XXL Nutrition

Eiwit van ei.

Huubke

Cool Novice
Waardering
6
Lengte
1m72
Massa
75kg
Vetpercentage
19%
Hallo,

wellicht is deze vraag al aan bod geweest maar ik vraag mij af of het drinken van eiwit na een training (eventueel met het eigeel) evengoed resultaat zal hebben dan het innemen van supplementen?

grt, Huubke (beginner)

Drinken? rauw? nee. Straks wordt je ziek.

Beter mik je gewoon wat eieren in een pan en bak je die op, das nog lekker ook.

bijvoorbeeld whey is wat anders dat puur ei-eiwit
whey is wat completer denk ik, als is het ook wel goed wat eieren te eten na de training.
maar hoezo koop je niet gwn whey?

net zo goed als supplementen? :s

Neem gewoon een goede (lichte) maaltijd met snelle carbs, en enige tijd daarna een volledige maaltijd en dan ben je VEEL beter bezig dan alles uit supps te gaan halen..

Nee, met whey heb je ook meer amino zuren. En je van rauwe eieren heb je een (kleine) kans om salmonella te krijgen

Als je een ei in water doet en laat koken en meteen eruit haalt is die nog steeds vloeibaar ;). Pas als je het er langer in houdt wordt het vast...

Als je een ei in water doet en laat koken en meteen eruit haalt is die nog steeds vloeibaar ;). Pas als je het er langer in houdt wordt het vast...
klopt, dus?

het eiwit in ei stolt bij 63graden, eigeel bij 68. Als het nog niet gestold is, heeft het deze temperatuur nog niet bereikt en zal je dus ook 0,0 bacteriën doden..

klopt, dus?

het eiwit in ei stolt bij 63graden, eigeel bij 68. Als het nog niet gestold is, heeft het deze temperatuur nog niet bereikt en zal je dus ook 0,0 bacteriën doden..

Mijn fout dan, is me ooit eens verteld maar klopt dus niet.
Gelukkig eet ik mijn hele ei altijd vast :D

ik heb eens gelezen dat je maar 3 eigelen per week mag eten voorje lever te besparen enz...,maar opgelet eiwit is niet eigeel ? ? ? :(

Eigeel in eiwit supplementen,bestaat dat ? ? ? :eek:

eieren kosten zoveel als whey. conclusie: drink whey na training en eet eieren op ander moment

absolute bullshit, elke DAG 3 eieren is niet eens slecht laat staan 3 per week, het gaat om de verhouding tussen LDL en HDL m.a.w. goede en slechte cholestorol deeltjes.
Mensen die nog denken dat veel eieren eten slecht is zijn hard toe aan een update mbt medische wetenschap.

! eigeel mag je normaal gezien maar 3 per week eten voor je lever enz...niet te beschadigen.Eiwit mag je zoveel eten tot je nieren het kunnen verdragen.;)

Waarom zou je zoveel eigeel eten,als het eiwit is die je nodig heb voor spiermassa enz... op te bouwen ? En als je een wasbuikje wil hebben dan een harde voetbal buikje,dan moet heel veel eigeel eten. ;)

Laatst bewerkt:
! eigeel mag je normaal gezien maar 3 per week eten voor je lever enz...niet te beschadigen.Eiwit mag je zoveel eten tot je nieren het kunnen verdragen.;)

Waarom zou je zoveel eigeel eten,als het eiwit is die je nodig heb voor spiermassa enz... op te bouwen ? En als je een wasbuikje wil hebben dan een harde voetbal buikje,dan moet heel veel eigeel eten. ;)

Omdat in eigeel meer eiwit zit dan in eiwit?
Is verder maar een ideetje hoor.

Water helpt het eiwit af te breken in de nieren. En eieren eten is helemaal niet schadelijk, ik heb 5 links en artikels die dat bewijzen (oa van een prestigieuze universiteit, ken de naam niet meer).

Flauwekul, alsof je van vet eten per definitie vet wordt. Weet je hoe belangrijk vetten zijn voor je functioneren?

100gr eidooier = 383 kcal/17 gr eiwit/35 gr vet/0 koolh/! 1500 mg chol:eek:

100gr eiwit = 44 kcal/11 gr eiwit/o gr vet/ 0 gr koolh/ o mg chol :)

De keuze is aan u,wat nu gezond is en niet gezond is + je lichaam lieg nooit tegen je en laat op tijd weten ? Wat je er dan mee doet kies je zelf. ;)

Cholesterol is een stof die de lichaam zelf aanmaakt. Als jij daar teveel van eet, zal je lichaam er minder produceren. Als er nog een teveel is, beland dat allemaal in de WC.

En goede, onverzadigde vetten zijn nodig: het verhoogt de aanmaak van testosteron, maakt de insulinecellen gevoeliger, en meer.

En vitamine D lijkt heel erg op testosteron. Daarom dat vroeger bodybuilders van het noorden van Amerika naar het zonnige Californië kwamen. Ze voelden dat ze meer spiermassa maakten (zon op je huid -> vitamine D). Wetenschappers spreken daarom niet meer van 'vitamine' D maar wel van een hormoon.

Zegt genoeg? ;)

Naar aanleiding van de spelling van supervlieg is op te merken dat zijn IQ ook echt even hoog als een vlieg is, daaruit kan je concluderen dat het geen zin heeft om hem iets bij te brengen over dat soort wetenschappelijk bewezen feiten.

En verder heeft Buell Be gelijk over eigeel, en overigens ook over de zon :exactly:

Hallo,

wellicht is deze vraag al aan bod geweest maar ik vraag mij af of het drinken van eiwit na een training (eventueel met het eigeel) evengoed resultaat zal hebben dan het innemen van supplementen?

Eiwit uit voeding werkt net zo goed als een eiwitsupplement, alleen moet je je timing wat bijstellen.

Eiwit uit ei is net als wei een albumine eiwit en dus redelijk verglijkbaar (albumine vs lactalbumine).

Terug
Naar boven