AndroidHealthClinic

Eindelijk gerechtigheid: Slachtoffer overval jaagt dader de dood in

Ik vraag me af of dit ook in het boekje stond ???

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Bron :[Link niet meer beschikbaar]

Wat die vrouw heeft gedaan is gewoon niets anders dan wettige zelfverdediging. Ze wilde haar handtas terug hebben...
Dat die crimineel toevallig tussen haar auto en een boom belande is zijn probleem, laat dit eens een lesje zijn voor dat gespuis.

CBS over criminaliteit (op basis van de cijfers)

Vooral Antillianen zijn sterk oververtegenwoordigd (ruim zes keer), maar ook personen afkomstig uit
het voormalige Oostblok (bijna vijf keer), Afrikanen en Marokkanen (ongeveer vier
keer).

maar elke keer als het raak is wordt er gezegd "het is zo'n goede en lieve jongen".

De politie zet een nieuw wapen in tegen misdaad in Amsterdam: De inwoner van Amsterdam. Vanaf maandag begint de verspreiding van "Pak 'm", een klein boekje waarin wordt uitgelegd hoe burgers de politie kunnen helpen en hoe ver ze daarbij mogen gaan.
Met het boekje hoopt de politie het aantal oren en ogen op straat flink uit te breiden. Volgens het boekje mag je als burger iemand vasthouden om hem aan de politie over te dragen. En daar zou zelfs geweld bij mogen worden gebruikt. Het boekje is vanaf maandag, gratis, op te halen bij de politie.

Dat deel heeft ze wel heel erg serieus genomen... :o

dj_phreak zei:
Nee hoor. Binnen no time zijn de ongewenste elementen dood en is het juist lekker rustig.

Ik ben bang dat de ongewenste elementen juistdergelijke ideeen hebben, zodat de mensen die zachtaardig zijn en juist het hart zouden moeten vormen van een samenleving het loodje zullen leggen.

Mijn uitgangspunt is altijd: ik respecteer ieder's burgerrechten, zolang de mijne ook worden gerespecteerd. Zodra iemand mijn rechten willens en wetens schendt, dan plaatst die persoon zich m.i. buiten de wet en mag ik alles doen wat ik nodig acht.

Waarmee je jezelf ook buiten (boven / onder) de wet plaatst, en daarmee buiten onze samenleving. Die elementen die denken dat ze buiten onze samenleving staan en er toch een deel van uitmaken moeten hard aangepakt worden (zoniet verwijderd), want zij ondermijnen onze samenleving.

Niet om crimineel gedrag van bepaalde groepen goed te praten, maar de meeste van die groepen wonen toevalligerwijs wel in achterstandsbuurten. Diezelfde achterstandsbuurten waar van oudsher de criminaliteit hoger ligt dan het gemiddelde, ook toen het nog blanke wijken waren. Dus om alles nou bij de afkomst neer te leggen is vrij kortzichtig, er is een groot probleem met die jongeren maar dat los je in ieder geval niet op door hele groepen die wel goed willen doen te stigmatiseren. Als 20% niet goed is dan blijft er toch 80% goed over.

Wat betreft die achterstandsbuurten genoeg ervaring, opgegroeid in Spoorwijk en daar was je carrierepad al snel : crimineel worden of uitkeringstrekker. School en werken waren scheldwoorden in die wijken. En wat betreft stigmatiseren ook genoeg ervaring, als er op school ooit iets voorviel, hoppa de Spoorwijker (ik dus) zal het wel gedaan hebben. Lekker makkelijk dus.

Misschien moet de media eens wat meer aandacht besteden aan Antilliaanse en Oost-Europees tuig.
Effe een “break” voor de Marokkanen. :D

Absolutely zei:
De politie zet een nieuw wapen in tegen misdaad in Amsterdam: De inwoner van Amsterdam. Vanaf maandag begint de verspreiding van "Pak 'm", een klein boekje waarin wordt uitgelegd hoe burgers de politie kunnen helpen en hoe ver ze daarbij mogen gaan.
Met het boekje hoopt de politie het aantal oren en ogen op straat flink uit te breiden. Volgens het boekje mag je als burger iemand vasthouden om hem aan de politie over te dragen. En daar zou zelfs geweld bij mogen worden gebruikt. Het boekje is vanaf maandag, gratis, op te halen bij de politie.

Dat deel heeft ze wel heel erg serieus genomen... :o

maar de politiek en de politie geven heel duidelijke en signaal richting de burgers. ik vind dat je wanneer iets escaleert, wanneer iedereen kon op zijn vingers natellen dat wanneer je dit soort signalen gaat geven, je dan ook niet die persoon als de gebeten hond moet zien.

al met al blijft het een crimineel die bezig was met een criminele activiteit en daarbij om het leven is gekomen. als een inbreker van het dak afvalt omdat de bewoner het raam open doet zegt iedereen ook niet MOORDENAAR.

EricR zei:
Niet om crimineel gedrag van bepaalde groepen goed te praten, maar de meeste van die groepen wonen toevalligerwijs wel in achterstandsbuurten. Diezelfde achterstandsbuurten waar van oudsher de criminaliteit hoger ligt dan het gemiddelde, ook toen het nog blanke wijken waren. Dus om alles nou bij de afkomst neer te leggen is vrij kortzichtig, er is een groot probleem met die jongeren maar dat los je in ieder geval niet op door hele groepen die wel goed willen doen te stigmatiseren.

maar ik ben van mening dat iedereen nog altijd verantwoordelijk is voor zijn of haar eigen daden. tuurlijk zijn dit invloedsfactoren die mede bepalend zijn en we moeten niet de vinger erop leggen het zijn de marokkanen, maar de realiteit laat wel zien dat er met marokkanen in zijn algemeenheid een hoop problemen zijn. maar wanneer iemand die constatering maakt, of ergens iets van die cultuur aanvalt wordt hij of zij vermoord, met de dood bedreigd of aangeklaagd wegens racisme. een hoop marokkanen zoeken snel de slachtofferrol op.

Ik heb de tijd niet om de tread helemaal te lezen..

maar aangezien niet alle feiten bekend zijn, kunnen we eigenlijk niets zeggen...

met voorbedachte rade hoeft niet zo te wezen dat je het weken van te voren hebt geplant.. als je van te voren denkt, die kloot heeft mijn tas en nu moet ie dood.. dan is kan dat al voorbedachte rade zijn..

Balkenende is hier niet verantwoordelijk voor.. want een feit is dat tasjes al heel wat jaren worden geroofd..

Dat ze voor eigen rechter is gaan spelen.. en in het minst erge senario, dat ze gewoon haar tas terug wou.. tja, het eerste mag niet.. het tweede is opkomen voor jezelf en dat mag wel.. ookal komen er zulke dingen van.. helaas voor die vrouw.. zij zal als voorbeeld worden gesteld..

en van die pa.. da tie doordraait.. wat wil je anders.. t is zijn kind

MAar hoe dan ook de dood is een te hoge straf voor een tasjesroof..

Behappys-babe zei:
I

Balkenende is hier niet verantwoordelijk voor..

maar balkenende en consorten zijn WEL verantwoordelijk voor het zaaien van een klimaat waarin de burger gezegd wordt meer verantwoordelijkheden te nemen en niet enkel op de politie te steunen. je weet wanneer je burgers mensen gaat laten aanhouden, zoals in dat boekje gezegd wordt, je weet dat dingen gaan escaleren, daar hoef je niet voor gestudeerd te hebben. dan moet die nu ook niet schijnheilig gaan lopen doen.

maar goed balkenende zijn tegenactie tegen dit kwaad binnen ons land zal wel een groen bandje zijn met de tekst "ik ben tegen doodrijders" oid. deze zal die dan nadat die zijn thee gedronken heeft met de vader van de arme jongen plechtig aan hen overhandigen!

Soulreaver zei:
maar balkenende en consorten zijn WEL verantwoordelijk voor het zaaien van een klimaat waarin de burger gezegd wordt meer verantwoordelijkheden te nemen en niet enkel op de politie te steunen.

Dat vind ik op zich prima. Het is namelijk een illusie dat de politie alles kan controleren. Wat hebben jullie toch tegen Jan-Petertje. Ik ben ook geen fan van zijn haardracht of zo, maar volgens mij is het een goede vent, met een goed stel hersens. Zonder leiders charisma, misschien, tja de man heeft zijn uiterlijk niet mee natuurlijk.

Soulreaver zei:
maar goed balkenende zijn tegenactie tegen dit kwaad binnen ons land zal wel een groen bandje zijn met de tekst "ik ben tegen doodrijders" oid. deze zal die dan nadat die zijn thee gedronken heeft met de vader van de arme jongen plechtig aan hen overhandigen!
Roflol! :roflol:
Niets is leuker als bijtend cynisme (vooral als het over een ander gaat). :D

In eerste instantie dacht ik:"dat zal ze leren de fl**kers".

Maar bij nader inzien vind ik wel dat deze vrouw gestraft moet worden voor haar daden maar dan in mindere mate.

Marc W zei:
Dat vind ik op zich prima. Het is namelijk een illusie dat de politie alles kan controleren. Wat hebben jullie toch tegen Jan-Petertje. Ik ben ook geen fan van zijn haardracht of zo, maar volgens mij is het een goede vent, met een goed stel hersens. Zonder leiders charisma, misschien, tja de man heeft zijn uiterlijk niet mee natuurlijk.

iemand die de strijd tegen terrorisme aangaat met als wapen een armbandje met de kreet respect erop wint mijn stem niet.

het enige wat de man geroepen heeft laten we ons verstand bewaren, daarna schakelt die weer doodleuk over op zijn hoeksteen van de samenleving. nou ik heb lang gezocht maar de bewuste steen nog niet gevonden? of zou het die steen geweest zijn die van het viaduct op een auto gegooid is?

moraal van het verhaal, in deze tijd heeft een land behoefte aan iemand met kloten die geen woorden maar daden heeft. en balkenende is dat in mijn ogen niet.

20 uur taakstraf ofzo......

ALI B dood :)

Het incident waarbij gisteren in Amsterdam de 19-jarige tasjesdief Ali B. werd doodgereden lijkt een tragisch ongeval te zijn geweest zegt de politie. Volgens een woordvoerder ontstond door nog onbekende oorzaak een aanrijding met de bromfiets toen het slachtoffer van de tasjesroof, een 43-jarige vrouw, de rovers achtervolgde. De auto ramde op een verkeersdrempel drie paaltjes en kwam tot stilstand tegen een boom. Ali B. kwam klem te zitten tussen auto en boom, belandde onder de auto en overleed ter plekke. De andere tasjesrover nam de benen.

de overledene noemde "ali b." :o

DBC01 zei:

(1 keer raden 1 keer raden :D)

De vader van het slachtoffer ging volgens een politiewoordvoerder bij het zien van zijn zoon door het lint. De politie heeft hem meegenomen naar het bureau waar een crisisteam hem heeft opgevangen.

Ach, dood. Allah had het zo gewild! Gij zult niet stelen! :mad:

Terug
Naar boven