermout
* Crackers kan. Neem een blikje tonijn op water + ketchup + wat augurk/appel erdoor en je hebt een lekkere salade voor erop.
* kwark voor het slapen gaan en gooi er een hand noten door (walnoten/amamdelen/cashewnoten etc.)

Bedankt voor je reactie! Heb hier veel aan!

100gr havermout voor ontbijt lukt me denk ik niet. Vandaag heb ik voor de eerste keer 50gr havermout bereid met 250ml water genomen, en ik had er moeite mee! Ik vind het niet vies ofzo, ook niet heel lekker, maar ik zit gewoon snel vol.. 50gr lukt me, maar meer ook niet. :( Moet het echt meer, of is dit ook voldoende? Ik eet namelijk ook nog 2 boterhammen bij het ontbijt.

Verder, 2 a 2.5gr eiwit per kg lich.gewicht is wel erg veel denk ik. Ik lees vaak dat 1.7/1.8 al genoeg is. Wel verspreiden over de dag.

Op de verpakking van whey isolaat xxl staat dat ik 2 scheppen kan gebruiken bij de havermout ipv 1. Kan dat ook of kan ik beter 1 schep in de ochtend doen en 1 schep bij de middagshake? Ook op de dagen dat ik train, of dan nog een extra schep?

Terug
Naar boven