Fitness Seller

eiwitten verwerken

Richard 25

Advanced Bodybuilder
Elite Member
Waardering
8
Lengte
1m95
Massa
90kg
Vetpercentage
14%
leden,

ik hoorde vanavond in de gym van iemand dat je lichaam niet meer dan 25/30 gram eiwitten per maaltijd (om de 3 uur) kan verwerken en het daarom ook onzin is om meer te eten.

Dit lijkt mij onzin, maar wat is jullie mening hierover?

vr groet

Onzin, maar doe eens een zoek poging op het forum want dit is al zo vaak aan bod geweest in allerlei varianten.

• Topic Starter Topic Starter
Onzin, maar doe eens een zoek poging op het forum want dit is al zo vaak aan bod geweest in allerlei varianten.

okee dit is dus onzin.. dat dacht ik al. Maar hoeveel kan je lichaam verwerken per maaltijd denk jij dan? er zal tog wel een limiet zijn?

dat lijkt mij wel erg veel van het goeie...

dat zou gewoon beteken hoe meer eiwitten hoe meer spieren...

Toch heeft hij gelijk. Een grotere hoeveelheid heeft gewoon meer tijd nodig om opgenomen te worden, zoals dat voor alle voedingsstoffen geldt.

En nee, meer eiwitten betekend niet meer spieren, dat heeft ook helemaal niks met deze vraag te maken.

leden,

ik hoorde vanavond in de gym van iemand dat je lichaam niet meer dan 25/30 gram eiwitten per maaltijd (om de 3 uur) kan verwerken en het daarom ook onzin is om meer te eten.

Dit lijkt mij onzin, maar wat is jullie mening hierover?

vr groet

30 gram per 3 uur, dat is toch 240 gram per dag .. lijkt me meer dan genoeg (zelf ALS het waar zou zijn)

overschot aan eiwitten word opgeslagen als energy, als die niet verbruikt wordt slaat het zich op als vet.

Coleman die neemt een driedubbele shake ofzo dus het kan

overschot aan eiwitten word opgeslagen als energy, als die niet verbruikt wordt slaat het zich op als vet.

..BULL-SHIT, er is geen metabolisch proces dat het mogelijk maakt om eiwit op te slaan als vet. Althans niet zo gemakkelijk als jij beweert. Niet lullen over zaken waar je niks van weet.

Laatst bewerkt:
..BULL-SHIT, er is geen metabolisch proces dat het mogelijk maakt om eiwit op te slaan als vet. Niet lullen over zaken waar je niks van weet.

Elke calorie bovenop je verbruik (ik bedoel incl. spiergroei) kan opgeslagen worden als vet. Ik geef toe dat eiwitten minder makkelijk opgeslagen worden, maar het is zeker niet onmogelijk. Zoals je misschien wel weet kunnen eiwitten in bepaalde situaties ook afgebroken worden tot glucose, en als je die niet verbrand/verbruikt kan dat prima opgeslagen worden.

Je zegt dat hij er geen verstand van heeft, maar deze opmerking vindt ik van lager niveau dan die van hem.

..BULL-SHIT, er is geen metabolisch proces dat het mogelijk maakt om eiwit op te slaan als vet. Althans niet zo gemakkelijk als jij beweert. Niet lullen over zaken waar je niks van weet.
dus ik zou infinite eiwitten kunnen eten zonder xtra vetopslag ?

---------- Toegevoegd om 21:30 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:28 ----------

en waarom zo aanvallend zijn? ookal was ik fout, ik blijf ot en probeer teminste te helpen. =S

Toch heeft hij gelijk. Een grotere hoeveelheid heeft gewoon meer tijd nodig om opgenomen te worden, zoals dat voor alle voedingsstoffen geldt.

En nee, meer eiwitten betekend niet meer spieren, dat heeft ook helemaal niks met deze vraag te maken.

beetje tegenstrijdig hoe je het nu zegt .. "ja, hij heeft gelijk alleen duurt langer voordat het opgenomen word"

daarna:" Nee dat betekend niet meer eiwit meer spieren"

Zou je me duidelijk kunnen uitleggen wat je lichaam dan doet met de eiwitten die je teveel neemt? :)

Laatst bewerkt:
@ 3 xl ..

heb je zoiets ook in jip en janneke taal ?:P

Alleen eiwit => slecht => dood

De enige die poep praat ben jij.
Overschat van kcal wordt opgeslagen als vet. Anders at iedereen wel een extra pond kip per dag erbovenop als het toch geen vet wordt:rolleyes:

Terug
Naar boven