Duw je bij die reverse crunches als je benen omhoog wijzen dan ook je heupen zo ver mogelijk van de grond? Als je dat makkelijk kan, kan je iets als dragon flats proberen als dagelijkse oefening.
Hier wat oefeningen van makkelijk tot moeilijk, kies er eentje uit waarvan je max nog geen 10 reps kunt doen.
Weinig mensen die Greyskull volgen doen ook echt dagelijks oefeningen volgens de frequency method (wordt ook wel greasing te groove genoemd). Die amrap sets hoort bij de training die je 2 a 3 keer per week doet, maar aangezien jij alleen een paar dumbbells en een pullupmate tot je beschikking hebt haat die manier van trainen voor jouw niet lukken.
Ik heb helaas geen bench. Ik heb opnieuw de hanging knee raises geprobeerd (met contstant gebogen knieren), en ook geprobeerd zo langzaam mogelijk naar boven en beneden te gaan zodat ik geen swing heb. Ook heb ik geprobeerd alles aan te spannen in mijn UB. Ik merk echter dat ik meer voel in mijn schouders en mijn armen van het hangen dan dat ik m'n abs voel..
Ik heb vandaag 3x6 pushups (met handen dicht bij elkaar om ze lastiger te maken), 3x4 hanging knee raises en 3x3 chin ups gedaan. Daar ga ik nu dus nog een weekje mee door en verhoog het aantal sets dan met 1.
Gisteren de eerste workout gedaan, dit was vooral nog een beetje kijken waar ongeveer mijn grens ligt met de gewichten.
A
Bulgarian split squat (5x8. De eerste sets zonder dumbells gedaan, ging best makkelijk, dus bij de laatste 2 sets 2x8kg dumbells toegevoegd. Dat voelde al beter aan)
Body arch (3x8)
Dumbbell floor press (3x10. Eerste 2 sets met 2x6 kg gedaan, dat voelde te makkelijk aan, dus de laatste met 2x10kg gedaan. Veel hoger lukt me denk ik nog niet)
Inverted row (3x8)
Side raise (3x10, 2x6kg was iets te zwaar)
Morgen de andere workout:
B:
Lunge (of een andere 1 benige oefening)
Dumbbel stifflegged deadlift
Dumbell schoulder press
1 Arm dumbbell row
Floor flye
Bent over side raise