Nitro
Cool Novice
- Waardering
- 0
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Black Knight zei:Idd, whey alleen na de training!
Verder gewoon protein80 nemen. Al die BS dat whey snel opgenomen wordt... dat is juist NADELIG! Fabrikanten claimen met een biologische waarde van 150 en nog veel meer voor whey-eiwit (wat sowieso lariekoek is, hoe kan er nu meer dan 100% van de aminozuren daadwerkelijk in de bloedbaan opgenomen worden?). Biologische waarde geeft aan hoeveel % van de ingomen eiwitten daadwerkelijk als eiwit (maar dan als aminozuren) in de bloedbaan opgenomen worden.
Biologische waarde wordt veel verward met de juiste verhouding aminozuren. Dit heeft er nix mee te maken.
Maar waar het om gaat, is dat de BW gemeten wordt bij mensen, nadat deze een lange tijd gevast hebben. Bij die mensen worden eiwitten sneller opgenomen, en scoort whey dus het best. Maar voor niet-vastende mensen geldt dat whey veel te snel opgenomen wordt waardoor de lever de grote hoeveelheden aminozuren niet tegelijkertijd kan verwerken. Resultaat: een groot gedeelte wordt omgezet in glucose.
Na de training is whey wel weer interessant omdat je lichaam dan wel in staat is de whey compleet als aminozuren op te nemen vanwege de grotere behoefte.
Verder gewoon protein80 nemen ofso, of een combinatie van ei-eiwit/whey/caseine of iets dergelijks.
qwert55 zei:Volgens mij is de biologische waarde helemaal geen percentage, maar gewoon een toegekend getal. Een heel ei heeft een BW van 100, omdat in tijd van het onderzoek deze eiwitten het meest leken op ons aminospectrum en dus de hoogste waarde kreeg toegekend op een schaal van 100. Later bleek dat, na het isoleren van wei uit kaas, dat een nog geschikter eiwit was. En deze dus een hogere waarden moest krijgen.
Dus volgens mij geen percentage, maar gewoon een waarde. Maar ik kan me vergissen.

hoe bestel je in godsnaam op die site?qwert55 zei:http://www.xxlnutrition.nl/
Sponsor van dit board en veel members bestellen hier hun supps.
Momenteel is er bij "TNHC" een goede actie gaande: 2e en elke extra pot wei 50% korting.
http://www.tnhc.nl/sport/pagina,20.html

Nitro zei:Is wel redelijk irritant als je smorgens niet veel tijd hebt om te wachten![]()

mansi_ zei:dan maak je 's avonds vast je shake-jes voor de volgende dag![]()

!!!