MuscleMeat

Eiwit van ei.

100gr eidooier = 383 kcal/17 gr eiwit/35 gr vet/0 koolh/! 1500 mg chol:eek:

100gr eiwit = 44 kcal/11 gr eiwit/o gr vet/ 0 gr koolh/ o mg chol :)

De keuze is aan u,wat nu gezond is en niet gezond is + je lichaam lieg nooit tegen je en laat op tijd weten ? Wat je er dan mee doet kies je zelf. ;)
Misschien een idee om wat meer onderzoek te doen, en niet te blijven hangen in oude mythes;)
De eidooier bevat cholesterol. Omdat vermoed werd dat het eten van veel cholesterol tot hart- en vaatziekten zou kunnen leiden, kregen eieren een slechte naam. Inmiddels (2003) is ontdekt dat een te hoog cholesterolgehalte weliswaar ongezond is, maar niet alleen veroorzaakt wordt door de voeding, maar vooral door de aanleg, en bovendien meer wordt veroorzaakt door het eten van te veel (verzadigde) vetten dan door het eten van cholesterol, dat in betrekkelijk geringe mate wordt opgenomen.

Laatst bewerkt:
Als ik net 2 eieren gegeten heb begint men hart zeer raar te doen.

Is klein beetje verhoogde hartslag maar het voelt vooral zeer raar aan xs
Weet niet hoe dit komt :s Iemand zelfde probleem gehad of weet hiermee raad zeg mij aub!

Dit gevoel is btw weg na 1-2u maar k vindt het nogaltijd zeer raar vinden

Cholesterol is een stof die de lichaam zelf aanmaakt. Als jij daar teveel van eet, zal je lichaam er minder produceren. Als er nog een teveel is, beland dat allemaal in de WC.

En goede, onverzadigde vetten zijn nodig: het verhoogt de aanmaak van testosteron, maakt de insulinecellen gevoeliger, en meer.

En vitamine D lijkt heel erg op testosteron. Daarom dat vroeger bodybuilders van het noorden van Amerika naar het zonnige Californië kwamen. Ze voelden dat ze meer spiermassa maakten (zon op je huid -> vitamine D). Wetenschappers spreken daarom niet meer van 'vitamine' D maar wel van een hormoon.

Zegt genoeg? ;)

Okee dat is waar maar opgelet,in eigeel zit vitamine A en voor een volwassen persoon mag je niet meer dan 100000 I.E. per dag innemen om giftige effecten te veroorzaken enz... :kots:

Naar aanleiding van de spelling van supervlieg is op te merken dat zijn IQ ook echt even hoog als een vlieg is, daaruit kan je concluderen dat het geen zin heeft om hem iets bij te brengen over dat soort wetenschappelijk bewezen feiten.

En verder heeft Buell Be gelijk over eigeel, en overigens ook over de zon :exactly:

U heeft voor 100% gelijk dat ik een lagen IQ heb.Ik had een IQ van 70 en de dokter heeft mij gezegd,dat ik heel veel eiwitten moet eten voor meer IQ te krijgen en met heel veel eiwitten te eten heb ik toch al een IQ van 80 behaald. ;) Maar dokter heeft niet gezegd dat ik een hele pot mayonaise met verse eieren per dag moet opeten,want daar zit ook vitamine A enz... :vomit:

Was het ook niet zo, dat als je een ei rauw eet, ong 60% van het eiwit word opgenomen?
En gekookt ong. 90% ?

Ik meen zoiets ooit een keer gelezen te hebben hier op 't board.

EDIT: ff googlen : Het eiwit in rauwe eieren heeft een biologische beschikbaarheid van 51%, koken verhoogt dit percentage tot circa 91%

Laatst bewerkt door een moderator:
Okee dat is waar maar opgelet,in eigeel zit vitamine A en voor een volwassen persoon mag je niet meer dan 100000 I.E. per dag innemen om giftige effecten te veroorzaken enz... :kots:
Gast je begint irritant te worden

Er zit 0,1gr vitamine A in een ei. Dat is omgerekend 0,3 I.E.

En dan kom je met zo'n waardeloos argument aan...

Ik heet 3 eieren per dag.
Hierdoor vergiftig ik mezelf elke dag met een overdosis aan vitame A en cholestrol.

Ik ga over een jaar of 5 dood.

Terug
Naar boven