XXL Nutrition

Sticky Eiwit repen met rijst (2 bezoekers)

Bezoekers in dit topic

heb het net gemaakt met chocolade whey. Ook erg lekker maar zien er niet zo goed uit als die van guru :P. vallen een beetje uit elkaar enz maar smaken goed (Y)
 
ik ben ook es aan het koken geslaan...

toen ik alles bijeen smeet zag het er enorm veel uit en zag ik het niet zitten om alles nog te bakken...
Ik heb er dus een cake van gemaakt! :D

De rijst was wel een beetje droog achteraf, maar toch handig! Kon ik er zo mijn een plakje afsnijden en had ik ook mijn proteinebar! :)

hier het resultaat, jongens:

[Afbeelding niet meer beschikbaar]
 
Hoe heb je er die cake van gemaakt dan? :)
 
/-\naboliC zei:
Hoe heb je er die cake van gemaakt dan? :)

Door het niet te bakken maar in een cakevorm in de oven te zetten denk ik.
 
GyZmoNet zei:
ik ben ook es aan het koken geslaan...

toen ik alles bijeen smeet zag het er enorm veel uit en zag ik het niet zitten om alles nog te bakken...
Ik heb er dus een cake van gemaakt! :D

De rijst was wel een beetje droog achteraf, maar toch handig! Kon ik er zo mijn een plakje afsnijden en had ik ook mijn proteinebar! :)

hier het resultaat, jongens:

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Dit ziet er zeker lekker uit , brokkelt het trouwens snel af ?

(toch effe denken over het vervoeren van de cake plakken ;)

-Mon
 
ik heb het net in een grote schaal in de over gezet, en ik ben nu aan het wachten op het resultaat.
 
heb ze ook al 2 keer gemaakt . en is zeer lekker . ga ik ook eens in cake vorm proberen ...
 
Damn dit is echt super idiaal voor mij als scholier. Super makkelijk mee te nemen naar school of je bijbaantje. Ga er dan gewoon in het weekend 1 of 2 bakken en daar de rest van de week van genieten :D

Alleen 1 ding, waarom minder ei-EIGEEL als ei-EIWIT??
 
Damn dit is echt super idiaal voor mij als scholier. Super makkelijk mee te nemen naar school of je bijbaantje. Ga er dan gewoon in het weekend 1 of 2 bakken en daar de rest van de week van genieten :D

Alleen 1 ding, waarom minder ei-EIGEEL als ei-EIWIT??

In eigeel zit veel vet, dus kan je cholesterol flink omhoog gaan als je veel eigeel eet...
 
In eigeel zit veel vet, dus kan je cholesterol flink omhoog gaan als je veel eigeel eet...

In eigeel zitten goeie vetten & vitaminen en zelfs 3 van de 7 gram eiwit...
 
Misschien een domme vraag, maar kan je ook zilvervlies rijst gebruiken en ipv bloem tarwemeel?
 
hey ik moet smorgens vroefg opstaan en ik eet dan stevig onbijt enzo maar ik moet 5 uur werken zonder pause is dit an ideaal als ee maaltijd vervanger ? ik eet smorgene wcht 2,5 uur ik eet zo'n dikke reep op en dan 2?5 uur later eet ik weer. Is dat goed dat ik dan die reep eet ?
 
hey ik moet smorgens vroefg opstaan en ik eet dan stevig onbijt enzo maar ik moet 5 uur werken zonder pause is dit an ideaal als ee maaltijd vervanger ? ik eet smorgene wcht 2,5 uur ik eet zo'n dikke reep op en dan 2?5 uur later eet ik weer. Is dat goed dat ik dan die reep eet ?

zó veel koolhydraten zitten er niet in; daarom zou ik iets zwaarders zoals een eiwitpannekoek nemen; anders heb je na die 2,5 uur weer dikke honger! en met een pannekoek minder!

Misschien een domme vraag, maar kan je ook zilvervlies rijst gebruiken en ipv bloem tarwemeel?

ik heb het zelf met zilvervlies gedaan; het resultaat is geweldig! tarwemeel kan je ook gewoon gebruiken!

Maar heeft iemand een tip om ze in een goede vorm in de koekepan te krijgen? want bij mij komen ze der niet als een reep deruit te zien, eerder een ovaalvorm :P
 
Ik heb ze ook gemaakt,lijken net kleine hamburgerstjes.Smaken wel lekker,heb zilvervlies rijst en tarwemeel gebruikt.Caseine eiwit en whey eiwit.Dus nu echt goede repen om meen aar school te nemen:cool:
 
mss meen hele dome vraag maar ik ben helemaal nieuw in dat kook gebeuren enzo.... maar er staat dat je eiwit moet gebruiken... moest je dan eerst het ei koken en eigeel weghalen of wat :D
 
niet koken, gewoon rauw eiwit (eiwit en eigeel kan je scheiden met een eierscheider of met een lepel en wat handigheid :P)
 
Van het weekend ben ik ook van plan om dit eens te gaan maken! Vries er een aantal in, kan ik er elke dag één nemen! Ben benieuwd!
 
Nou... Na een behoorlijke tijd erg zoet te zijn geweest, is er eindelijk wat uitgekomen! Ze zien er niet uit als op het plaatje, maar ze ruiken wel heerlijk! Gisteravond waren ze nog te warm, dus heb ze nog kunnen proeven! Ik vraag me nu alleen af.. Hoe lang kun je ze bewaren? Kan het gewoon in een tupperware bakje voor bijvoorbeeld een week? Of zou je ze dan echt in moeten vriezen? Het zijn er nogal wat, dus ik hoop dat iemand een antwoord heeft. ;)
 
Erg creatief, gezond en lijkt me erg lekker. Maar het heeft wel een groot nadeel: houdbaarheid.
Doordat je verse producten hebt gebruikt zonder conserveringsstoffen e.d. kan je zo een reep dus niet in de auto laten voor het geval van nood (waarvoor ik een reep voor zou gebruiken)
Leuk voor een feestje maar niet voor langere duur.
 
Leuke topic!! Gaan we in de vakantie zeker eens uitproberen!:p

Vraag me wel af hoelang je die dingen maximaal kan bewaren?
 
Back
Naar boven