Fitness Seller

Eet ik te veel?

• Topic Starter Topic Starter
Het ligt er aan beetje aan hoe je je na die 5 sets voelt en hoevaak je dat nu per week doet, maar ergens van 3x5 tot 4x6 lijkt me een goed begin, je moet niet vergeten dat je “echte” training er niet onder mag lijden.

Ik denk dat 3x5 een mooi begin is.

De pull up mate is binnen. Hij is 1,90m hoog, en ik ben 1,80m. Daardoor kan ik geen hanging knee raises doen. Welke oefening zou jij doen als alternatief voor de abs?

Verder heb ik chin ups geprobeerd, en ik moet zeggen dat ze zwaarder zijn dan ik dacht. Ik kan er 5 achter elkaar doen, maar veel meer lukt me niet. Moet ik voor de dagelijkse oefeningen dan voor de chinups ook met 3x5 beginnen? Of moet ik dan bijvoorbeeld 3x3 doen voor de chin ups en 3x5 voor de pushups.

Het ligt er een beetje aan hoe de uitvoering van de chin-ups was, als ze echt heel netjes waren met een "deadhang" onderin zou je met 3x3 kunnen beginnen, smokkelde je iets, dan zou ik zelf met 3x2 beginnen en letten op een nette uitvoering.

Je zou knee raises kunnen doen met constant gebogen benen, maar je kan een reverse crunch proberen, wel met een goede uitvoering, dan is het best een zwaare oefening.

Het ligt er een beetje aan hoe de uitvoering van de chin-ups was, als ze echt heel netjes waren met een "deadhang" onderin zou je met 3x3 kunnen beginnen, smokkelde je iets, dan zou ik zelf met 3x2 beginnen en letten op een nette uitvoering.

Je zou knee raises kunnen doen met constant gebogen benen, maar je kan een reverse crunch proberen, wel met een goede uitvoering, dan is het best een zwaare oefening.

De reversed crunches geprobeerd, en daar kan ik er 20 van achter elkaar, misschien max 25. Ik voelde mn abs wel flink na 20 reps. Aangezien ik er 20 van kan, is ie dan te makkelijk voor mij? Of kan ik ze gewoon gebruiken voor de dagelijkse circuits en met 3x10 beginnen?

Ik lees trouwens dat bij Greyskull programma's de laatste set van elke oefening vaak AMRAP is. In het schema zoals het nu is doe ik die niet, moet dat nog aangepast worden? Daarnaast zie ik soms greyskull programma's met maar 3 workouts per week, zonder de dagelijkse circuits. Ik denk dat ik daarom nog niet helemaal begrijp wat Greyskull programma's zijn, want ik dacht juist dat de insteek van Greyskull programma's die dagelijkse circuits waren naast de normale workouts.

Laatst bewerkt:
Duw je bij die reverse crunches als je benen omhoog wijzen dan ook je heupen zo ver mogelijk van de grond? Als je dat makkelijk kan, kan je iets als dragon flats proberen als dagelijkse oefening.
Hier wat oefeningen van makkelijk tot moeilijk, kies er eentje uit waarvan je max nog geen 10 reps kunt doen.

Weinig mensen die Greyskull volgen doen ook echt dagelijks oefeningen volgens de frequency method (wordt ook wel greasing te groove genoemd). Die amrap sets hoort bij de training die je 2 a 3 keer per week doet, maar aangezien jij alleen een paar dumbbells en een pullupmate tot je beschikking hebt haat die manier van trainen voor jouw niet lukken.

Duw je bij die reverse crunches als je benen omhoog wijzen dan ook je heupen zo ver mogelijk van de grond? Als je dat makkelijk kan, kan je iets als dragon flats proberen als dagelijkse oefening.
Hier wat oefeningen van makkelijk tot moeilijk, kies er eentje uit waarvan je max nog geen 10 reps kunt doen.

Weinig mensen die Greyskull volgen doen ook echt dagelijks oefeningen volgens de frequency method (wordt ook wel greasing te groove genoemd). Die amrap sets hoort bij de training die je 2 a 3 keer per week doet, maar aangezien jij alleen een paar dumbbells en een pullupmate tot je beschikking hebt haat die manier van trainen voor jouw niet lukken.

Ik heb helaas geen bench. Ik heb opnieuw de hanging knee raises geprobeerd (met contstant gebogen knieren), en ook geprobeerd zo langzaam mogelijk naar boven en beneden te gaan zodat ik geen swing heb. Ook heb ik geprobeerd alles aan te spannen in mijn UB. Ik merk echter dat ik meer voel in mijn schouders en mijn armen van het hangen dan dat ik m'n abs voel..

Ik heb vandaag 3x6 pushups (met handen dicht bij elkaar om ze lastiger te maken), 3x4 hanging knee raises en 3x3 chin ups gedaan. Daar ga ik nu dus nog een weekje mee door en verhoog het aantal sets dan met 1.

Gisteren de eerste workout gedaan, dit was vooral nog een beetje kijken waar ongeveer mijn grens ligt met de gewichten.
A
Bulgarian split squat (5x8. De eerste sets zonder dumbells gedaan, ging best makkelijk, dus bij de laatste 2 sets 2x8kg dumbells toegevoegd. Dat voelde al beter aan)
Body arch (3x8)
Dumbbell floor press (3x10. Eerste 2 sets met 2x6 kg gedaan, dat voelde te makkelijk aan, dus de laatste met 2x10kg gedaan. Veel hoger lukt me denk ik nog niet)
Inverted row (3x8)
Side raise (3x10, 2x6kg was iets te zwaar)

Morgen de andere workout:
B:
Lunge (of een andere 1 benige oefening)
Dumbbel stifflegged deadlift
Dumbell schoulder press
1 Arm dumbbell row
Floor flye
Bent over side raise

Laatst bewerkt:
Je kan die oefeningen gewoon op de grond doen, je moet je voor sommigen alleen aan iets stevigs vast kunnen houden boven je hoofd. Als je de push-up zwaarder wilt maken zou ik eerder een archer push-up oid doen.

Je kan die oefeningen gewoon op de grond doen, je moet je voor sommigen alleen aan iets stevigs vast kunnen houden boven je hoofd. Als je de push-up zwaarder wilt maken zou ik eerder een archer push-up oid doen.

Leg raises vond ik dan altijd wel een fijne oefening, daar kan ik er wel makkelijk 10 van, maar als ik een gewicht van 1kg tussen mijn voeten klem dan wordt ie al een stuk zwaarder.

Ik kreeg trouwens bij het hangen ontzettend veel last bij de palmen van m'n handen, net onder m'n vingers. Ik ben er nu achtergekomen dat ik de bar meer met m'n vingers moet vasthouden. Nu nergens meer last van :)

Vandaag workout B gedaan:

B:
Lunge: 4x10 met 2x12kg dumbells. Was wel zwaar, voelde het vooral bij m'n kuiten bij het been dat bij het zakken achter je ligt.
Dumbbel stifflegged deadlift: 3x10, 2x12kg. Deze vond ik niet echt zwaar. Ik heb denk ik dus zwaardere dumbells nodig voor deze oefening.. Is er ook een alternatieve oefeningen die zwaarder is en met lichtere dumbells kan?
Dumbell schoulder press: 3x10, 2x6kg.
1 Arm dumbbell row: 3x10, 2x6kg. Goed opgelet dat ik een holle rug heb. Was nu niet echt zwaar, maar de oefening was wel lastig omdat ik geen bench heb.
Floor fly: 3x10, 2x6kg. Volgende keer 2x10kg.
Bent over side raise: 3x10, 2x3kg. Volgende keer 4kg.

Zoals je ziet doe ik nu bij de meeste oefeningen 3 sets, altijd 10 reps. Veel meer reps heeft niet echt zin denk ik. Moet ik de volgende keer dan 4 sets, dan 5 sets, en dan weer 3 sets met hoger gewicht doen? Of gewoon bij 3 sets blijven en de volgende keer gelijk hoger gewicht?

Wat voor dumbells heb je nu, waarschijnlijk kan je vrij goedkoop nog wat 30mm schijven kopen om met meer gewicht te kunnen trainen. Ook kan je een single leg deadlift doen.

Een 1 arm row hoef je niet perse met een bankje te doen, je kan ook beide voeten op de grond houden en met je arm/hand op een stoel leunen.

Ik zou alleen wat betreft de oefeningen voor je benen (uiteindelijk) meer sets gaan doen. Wat de reps betreft, gewoon meer doen als dat kan en zodra je er 12 of meer doet iets verzwaren, maar niet simpelweg bij 10 stoppen.

Wat voor dumbells heb je nu, waarschijnlijk kan je vrij goedkoop nog wat 30mm schijven kopen om met meer gewicht te kunnen trainen. Ook kan je een single leg deadlift doen.

Een 1 arm row hoef je niet perse met een bankje te doen, je kan ook beide voeten op de grond houden en met je arm/hand op een stoel leunen.

Ik zou alleen wat betreft de oefeningen voor je benen (uiteindelijk) meer sets gaan doen. Wat de reps betreft, gewoon meer doen als dat kan en zodra je er 12 of meer doet iets verzwaren, maar niet simpelweg bij 10 stoppen.

Ik heb Tunturi dumbells: Tunturi verstelbaar, 15 kg dumbbell set 15 kg? Bestel nu bij wehkamp.nl

Vandaag weer training A gedaan:

Bulgarian split squat (3x10 2x8kg. Was behoorlijk zwaar, volgende keer 4 sets proberen (?))
Body arch (1x10 en 2x8. Vond hem zwaarder dan de vorige keer, dit keer voerde ik hem ook beter uit denk ik. Welke spieren train je hier eigenlijk mee? Kon dit niet vinden. Ik voelde het iig het meest in m'n onderrug)
Dumbbell floor press (2x10 en 1x12, 2x10kg. Mag volgende keer iets zwaarder. Deze oefening is voornamelijk voor je chest, maar ik voelde m'n borstpieren niet echt na de 3 sets.)
Inverted row (1x10 en 2x8. Deze oefening metde pull up mate gedaan, met een bankje onder m'n voeten zodat m'n lichaam paralel loopt aan de vloer. Op deze manier is ie een stuk zwaarder. De laatste set kon ik rep 8 zelfs niet helemaal meer uitvoeren.)
Side raises (2x8 en 1x10, 2x5kg. Was wel zwaar genoeg, maar ik merkte vooral dat ik last kreeg bij de holte aan de andere kant van m'n ellebogen zeg maar. Daarna een filmpje gezien van Atlean-X die de side raises uitvoert met je bovenlichaam iets naar voren gebogen, dat werkte al een stuk beter.)

Die dumbbells kan je makkelijk uitbreiden met dit soort schijven.
Gietijzeren standaard halterschijven
Groter dan 5kg zou ik niet gaan voor een dumbbell

Als je het trainen wilt bijhouden/loggen kan je beter een log aanmaken in een ander subforum.

Terug
Naar boven