MuscleMeat

Eieren

Als je eiwit uitplast is er toch echt iets mis met je nieren hoor.
Overtollige kcal (ook eiwit) worden gewoon omgezet in vet.

Ik zeg het een beetje verkeerd. De overtollige eiwitten worden verbrand en afvalstoffen daarvan worden verwerkt door je nieren en komen daarna weer door je plas naar buiten. Ik zei het wat te makkelijk, maar je kan het aan de kleur en geur van je pis merken. En ik zou je nog maar eens inlezen als je denkt dat overtollige eiwitten worden omgezet in vet.

Ik eet sinds paar maanden 6 ei eiwit en 3 hele eieren elke dag.

Ik leef nog :d

Ik zeg het een beetje verkeerd. De overtollige eiwitten worden verbrand en afvalstoffen daarvan worden verwerkt door je nieren en komen daarna weer door je plas naar buiten. Ik zei het wat te makkelijk, maar je kan het aan de kleur en geur van je pis merken. En ik zou je nog maar eens inlezen als je denkt dat overtollige eiwitten worden omgezet in vet.

Teveel kcal = teveel kcal, of dat nu koolhydraten, eiwit of vet is.
De kans is misschien iets kleiner bij eiwit maar teveel is gewoon teveel.

Of denk jij dat je lichaam magisch calorieën laat verdwijnen?

Fu man, ik Zit ongeveer 700 kcal bovenop ik doe geen cardio en wordt droger en groter. Niks vet

We zeggen het beiden iets te stellig. Niet alle overtollige eiwitten zullen worden verbrand maar net zo goed zullen niet alle overtollige eiwitten worden omgezet in vet.

Maar dat teveel eiwit niet goed is en dat je koolhydraten nodig hebt om aminozuren te maken uit eiwit lijken mij 2 belangrijke dingen.

Fu man, ik Zit ongeveer 700 kcal bovenop ik doe geen cardio en wordt droger en groter. Niks vet

Dan zit je echt geen 700 kcal boven onderhoud...

We zeggen het beiden iets te stellig. Niet alle overtollige eiwitten zullen worden verbrand maar net zo goed zullen niet alle overtollige eiwitten worden omgezet in vet.

Maar dat teveel eiwit niet goed is en dat je koolhydraten nodig hebt om aminozuren te maken uit eiwit lijken mij 2 belangrijke dingen.

Dan zijn we het min of meer eens.

lekker 2 eitjes ;)

Laatst bewerkt:
Als je eiwit uitplast is er toch echt iets mis met je nieren hoor.
Overtollige kcal (ook eiwit) worden gewoon omgezet in vet.

Beetje kort door de bocht zoals je het daar neer zet.

Je lever zorgt ervoor dat eiwittten worden omget naar aminozuren, en de rest van het eiwit verlaat je lichaam via natuurlijk processen.

Eiwit bevat idd kcal maar een kcal (energieaanduiding) is per definitie geen vet. Natuurlijk als je kilo's aan eiwitten tot je neemt ( dus ook kcal ) kom je uiteindelijk vet aan als je geen gebruik maakt van je eiwitten. Je lichaam is simpelweg niet in staat om deze te gebruiken. Maar om nu te zeggen dat als je een grote porties eiwit tot je neemt dat direct word omgezet naar vet, ben ik het niet met je eens.

Overmatig eiwitgebruik kan leiden tot nierproblemen. Ureum, een van de voornaamste afvalprodukten van het lichaam is het gevolg van aminozuurafbraak. Hoe meer eiwit we nemen des te meer ons lichaam stikstof (o.a. ureum) kwijt moet kunnen. Overmatig eiwitgebruik leidt tot overmatige ureumproduktie met als gevolg een zeer geconcentreerde urine. Nierstenen kunnen een gevolg zijn van geconcentreerde nierstenen. De oplossing hiervoor is grote hoeveelheden water drinken, water spoelt de nieren en verdunt de urine.

bron : http://www.nutriplaza.nl/index.php?click=eiwitten

en voor wat meer feiten lees je :

http://www.ergogenics.org/eiwit.html

Ik heb gewoon die ene met lengte x bla bla bla en dan x 1,55 daar zit ik nu 700 bovenop.

Als jij denk dat een simpel rekensommetje jouw behoefte kan uitrekenen heb je het dus mis. Het geeft een indicatie maar dan kan het per persoon nog dik variëren ;)...

Beetje kort door de bocht zoals je het daar neer zet.

Je lever zorgt ervoor dat eiwittten worden omget naar aminozuren, en de rest van het eiwit verlaat je lichaam via natuurlijk processen.

Eiwit bevat idd kcal maar een kcal (energieaanduiding) is per definitie geen vet. Natuurlijk als je kilo's aan eiwitten tot je neemt ( dus ook kcal ) kom je uiteindelijk vet aan als je geen gebruik maakt van je eiwitten. Je lichaam is simpelweg niet in staat om deze te gebruiken. Maar om nu te zeggen dat als je een grote porties eiwit tot je neemt dat direct word omgezet naar vet, ben ik het niet met je eens.

Niet gebruiken = omzetten tot vet.
Nogmaals, je lichaam laat niet magisch die eiwitten verdwijnen ofzo.
Ofwel gebruik je ze, ofwel worden ze omgezet.
Dat eiwitten iets moeilijker worden omgezet tot vet tegenover koolhydraten heeft daar niets mee te maken.
Uiteindelijk is een overschot een overschot.

8-12 per dag

Als jij denk dat een simpel rekensommetje jouw behoefte kan uitrekenen heb je het dus mis. Het geeft een indicatie maar dan kan het per persoon nog dik variëren ;)...

idd wat dacht je van karakter...? een slome gozer of een bijna adhd persoon...kunnen ze allebei dezelfde lengte hebben en hetzelfde werk..

Terug
Naar boven