XXL Nutrition

Eieren

http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/gezonde-voeding/19419-voeding-en-sport-macronutrienten.html

Lees het stukje over eiwitten maar eens. Mijn vader heeft 10 jaar in Wageningen gestudeerd (2 studies afgerond) en komt oorspronkelijk van een veeteelt bedrijf af (voeding is ook heel belangrijk bij koeien). En heeft na zijn studies redelijk wat biologie gegeven. Ik vraag wel redelijk wat over voeding aan hem dus gebruik hem ook als bron.

Ik weet na de Middelbare agrarische school en een 9 voor diervoeding,ook dat voeding heel belangrijk is bij koeien (bij welke dieren niet?)alleen heeft een koe als herkauwer een totaal andere spijsvertering met 5 magen ,als wij mensen. Dus dit vind ik een beetje kromme vergelijking.
Ik ben het met je eens dat als je laag in je koolhydraten zou zitten,je lichaam een gedeelte van de eiwitten kan gaan gebruiken als brandstof. Het ligt er dan ook aan in wat voor staat je lichaam op dat moment is,voorbeeld,als je na een zware training alleen een eiwit supplement zonder koolhydraten zou nemen ,dan kun je er vergif op nemen dat een gedeelte van de eiwitten word omgezet in glucose.... om die reden is het ook helemaal niet verkeerd direct na je training een stuk fruit of een ander snel koolhydraat te nemen gevolgd door een Isolaat.
Op momenten dat je lichaam niet direct schreeuwt om energie,tussen de maaltijden door bijvoorbeeld,kan je gerust wat aminozuur tabletten nemen of een blikje tonijn op waterbasis en dan hoef je er NIET bang voor te zijn dat het als brandstof gebruikt zal worden of dat je lichaam het niet op kan nemen.
Als laatste is mct olie natuurlijk ook te gebruiken bij een laag koolhydraat dieet.

Ik weet na de Middelbare agrarische school en een 9 voor diervoeding,ook dat voeding heel belangrijk is bij koeien (bij welke dieren niet?)alleen heeft een koe als herkauwer een totaal andere spijsvertering met 5 magen ,als wij mensen. Dus dit vind ik een beetje kromme vergelijking.

Ik probeerde alleen maar aan te geven dat hij zijn kennis over voeding van verschillende bronnen heeft. En no offence maar voedingsleer op de universiteit is wel iets anders dan op het mbo. (als jij je mas hebt gevolgd in Emmeloord of Lelystad zou je zelfs nog wel les van hem hebben kunnen gehad). Dat een koe een andere spijsvertering heeft dan een mens doordat hij zijn voedingstoffen uit andere voedingsmiddelen moet halen, wil nog niet zeggen dat de rest van de processen in het lichaam redelijk gelijk zijn. Veel veehouders weten dat teveel eiwitten in het voedsel voor ziekte onder de veestapel zal lijden.

Ik ben het met je eens dat als je laag in je koolhydraten zou zitten,je lichaam een gedeelte van de eiwitten kan gaan gebruiken als brandstof. Het ligt er dan ook aan in wat voor staat je lichaam op dat moment is,voorbeeld,als je na een zware training alleen een eiwit supplement zonder koolhydraten zou nemen ,dan kun je er vergif op nemen dat een gedeelte van de eiwitten word omgezet in glucose.... om die reden is het ook helemaal niet verkeerd direct na je training een stuk fruit of een ander snel koolhydraat te nemen gevolgd door een Isolaat.

Dat is toch ook het moment wanneer veel beginners veel van hun dagelijks eiwitten naar binnen krijgen! En dus extra belangrijk dat je lichaam deze eiwitten kan omzetten in Aminozuren en niet als brandstof gaat gebruiken om de glycogeen voorraden aan te vullen.

Op momenten dat je lichaam niet direct schreeuwt om energie,tussen de maaltijden door bijvoorbeeld,kan je gerust wat aminozuur tabletten nemen of een blikje tonijn op waterbasis en dan hoef je er NIET bang voor te zijn dat het als brandstof gebruikt zal worden of dat je lichaam het niet op kan nemen.

Aminozuren zijn al omgezet en kunnen volgens mij direct opgenomen worden door je lichaam. En tuurlijk kan dat geen kwaad!

Deze post is echt niet om mijn gelijk te halen of om te zeggen oe wat weet mijn pappa toch veel. Hoop gewoon dat er mensen zijn die er hun voordeel uit kunnen halen.

bullshit! ik eet er dagelijks 6/7 waarvan 3/4 met dooier :D

same here, elke dag 6-8 eieren, 2 a 3 met dooier knallen maar:D

Elk lichaam is anders...

Ik zou gewoon eten hoeveel je er wil/kan eten, en daarna je bloedwaarden laten controleren.
Dat is het veiligste...
Voor de ene persoon kan het 1 pd zijn, voor de andere mss 1pw.

Ikzelf eet 3 volledige eieren en 13 eiwitten per dag...
Nog nooit afwijkende bloedwaarden gehad (doe dit al zo'n 2-3j - ten minste om de 6mnd bloedcontrole).

Terug
Naar boven