AndroidHealthClinic

Eieren

joelkesse

Novice
Waardering
0
Lengte
1m77
Massa
73kg
Hoeveel eieren mag je per dag/week?

Vroeger was dit aantal op 2 eieren per week. Tegenwoordig is dit aantal verhoogt door nieuwe onderzoeken. Ik eet zelf 2 eieren per dag.
Als ik sommige reacties lees van leden, kunnen dit er ook meer zijn.
5-6 eieren per dag , 3-4 eieren per dag etc.

Ik neem aan dat teveel eieren ook slecht voor je is ivm het dichtslippen van je aderen door stoffen die in eieren zitten

Kan iemand hier een deskundige reactie op loslaten?

Vroeger was dit aantal op 2 eieren per week. Tegenwoordig is dit aantal verhoogt door nieuwe onderzoeken. Ik eet zelf 2 eieren per dag.

Ik neem aan dat teveel eieren ook slecht voor je is ivm het dichtslippen van je aderen door stoffen die in eieren zitten

ik heb daarnet nog ergens gelezen, 1 ei per dag, dus 7 in de week is geen probleem. je kan ook bv 1 volledig ei per dag eten + 2 eiwitten.

Er zijn een heleboel onderzoeken gedaan naar eieren en de ene zegt dat je er makkelijk 20 per dag kan eten en de andere zegt 1.
Zijn al wel meer topics over eieren hier.

Laatst bewerkt:
4 eieren (1 dooier)
8 eieren (2 dooiers)
Alles hierboven mag uiteraard, alleen niet meer dan 2 dooiers eten.
Het eiwit kan je onbeperkt eten natuurlijk.

inderdaad me ma zat hier ook over te zeuren, maar had toen even opgezocht en is inderdaad eiwit onbeperkt, eigeel(dooier) max een stuk of 3 per week, als je weinig verzadigde vetten (weinig cholesterol) (daar gaat het om, eidooier bevat 5 gram vet waarvan veel verzadigd geloof ik) eet dan kan dit omhoog, je mag maximaal 300 mg cholesterol per dag eten geloof ik, hoeveel cholesterol in voeding zit is ook weer te vinden op internet maar verschilt per ding dus... maar je kan er vanuit gaan hoe meer verzadigde vetten hoe meer cholesterol.
Zolang je gewoon alleen het eiwit eet is er niks aan de hand en anders af en toe wat minderen met de eieren

Laatst bewerkt:
Ik eet zo'n 4 tot 6 hele eieren per dag.

eet zelf max 2 eieren kompleet met dooier,

de andere 2 alleen het eiwit

per dag uiteraard

4 hele per dag, feels good.

tussen 7-10 per dag.. ( enkel weekend niet )

In de gewone voedingsleer word meestal niet eens onderscheid gemaakt tussen sporters en niet sporters....dus deze adviezen kun je zowieso al door de wc spoelen.
Het cholesterol verhaal..na de oorlog werd er door de landbouwers(boeren) in Nederland 3 maal zoveel cholesterol gegeten als er nu gegeten word...een boer had voor de landbouw mechanisatie veel handwerk op een dag,de boeren toen hadden gezonde hart en bloedvaten.... Begrijp je mij nog,oke ga ik verder...de hoeveelheid cholesterol is dus niet bepalend of er verhoogd risico aan hart en vaatziekten is,maar de hoeveelheid beweging/sport/intensieve arbeid....
Dus train je 2 keer per week en vreet je een doos eieren per dag dan zit je fout....en waar je ook nog een onderscheid in kan maken als laatste:gebruikt iemand steroiden of is hij clean. Met het steroidengebruik stijgt het slecht cholesterol en daalt het goede..

Samengevat kunnen een paar hele eieren per dag geen kwaad als je 4keer per week intensief traint,de rest neem je gewoon alleen het wit van het ei..

• Topic Starter Topic Starter
ok top, bedankt voor de reacties. Dan zit ik goed!:)
Ik sport 5x in de week en op rust dagen sla ik de eieren over.
Niet alles is heel duidelijk over voeding.

Op simply shredded zie ik veel mensen die standaard elke ochtends wat eieren nemen. Hier staat 3 eieren per dag: http://www.simplyshredded.com/the-get-big-list-20-ways-to-pack-on-serious-size.html

"One of the easiest ways to get in adequate cholesterol and fat is to consume three whole eggs every day. Research shows that subjects eating three whole eggs gain twice as much muscle and strength as those eating none or just one whole egg per day.”

Het "EI-advies" was altijd 2 eitjes per week. Doordat vele mensen dachten dat er zoveel cholesterol in zat dat je boven je max. dagelijkse hoeveelheid uitkomt.

Steeds meer onderzoeken tonen aan dat dit cholesterol niet wordt omgezet in het slechte cholesterol dat rondzweeft in je bloed. Geen enkel ander dierlijk product heeft een eiwitsamenstelling die zo goed aansluit op behoeftes van je lichaam en is bijzonder effectief als je spieren wilt opbouwen. Beter dan melk, biefstuk of kipfilet. Daarnaast bevat ei vitamine B12, nodig voor de afbraak van vetten.

Het eiwit van eieren kan je in principe zoveel eten als je wil, echter heeft je lichaam koolhydraten nodig om de nodige aminozuren uit deze eiwitten te halen. Als je alleen eiwit inneemt en je lichaam heeft op dit moment niet de benodigde koolhydraten zal het lichaam deze eiwitten als brandstof gaan gebruiken, het overtollige eiwit wordt door je nieren verwerkt en zal je weer uitplassen. Alleen 6 eiwitten zonder er iets bij heeft dus weinig zin en zal alleen een onnodige belasting zijn voor je nieren.

Dat je zo gaat ruften van al dat eiwit komt dat je van sommige aminozuren te veel binnenkrijgt (je lichaam kan daar niks mee). Dit gaat er via je darmen weer uit :)

Het eiwit van eieren kan je in principe zoveel eten als je wil, echter heeft je lichaam koolhydraten nodig om de nodige aminozuren uit deze eiwitten te halen. Als je alleen eiwit inneemt en je lichaam heeft op dit moment niet de benodigde koolhydraten zal het lichaam deze eiwitten als brandstof gaan gebruiken, het overtollige eiwit wordt door je nieren verwerkt en zal je weer uitplassen. Alleen 6 eiwitten zonder er iets bij heeft dus weinig zin en zal alleen een onnodige belasting zijn voor je nieren.

Dat je zo gaat ruften van al dat eiwit komt dat je van sommige aminozuren te veel binnenkrijgt (je lichaam kan daar niks mee). Dit gaat er via je darmen weer uit :)

Bron? Nog nooit van gehoord namelijk!

Wat van dat ruften?? De rest is wel redelijk makkelijk op het internet te verifiëren.

Nee van dat KH verhaal, jij zegt dus dat er bij iedere maaltijd kh moeten zitten anders zouden de eiwitten niet opgenomen worden?

Eet op dit moment 3 gehele eieren per dag en voel met goed.

Terug
Naar boven