Fitness Seller

eiwitshake

Snoepje

Dutch Bodybuilder
Waardering
0
Hoi,

Ik heb een kort vraagje: met welke soort eiwit shake raden jullie me aan te beginnen? Hoeveel neem ik daarvan, wat kost het en waar haal ik het?

Alsvast bedankt..

Whey! Oftewel: wei-eiwit. Dit is een snelle eiwit, die wel binnen zo'n 20 minuten bij je spieren is. Ideaal voor 's ochtends en na de training dus. Al die andere eiwit-shakes (melk-eiwit, casseine-eiwit etc.) zijn door gewone voeding ook wel goed binnen te krijgen. Wel makkelijk als je even snel wat binnen wil krijgen en geen tijd/zin hebt in een maaltijd te bereiden.

Groetjes!

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
Ok, thnx! Zijn er ook nog bepaalde merken die beter of slechter zijn of heb je die maar in 1 soort? En weten jullie of ik het via internet kan bestellen?

ow hahaha je was sneller, thnx!

ik zou zelf voor de XXL lijn gaan goed product voor weinig geld.

En al die larie over why,afijn why heeft alleen zin na de training in de morgen kan je gewoon een 3blend mix nemen.

Ik doe in de morgen gewoon eiwit poeder bij mijn havermout en ik groei er ook van :D

voor het slapen een bakkie kwark nemen en je lichaam heeft genoeg reserve's voor de nacht.

wat is "gewoon een 3blend mix" dan weer ???

Waarom zou je voor melkeiwit en ei-eiwit zoveel gaan betalen? Ik zou gewoon 5kg whey bij xxl bestellen. Kan je voorlopig vooruit.

keb al besteld :)

SCREWBEAST zei:
En al die larie over why,afijn why heeft alleen zin na de training in de morgen kan je gewoon een 3blend mix nemen.

Idd, whey alleen na de training!
Verder gewoon protein80 nemen. Al die BS dat whey snel opgenomen wordt... dat is juist NADELIG! Fabrikanten claimen met een biologische waarde van 150 en nog veel meer voor whey-eiwit (wat sowieso lariekoek is, hoe kan er nu meer dan 100% van de aminozuren daadwerkelijk in de bloedbaan opgenomen worden?). Biologische waarde geeft aan hoeveel % van de ingomen eiwitten daadwerkelijk als eiwit (maar dan als aminozuren) in de bloedbaan opgenomen worden.
Biologische waarde wordt veel verward met de juiste verhouding aminozuren. Dit heeft er nix mee te maken.

Maar waar het om gaat, is dat de BW gemeten wordt bij mensen, nadat deze een lange tijd gevast hebben. Bij die mensen worden eiwitten sneller opgenomen, en scoort whey dus het best. Maar voor niet-vastende mensen geldt dat whey veel te snel opgenomen wordt waardoor de lever de grote hoeveelheden aminozuren niet tegelijkertijd kan verwerken. Resultaat: een groot gedeelte wordt omgezet in glucose.
Na de training is whey wel weer interessant omdat je lichaam dan wel in staat is de whey compleet als aminozuren op te nemen vanwege de grotere behoefte.
Verder gewoon protein80 nemen ofso, of een combinatie van ei-eiwit/whey/caseine of iets dergelijks.

gmmmpff, gewoon goed eten, lekker vlees op je bord :rolleyes:
Net zo effectief

Snoepje zei:

Wat heb je besteld?
Enne, bij een uitgebalanceerd dieet heb je echt niet zoveel extra eiwit nodig hoor. Mijn favo-eiwitbron is magere kwark, hoogwaardige eiwitten, goedkoop en gemakkelijk naar binnen te werken. Ik eet een kilo kwark per dag :D
Zit ik al aan de 100 gr eiwit ;)

Je kan het probleem van te snelle opname omzeilen door op niet trainingsdagen verspreid over de dag 2 halve porties te nemen.
En voor de langzamere eiwitten kun je gewoon veel melk drinken. Er zit 35-40 gram in een liter.

Black Knight zei:
Wat heb je besteld?
Enne, bij een uitgebalanceerd dieet heb je echt niet zoveel extra eiwit nodig hoor. Mijn favo-eiwitbron is magere kwark, hoogwaardige eiwitten, goedkoop en gemakkelijk naar binnen te werken. Ik eet een kilo kwark per dag :D
Zit ik al aan de 100 gr eiwit ;)

idem hier.

Ik heb op http://www.xxlnutrition.nl/Webshop.htm whey proteine besteld...
Was van plan om het na me training te gaan nemen en verder gewoon goed te eten.
Ik eet veel melkprodukten, ei en vis. Ga er nog wel kwark bij eten dan en volgends mij moet het dan wel goed zitten!

Snoepje zei:
Ik heb op http://www.xxlnutrition.nl/Webshop.htm whey proteine besteld...
Was van plan om het na me training te gaan nemen en verder gewoon goed te eten.
Ik eet veel melkprodukten, ei en vis. Ga er nog wel kwark bij eten dan en volgends mij moet het dan wel goed zitten!

idd gewoon goed eten en zoveel mogelijk uit normale voedingsbronnen halen.

Wat je dan nog tekort komt kan je aanvullen met een supplement zoals whey bijv. :)

Ik had me pas is een nieuw merk van whey aangeschaft. Wil ik ff shake bereiden bestaat ie voor 90% uit schuim :eek:

Nitro zei:
Ik had me pas is een nieuw merk van whey aangeschaft. Wil ik ff shake bereiden bestaat ie voor 90% uit schuim :eek:

ja hehe moet je hem ff laten staan dan verdwijnt het schuim vanzelf. :)

Terug
Naar boven