- Waardering
- 0
- Lengte
- 1m94
- Massa
- 118kg
- Vetpercentage
- 12%
http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/gezonde-voeding/19419-voeding-en-sport-macronutrienten.html
Lees het stukje over eiwitten maar eens. Mijn vader heeft 10 jaar in Wageningen gestudeerd (2 studies afgerond) en komt oorspronkelijk van een veeteelt bedrijf af (voeding is ook heel belangrijk bij koeien). En heeft na zijn studies redelijk wat biologie gegeven. Ik vraag wel redelijk wat over voeding aan hem dus gebruik hem ook als bron.
Ik weet na de Middelbare agrarische school en een 9 voor diervoeding,ook dat voeding heel belangrijk is bij koeien (bij welke dieren niet?)alleen heeft een koe als herkauwer een totaal andere spijsvertering met 5 magen ,als wij mensen. Dus dit vind ik een beetje kromme vergelijking.
Ik ben het met je eens dat als je laag in je koolhydraten zou zitten,je lichaam een gedeelte van de eiwitten kan gaan gebruiken als brandstof. Het ligt er dan ook aan in wat voor staat je lichaam op dat moment is,voorbeeld,als je na een zware training alleen een eiwit supplement zonder koolhydraten zou nemen ,dan kun je er vergif op nemen dat een gedeelte van de eiwitten word omgezet in glucose.... om die reden is het ook helemaal niet verkeerd direct na je training een stuk fruit of een ander snel koolhydraat te nemen gevolgd door een Isolaat.
Op momenten dat je lichaam niet direct schreeuwt om energie,tussen de maaltijden door bijvoorbeeld,kan je gerust wat aminozuur tabletten nemen of een blikje tonijn op waterbasis en dan hoef je er NIET bang voor te zijn dat het als brandstof gebruikt zal worden of dat je lichaam het niet op kan nemen.
Als laatste is mct olie natuurlijk ook te gebruiken bij een laag koolhydraat dieet.