MuscleMeat

Eet ik te veel?

Dat ga ik proberen, bedankt. Zou je misschien eens naar mijn voedingsschema kunnen kijken? Heb ik in mn vorige post bijgevoegd.
Eiwitten zitten wat hoog voor je gewicht met 183 gram... je hebt in principe aan 120-160 gram al genoeg. Maar wat meer kan geen kwaad.
Ik zou het gewoon proberen zo. Kijk het 1-2 weken aan en hou bij wat het doet met je gewicht. gewoon 1 x per week wegen en richt e op ca. 0,5 kg per week aankomen. In het begin kan het wat sneller gaan. Maar gewoon even aanzien.
Succes!

Weet alleen niet of dat de originele van Pull Up Mate is. Hij ziet er wel precies hetzelfde uit. Hier is de originele: Free Standing Pull Up Bar | PullUpMate. Die is 140 pond = 157 euro inclusief verzendkosten. Goedkoper dus dan die op bol.com

Dan zou ik hem daar bestellen. Ik heb alleen geen ervaring met een pull up mate, hij lijkt me iets minder stabiel dan een power tover zoals deze.
Marbo Power Tower MH-U102

Maar je kan er ook iets meer mee ik zou zelf voor een pull up mate kiezen.

• Topic Starter Topic Starter
Dan zou ik hem daar bestellen. Ik heb alleen geen ervaring met een pull up mate, hij lijkt me iets minder stabiel dan een power tover zoals deze.
Marbo Power Tower MH-U102

Maar je kan er ook iets meer mee ik zou zelf voor een pull up mate kiezen.

Ik ga hem bestellen! Weet jij misschien wat goede oefeningen (misschien een bestaand schema?) die ik ermee kan doen voor heel mijn lichaam? Ik heb ook 2 dumbells tot 15kg (verstelbaar) tot mijn beschikking.

Nee, maar er is wel iets te verzinnen. Heb je al naar de 2 YT kanalen gekeken, of gezocht op fullbody calisthenics.

Je moet eerst beslissen hoe vaak je wilt trainen, en hoeveel tijd je er per keer aan wilt besteden, ik zou ik elk geval elke week minimaal van elke regel 1 van de volgende oefeningen doen

- Pistol squat/Bulgarian split squat/Lunge (eventueel verzwaard met dumbbells)
- Dumbbel stifflegged deadlift/1 leg stifflegged deadlift/Body arch
- Dippen/Opdrukken
- Dumbell schoulder press/Arnold press
- Pull-up/Chin-up/Scapular pull up
- Inverted row/One arm dumbbell row
- Hanging/knee raise/crunches

Aanvullend kan je nog denken aan floor flye's, side raises. bent over side raises en als je het wilt ook nog wat curls voor je biceps triceps extensions.

Je moet eerst beslissen hoe vaak je wilt trainen, en hoeveel tijd je er per keer aan wilt besteden, ik zou ik elk geval elke week minimaal van elke regel 1 van de volgende oefeningen doen

- Pistol squat/Bulgarian split squat/Lunge (eventueel verzwaard met dumbbells)
- Dumbbel stifflegged deadlift/1 leg stifflegged deadlift/Body arch
- Dippen/Opdrukken
- Dumbell schoulder press/Arnold press
- Pull-up/Chin-up/Scapular pull up
- Inverted row/One arm dumbbell row
- Hanging/knee raise/crunches

Aanvullend kan je nog denken aan floor flye's, side raises. bent over side raises en als je het wilt ook nog wat curls voor je biceps triceps extensions.

De afgelopen maand heb ik dit schema afgewerkt: Thuis workout programma Dat was 3x per week, en was ik toch per keer 2 uur mee bezig (vooral bij week 4, waar je van elke oefening 5 series doet). 3x per week vind ik prima, maar vond 2 uur toch wel lang. Als minder ook niet erg is dan doe ik dat liever. 1 tot 1.5 uur bijvoorbeeld.

Bedankt voor de oefeningen! Ik heb al gezocht naar calisthenics. Naar dat soort oefeningen ben ik inderdaad opzoek. Zodra ik de pullup mate in huis heb zal ik eens kijken welke oefeningen ik allemaal kan doen.

Ik zie in jouw topic dat je ook aan thuisoefeningen doet, maar dat je dan ook veel oefeningen met een barbell doet. Is het een must om deze aan te schaffen, of kan ik ook een hele poos vooruit met de pull up mate en dumbells? (2x15kg)

Laatst bewerkt:
Als je nu weer 3 keer per week wil trainen zou je 2 trainingen kunnen maken en afwisselen, bijvoorbeeld iets als dit:

A:
Bulgarian split squat
Body arch
Push-up
Inverted row
Sides raise
Hanging knee raise

B:
Lunge
Dumbbel stifflegged deadlift
Dumbell schoulder press
Chin-up
Floor flye
Bent over side raise
Crunches

En dan gewoon om en om de trainingen afwerken, wat sets en reps beterft, 3-5 sets per oefeningen en iets van 6-10 reps per set (of zoveel je kan push-up, chin-up, inverted row e.d.)

Ik zie in jouw topic dat je ook aan thuisoefeningen doet, maar dat je dan ook veel oefeningen met een barbell doet. Is het een must om deze aan te schaffen, of kan ik ook een hele poos vooruit met de pull up mate en dumbells? (2x15kg)

Dat ligt er helemaal aan wat je wilt en hoe serieus je wilt trainen, opzich moet je wel een tijdje vooruit kunnen met een paar verstelbare dumbbells, maar er komt een moment dat een barbell en wat gewichten er bij wel wenselijk is, maar dat is ook zo gekocht wel wil je dan denk ik ook al snel een goede bank en een setje haltersteunen hebben.

Dat ligt er helemaal aan wat je wilt en hoe serieus je wilt trainen, opzich moet je wel een tijdje vooruit kunnen met een paar verstelbare dumbbells, maar er komt een moment dat een barbell en wat gewichten er bij wel wenselijk is, maar dat is ook zo gekocht wel wil je dan denk ik ook al snel een goede bank en een setje haltersteunen hebben.

Ik heb de pull up mate besteld en heb vandaag gekeken hoe alle oefeningen uitgevoerd moeten worden. Degene die ik zonder de oprekstang kan heb ik ook al geprobeerd. Wat is het moeilijk om je evenwicht te bewaren bij de bulgarian split squat! De 3e set ging het wel al beter. Vraagje over de body arch: is het de bedoeling om zo lang mogelijk in de body arch positie te blijven, of om telkens een rep te doen van een paar sec?

Helpt het verder als ik morgen een body foto post?

Het duurt even voor je gewend bent aan de bulgarian split squat, dat klopt, maar het gaat met de tijd steeds beter, geef het gewoon de tijd en let goed op de uitvoering, je heup en shouders moeten in het verlengde van elkaar blijven, dus zo min mogelijk draaien met je lichaam tijdens de oefening. Hoeveel reps kon je halen?

Je kan de body arch op beide manieren uitvoeren, ik zelf zou het reps doen en die 1 a 2 seconden vast houden.

Foto hoeft niet, maar kan wel handig zijn.

Het duurt even voor je gewend bent aan de bulgarian split squat, dat klopt, maar het gaat met de tijd steeds beter, geef het gewoon de tijd en let goed op de uitvoering, je heup en shouders moeten in het verlengde van elkaar blijven, dus zo min mogelijk draaien met je lichaam tijdens de oefening. Hoeveel reps kon je halen?

Je kan de body arch op beide manieren uitvoeren, ik zelf zou het reps doen en die 1 a 2 seconden vast houden.

Foto hoeft niet, maar kan wel handig zijn.

Bij elke oefening let ik inderdaad goed op de uitvoering. Daar zijn gelukkig genoeg goede video's over te vinden. De bulgarian split squat vond ik wel zwaarder dan normale lunges, ik had nu 3 sets van 10 reps per been gedaan, maar ik had ook wel meer reps kunnen doen eigenlijk. Daarna nog 2x10 reversed lunges gedaan met 2 dumbelss van ieder 5kg met op het einde per been 15 sec holden.

Laatst bewerkt:
Het is ook een stuk zwaarder dan lunges, vandaar dat je er ook meer proifijt van hebt dan lunges als je ze zonder of met weinig gewicht doet. Als je nog uitdagendere oefeningen zoekt kan je pistol squats en/of shrimp squat.

Het is ook een stuk zwaarder dan lunges, vandaar dat je er ook meer proifijt van hebt dan lunges als je ze zonder of met weinig gewicht doet. Als je nog uitdagendere oefeningen zoekt kan je pistol squats en/of shrimp squat.

Hier 2 foto's: Imgur: The magic of the Internet en Imgur: The magic of the Internet

Verder heb ik nog een roeimachine tot mijn beschikking (Concept 2). Is dat ook nog bruikbaar? Of is dat eigenlijk alleen voor cardio?

Laatst bewerkt:
Ik let nu pas op je stats en je bent vrij licht voor je lengte, wat voor bodyweight oefeningen best handig is om mee te beginnnen, in elk geval een stuk handiger dan waneer je flink wat overgewicht zou hebben.

Lees dit eens door, misschien bevalt deze manier van trainen je wel, ik vind het op dit moment echt super.
» “Assistance Work”: Are You Getting it All Wrong?

Ik let nu pas op je stats en je bent vrij licht voor je lengte, wat voor bodyweight oefeningen best handig is om mee te beginnnen, in elk geval een stuk handiger dan waneer je flink wat overgewicht zou hebben.

Lees dit eens door, misschien bevalt deze manier van trainen je wel, ik vind het op dit moment echt super.
» “Assistance Work”: Are You Getting it All Wrong?

Hmm, heb het doorgelezen maar ik weet niet zeker of ik het helemaal snap. Zijn gedachte is dus om dagelijks lichaamsghewicht oefeningen en 1x per week oefeningen met gewichten te doen?

Ik zie trouwens dat mijn stats wel verouderd zijn / niet kloppen. 6 weken geleden woog ik 62 kg, maar op dit moment weeg ik 69 kg en ben ik 1,80m.

Ja, de insteek is om dagelijks (6 van de 7 dagen) lichaamgewicht oefeningen te doen, bijvoorbeeld chin-ups, push-ups en hanging knee raises (of een andere buikspieroefening) en het aantal reps ongeveer te houden op de helft van wat je maximaal zou kunnen en dan nog 2 of 3 keer per week een wat grondigere training er bij.

Ja, de insteek is om dagelijks (6 van de 7 dagen) lichaamgewicht oefeningen te doen, bijvoorbeeld chin-ups, push-ups en hanging knee raises (of een andere buikspieroefening) en het aantal reps ongeveer te houden op de helft van wat je maximaal zou kunnen en dan nog 2 of 3 keer per week een wat grondigere training er bij.

Als ik het dus goed begrijp: 6x per week wat chin-ups, push-ups en hanging knee raises met de helft aantal reps (3-5 sets neem ik aan?) en dan DAARNAAST nog 3x per per week bijvoorbeeld het het schema wat je eerder gestuurd had:

A:
Bulgarian split squat
Body arch
Push-up
Inverted row
Sides raise
Hanging knee raise

B:
Lunge
Dumbell schoulder press
Chin-up
Floor flye
Bent over side raise
Crunches

Dus in principe 9x per week trainen?

Laatst bewerkt:
Als je frequency methode wilt gebruiken zou ik het als volgt doen, beginnen met dagelijks 3 sets lichaamsgewicht oefeningen, ik stel voor chin-up, push-up en hanging knee raise. Week 1 doe je 3 sets van elke oefening en elke volgende week doe je dagelijks een set extra, dus na 1,5 maand doe je dagelijks ca. 10 sets van alle 3 de oefeningen. Dat klinkt als veel, maar het moet mogelijk zijn om het in circuitvorm te doen met weinig tot geen rust tussendoor. Dus een set chin-ups gevolgd door push-ups en dan hanging knee raises, maximaal een minuutje rust en weer die 3 oefeningen. Je kan het ook nog verdelen gedurende de dag zo 2,3 of nog meer wat oefeningen dien. Als je eenmaal 8 tot 10 sets doet per dag verhoog je het aantal reps met 1 of 2 en ga je flink terug in het aantal sets, gewoon weer 3 of 4. Het totaal aantal reps over de sets verdeeld moet dan in elk geval minder worden en dan bouw je rustig verder.

Daarnaast kan je 3 keer per week trainen, wel zou ik het schema dan iets aanpassen

A
Bulgarian split squat
Body arch
Dips of dumbbell floor press
Inverted row
Side raise

B:
Lunge (of een andere 1 benige oefening)
Dumbell schoulder press
1 Arm dumbbell row
Floor flye
Bent over side raise

En met deze oefeningen beginnen met 3 werksets per oefening met in een reprange van 5 tot 12, de exacte hoeveelheid is niet heel belangrijk zolang je maar alles geeft.

Als je frequency methode wilt gebruiken zou ik het als volgt doen, beginnen met dagelijks 3 sets lichaamsgewicht oefeningen, ik stel voor chin-up, push-up en hanging knee raise. Week 1 doe je 3 sets van elke oefening en elke volgende week doe je dagelijks een set extra, dus na 1,5 maand doe je dagelijks ca. 10 sets van alle 3 de oefeningen. Dat klinkt als veel, maar het moet mogelijk zijn om het in circuitvorm te doen met weinig tot geen rust tussendoor. Dus een set chin-ups gevolgd door push-ups en dan hanging knee raises, maximaal een minuutje rust en weer die 3 oefeningen. Je kan het ook nog verdelen gedurende de dag zo 2,3 of nog meer wat oefeningen dien. Als je eenmaal 8 tot 10 sets doet per dag verhoog je het aantal reps met 1 of 2 en ga je flink terug in het aantal sets, gewoon weer 3 of 4. Het totaal aantal reps over de sets verdeeld moet dan in elk geval minder worden en dan bouw je rustig verder.

Daarnaast kan je 3 keer per week trainen, wel zou ik het schema dan iets aanpassen

A
Bulgarian split squat
Body arch
Dips of dumbbell floor press
Inverted row
Side raise

B:
Lunge (of een andere 1 benige oefening)
Dumbell schoulder press
1 Arm dumbbell row
Floor flye
Bent over side raise

En met deze oefeningen beginnen met 3 werksets per oefening met in een reprange van 5 tot 12, de exacte hoeveelheid is niet heel belangrijk zolang je maar alles geeft.

Duidelijk, dus op de dagen dat ik een ‘echte’ training doe, doe ik ook nog de circuitoefeningen. Met hoeveel reps zij jij voor de circuitoefeningen beginnen? Om een indicatie te geven wat ik al kan; Ik kan nu bijvoorbeeld met moeite 5x10 push ups doen achter elkaar met 1 minuut rust er tussendoor.

Het ligt er aan beetje aan hoe je je na die 5 sets voelt en hoevaak je dat nu per week doet, maar ergens van 3x5 tot 4x6 lijkt me een goed begin, je moet niet vergeten dat je “echte” training er niet onder mag lijden.

Terug
Naar boven