Fitness Seller

Eet JIJ op trainingsdagen zelfde aantal kcal dan op rustdagen? (bulk)

pimpel

Dutch Bodybuilder
Waardering
17
Lengte
1m88
Massa
89kg
Vetpercentage
16%
ben benieuwd..
Eet JIJ op trainingsdagen hetzelfde aantal kcal dan op rustdagen? (bulk)
zoja hoeveel overschot?

Trainingsdagen + 500kcal
Rustdagen + 300kcal ofzo?

ene keer lees ik hou je kcal gelijk op training + rustdagen (wel boven onderhoud in bulk)
en andere keer doe iets minder op rustdagen boven onderhoud zitten

Geen enkele dag is hetzelfde, dus als je het perfect zou willen doen moet je iedere dag precies berekenen wat je verbrand en dan exact gaan bijhouden met een peperdure geijkte weegschaal wat je eet. Aangezien de meeste mensen daar geen tijd en zin in hebben eten we gewoon dagelijks een overschot en de ene keer zal dat 400cal boven je onderhoud zijn, de andere dag 200… als je maar zorgt dat het altijd er boven zit.

Waarom zou je trouwens minder eten op je rustdagen…. dat is juist het moment dat je lichaam de voedingsstoffen nodig heeft voor herstel… dus dat is compleet onlogisch.

Kort antwoord: Ja

• Topic Starter Topic Starter
Geen enkele dag is hetzelfde, dus als je het perfect zou willen doen moet je iedere dag precies berekenen wat je verbrand en dan exact gaan bijhouden met een peperdure geijkte weegschaal wat je eet. Aangezien de meeste mensen daar geen tijd en zin in hebben eten we gewoon dagelijks een overschot en de ene keer zal dat 400cal boven je onderhoud zijn, de andere dag 200… als je maar zorgt dat het altijd er boven zit.

Waarom zou je trouwens minder eten op je rustdagen…. dat is juist het moment dat je lichaam de voedingsstoffen nodig heeft voor herstel… dus dat is compleet onlogisch.

Kort antwoord: Ja

Waarom?
Omdat je op trainingsdagen meer verbruikt dan op rust?

Idd herstel is op rustdag dus dan + 500 (of minder)
en op traininsdag bv +500 +250 extra voor training?..

Waarom?

Niet echt.
Als jij gemiddeld een overschot wilt van 500 kcal per dag, dan heb je dus een wekelijk overschot nodig van 3500 kcal.
Of je nou elke dag op onderhoud eet en in 1 dag 3500 kcal extra eet, of je eet elke dag 500 kcal extra, gaat weinig verschil maken (ookal denken sommige ''ja maar tijdens trainen..'', je lichaam gebruikt niet gelijk alles wat je eet, dus het is niet nodig om zo pietje precies te zijn met wanneer je die kcal eet).

Oke helder
Klinkt alleen onlogisch natuurlijk..

Je hebt die dag MEER activiteit = meer kcal verbruik, dus meer kcal nodig om datzelfde overschot te krijgen van 500 die je normaal al hebt op een "lean" rustdag..

Oke helder
Klinkt alleen onlogisch natuurlijk..

Je hebt die dag MEER activiteit = meer kcal verbruik, dus meer kcal nodig om datzelfde overschot te krijgen van 500 die je normaal al hebt op een "lean" rustdag..

Het klinkt onlogisch, omdat men denkt (tenminste, zo behandelen ze het) dat je lichaam om 0:00 uur ophoudt met voeding verteren.
In principe kun je stellen dat je lichaam zich gedurende de week zich aanpast aan je voeding.

Dat betekent dus dat je eigenlijk niet weet of dat die 500 kcal overschot die je eet op de trainingsdag, nou echt nuttig is voor die dag, de rustdag die daarna komt of de trainingsdag van twee dagen later.
Vandaar dat je beter gewoon ongeveer per week moet kijken wat je binnenkrijgt (niet tot in extreme) en je hoeveelheid voeding aanpassen aan voorkeuren, zoals wanneer je gewoon meer honger hebt op trainingsdagen.

per week ja? dan heeft je lichaam wel een wekkertje? ;-)

per week ja? dan heeft je lichaam wel een wekkertje? ;-)

Nee, het is ook om en nabij, niet precies 1 week :roflol:
Ik kan het artikel niet meer vinden, maar daar stond in dat je lichaam zich na 4 dagen gaat aanpassen aan extreme omstandigheden, zoals extreem weinig eten. Nou ja, als je lichaam dat na 4 dagen gaat doen, dan zal de normale aanpassingen van een klein overschot, welke je lichaam praktisch al gewend is/gaat zijn, dan duurt dat wel langer dan 4 dagen.
Ongeveer een week is makkelijker aan te houden, omdat de meeste ook zichzelf wegen per week, maar ook omdat je dan de keren dat je te weinig of te veel hebt gegeten, dit makkelijk kan rechtzetten de dagen daarna, dan wanneer je denkt dat je het voor het slapengaan nog moet oplossen.

Edit: ook weer; om en nabij de 4 dagen. Dus niet na precies 4 dagen.

Laatst bewerkt:
Waarom?

Er is ook wat te zeggen voor dat je juist op je rustdag meer voedingsstoffen nodig hebt om optimaal te herstellen. In werkelijkheid maakt het geen ruk uit. Zoals al eerder gezegd.

Iedereen denkt dat je KT zoveel energie kost, de energie heb je nodig voor spierherstel. Heb eens ergens in een semi-wetenschapelijke bron gelezen dat tijdens een KT je ongeveer 1 kcal per 1 rep verbruikt. Niet zoveel dus.

Kan het onderzoek helaas niet vinden, wat ik ermee wil zeggen is dat je dus niet zo heel veel verbruikt tijdens je KT. En al helemaal geen 500kcal

Iedereen denkt dat je KT zoveel energie kost, de energie heb je nodig voor spierherstel. Heb eens ergens in een semi-wetenschapelijke bron gelezen dat tijdens een KT je ongeveer 1 kcal per 1 rep verbruikt. Niet zoveel dus.

Kan het onderzoek helaas niet vinden, wat ik ermee wil zeggen is dat je dus niet zo heel veel verbruikt tijdens je KT. En al helemaal geen 500kcal

1 kcal

dumbbell_exercises_concentration_curls.gif.pagespeed.ce.rZ1BjVeMWS.gif

1 kcal
PUfESdA.gif

:trollface:

Niet echt.
Als jij gemiddeld een overschot wilt van 500 kcal per dag, dan heb je dus een wekelijk overschot nodig van 3500 kcal.
Of je nou elke dag op onderhoud eet en in 1 dag 3500 kcal extra eet, of je eet elke dag 500 kcal extra, gaat weinig verschil maken (ookal denken sommige ''ja maar tijdens trainen..'', je lichaam gebruikt niet gelijk alles wat je eet, dus het is niet nodig om zo pietje precies te zijn met wanneer je die kcal eet).

houd me er niet zo mee bezig maar dit is wel bullshit natuurlijk..

dus alsk maandag 18000kcal eet hoef ik de eerste 4 dagen daarop niet meer te eten? das wel makkelijk..

houd me er niet zo mee bezig maar dit is wel bullshit natuurlijk..

dus alsk maandag 18000kcal eet hoef ik de eerste 4 dagen daarop niet meer te eten? das wel makkelijk..

In theorie wel ja, in de praktijk zal dit lastiger zijn, je moet het ook niet in extreme doortrekken (dat doe je met dit voorbeeld wel), ik weet ook niet wanneer je lichaam 'beseft' dat je al zolang niks eet en wanneer je daar dan gevolgen van ondervindt.
Dat jij iets niet makkelijk kan aannemen betekent niet gelijk dat het bullshit is.

Ik gooi alleen me suikers voor de training ff omhoog. Banaantje en wat dextro

Alle dagen gelijk. Op rustdagen herstel je en hebben je spieren ook genoeg nodig.
Enige wat verschilt is de EAS die ik tijdens het trainen gebruik.

Trainingsdagen 900kcal meer

1 pak chocomel erbij

Terug
Naar boven