Fitness Seller

eiwitten verwerken

• Topic Starter Topic Starter
Toch goed topic, had er laatst nog een beetje over gesearched en er is maar 1 'wetenschappelijk' onderzoek hierover gedaan uit de jaren 70 oid? Zijn er geen recente onderzoeken over dit onderwerp?

Had laatst namelijk een maaltijdje met zo'n 100 gr eiwitten, dus dacht dat het beter was om in 2 keer te nemen. Maar uiteindelijk niks duidelijks over kunnen vinden, had honger dus alles maar in 1 keer gegeten.

volgens mij wordt een overschot aan eiwitten (e/k/v wat dan ook) opgeslagen tot vet. en je lever zet eiwitten ook om in glucose als je er teveel hebt, dus dan kan het opgeslagne worden.

Laatst bewerkt:
volgens mij wordt een overschot aan eiwitten (e/k/v wat dan ook) opgeslagen tot vet. en je lever zet eiwitten ook om in glucose als je er teveel hebt, dus dan kan het opgeslagne worden.

Als je eiwitten in glucose omzet dan blijft er toch stikstof over, waar blijft dat dan?

beetje tegenstrijdig hoe je het nu zegt .. "ja, hij heeft gelijk alleen duurt langer voordat het opgenomen word"

daarna:" Nee dat betekend niet meer eiwit meer spieren"

Zou je me duidelijk kunnen uitleggen wat je lichaam dan doet met de eiwitten die je teveel neemt? :)

Dacht je werkelijk dat alle eiwitten die je eet omgezet worden in spiermassa?

ja dat dacht/denk ik?? eiwitten worden naar mijn weten omgezet in aminozuren en gebruikt voor het opbouwen/onderhouden van spieren?

Als het zo simpel was zou ik dagelijks 1kg eiwitten eten, en dagelijks 1kg spiermassa opbouwen. ;)
Eiwitten hebben een biologische waarde, zoek daar eens op. Daarnaast gaat er een deel verloren tijdens het verwerkingsproces in je lichaam. Ook worden eiwitten voor meer processen gebruikt dan het opbouwen van spiermassa.

Laatst bewerkt:
Als het zo simpel was zou ik dagelijks 1kg eiwitten eten, en dagelijks 1kg spiermassa opbouwen. ;)
Eiwitten hebben een biologische waarde, zoek daar eens op. Daarnaast gaat er een deel verloren tijdens het verwerkingsproces in je lichaam. Ook worden eiwitten voor meer processen gebruikt dan het opbouwen van spiermassa.

ok. ik ga me er eens in verdiepen .

maar zou jij mij kunnen vertellen wat je lichaam met een teveel aan eiwitten doet? dit kan ik namelijk moeilijk vinden.

als ik 2.5 gr eiwitt x mijn vvm doe kom ik uit op ongv 180 gr eiwitten op een dag..

Ik zit nu dus een beetje met de vraag hoe je die het beste kunt verdelen qua maaltijden? (hoeveel je lichaam per keer aan kan)

&

wat er gebeurt als ik teveel eiwitten eet bijv 250 gr. wat doet je lichaam er dan mee?

Het heeft toch allemaal ook te maken met je aminozuur profiel enz, enz ... ??

Terug
Naar boven