MuscleMeat

eiwitten

sportgek

Novice
Waardering
0
Hallo ik heb een vraagje over voeding. Ik las dat eiwitten voornamelijk gebruikt worden als bouwstof.

Stel ik fitness, en gebruik 3000 kcal per dag en ik eet ook evenveel, 3000 kcal. Een deel van die 3000 kcal is natuurlijk eiwit, wat als bouwstof wordt gebruikt en niet als brandstof. Betekent dit dat je lichaam niet genoeg heeft aan die 3000 kcal uit je voeding omdat je een deel ervan niet verbrand, maar als bouwstof gebruikt? En dus dat overige deel extra lichaamsvet verbrandt?

Ik hoor graag uw antwoord. alvast bedankt

Begrijp je vraag echt niet zo goed .
Maarja.
De brandstof haalt je lichaam meer uit de koolhydraten .
Het teveel aan eiwitten word wel langs de één of andere manier uit je lichaam gebracht ( als je begrijpt wat ik bedoel )

Ja dat is genoeg. De hoeveelheid eiwitten die wordt gebruikt voor je spierontwikkeling is niet zo groot dat je extra calorieen moet eten om niet af te vallen. Je moet in de eerste plaats natuurlijk wel zorgen dat de verhouding eiwit/koolh/vet klopt.

Nee, als je precies evenveel Cal gebruikt als je inneeemt zul je NIET groeien. Om te groeien zul je MEER dan je onderhoudsniveau moeten eten, om vet te verbranden MINDER. Beiden tegelijkertijd doen is niet (of eigenlijk nauwelijks) mogelijk.

Uitzonderingen zijn vette beginners, en mensen op roids. (Ook al beweren hier op dit forum enkelen dat ze het wel doen, ik heb zo mijn twijfels, maar laten we ze dan maar genetische freaks noemen)

als je meer massa wilt zul je veel moeten eten en vooral eiwitten é
bvb. wit vlees, eiwitshake...

sportgek zei:
Hallo ik heb een vraagje over voeding. Ik las dat eiwitten voornamelijk gebruikt worden als bouwstof.

Stel ik fitness, en gebruik 3000 kcal per dag en ik eet ook evenveel, 3000 kcal. Een deel van die 3000 kcal is natuurlijk eiwit, wat als bouwstof wordt gebruikt en niet als brandstof. Betekent dit dat je lichaam niet genoeg heeft aan die 3000 kcal uit je voeding omdat je een deel ervan niet verbrand, maar als bouwstof gebruikt? En dus dat overige deel extra lichaamsvet verbrandt?

Ik hoor graag uw antwoord. alvast bedankt

Yep, kben het eens met wazzup.

Terug
Naar boven