AndroidHealthClinic

Endo goes ripped

Nou jongens ik kan jullie zeggen, z'n verandering is heel erg mooi :)!

M@rsel zei:
@ Kukkeledeh en KaLe ; :(

Er lijkt weer een beetje gang in te komen. Heb vorig weekend lekker frietjes en vet vlees gegeten en weer volgas aan de melk, lijkt erop dat mn lichaam weer wat gas bij geeft! Benen tonen meer lijnen en triceps tekenen steeds beter af!

Vet doet dus meer voor mij dan een refeed! Vrijdag denk even langs de Mac :D

ik ben echt benieuwd naar jouw foto's. ik kan misschien een verkeerde indruk krijgen van jou maar ik krijg de indruk dat het op het begin nog wel goed ging omdat je een vrij hoog BF had, maar nu wordt het moeilijker en experimenteer je maar wat raak en je boekt nu weinig tot geen progressie meer omdat nu de hormonen (cortisol/test/leptine) meer invloed hebben op je progressie.

Dit is wat voor een indruk ik nu krijg hoor.. als ik jouw "refeeds" en nu weer je junkdagen lees.

kan natuurlijk ook mis hebben.

Gewoon ff heanig doen en dan weer knallen Marsel, maandag ga ik ook weer verder met het shredded worden, nieuwe gym, nieuwe kennis, nieuwe kansen

• Topic Starter Topic Starter
@Frenkpie; Dat is ook niet zo gek na 15 weken :D Maar ik ben blij met hoe ik er nu uitzie, vergeleken met 15 weken geleden.

Wil je soms zien dat ik het helemaal verknalt heb, en dat jij dan kan zeggen 'haha, ik zei het toch, had je nou maar braaf je refeeds gedaan, dan had je een veel beter resultaat gehad'

no offence btw, hoop dat je verrast zult zijn door de vergelijkings foto's.

Ik hoop natuurlijk dat iedereen wel kan zien dat ik wat gedaan heb in die 15 weken. Vind je dat ik het beter had kunnen doen, zeg het maar gewoon, weet van mezelf ook wel dat ik de laatste 4 weken heb lopen aankloten.

Niet qua training of cardio, maar met voeding. Denk nu niet gelijk dat ik elke dag bij de Mac zit of blikkies cola erin mik, nee dat niet. Maar ik heb gemerkt dat het allemaal niet zó streng hoeft.
Je word niet vetter van een extra boterham, schep nasi of een halve liter melk per dag erbij als je dat 2 á 3 x pw doet.
Als ik iets strict wil volgen, houd dat ongeveer 10 weken aan, daarna zwakt het af. Weet dit nu dus ook voor het vervolg.

Dat is niet erg, daar kan ik rekening mee houden. Heel simpel, gewoon niet te vet worden komende massaperiode, zodat ik volgende cutperiode maar 10 weken hoef te reserveren. Probleem opgelost.

En juist deze periodes zijn erg belangrijk om te zien waar je wel of waar je niet op reageert. Je lichaam stelt zich in op een lagere energie inname en zal snel laten zien wat het aankan. Alleen maar leerzaam voor de toekomst.

M@rsel zei:
@Frenkpie; Dat is ook niet zo gek na 15 weken :D Maar ik ben blij met hoe ik er nu uitzie, vergeleken met 15 weken geleden.

Wil je soms zien dat ik het helemaal verknalt heb, en dat jij dan kan zeggen 'haha, ik zei het toch, had je nou maar braaf je refeeds gedaan, dan had je een veel beter resultaat gehad'

Neen dat 'haha, ik zei het toch' boeit me niet zo.. want ik heb er niets mee te maken met wat je doet. ik krijg dit beeld van jou:

"ik val niet meer af.. " "het zit me niet mee blalal"

Ik geef je info over refeed, vertel de voordelen ervan ivm junken.

Jij refeed erop los (met een bult suikers) daarna ga je junken bij de mac en vreet je je op sommige dagen vol met andere dingen.

Ik wil hiermee alleen zeggen dat ik het wat stricter had aangepakt en gewoon bijna geen suiker gegeten tijdens een cut (ook niet tijdens refeeds).

Ik geloof best dat je resultaten hebt geboekt (mag ook wel na 15 weken :) ) maar ik denk dat als je het iets stricter had gedaan je optimalere resultaten had kunnen boeken.

Maar oke, ik ben een perfectionist in wat ik doe en laat.

als het een beetje mee zit kan ik deze winter weer lekker bulken en dan ga ik aankomend voorjaar cutten. Ik zal dan ook een logje / pics enz bijhouden. :)

Het cutten verloopt altijd door trial & error, je moet je dieet gewoon elke keer aanpassen en goed luisteren naar je lichaam.

Op het begin bepaal je aan de hand van statistische feiten hoe je dieet eruit zal doen (VVM/BW/Vet % / Leeftijd / Geslacht / Semotype).

Daarna maak je je dieet met zoveel mogelijk mineralen/vitamines en goede voedingsstoffen.

Vervolgens bouw je langzaam af naar dat samengesteld dieet in een aantal weken en ondertussen hou je bij hoeveel je afvalt per week (of 2 weken) en past het daarop aan.

Val je niet of nauwelijks af? > lager in de KH's (suikers) (dit ook weer tot een bepaalde hoogte, want je kan geen 10 gram kh's gaan eten per dag als je 80 kg vvm hebt). en misschien je (verz) vetten en eiwitten iets verlagen zodat de verhoudingen een beetje gelijk blijven.

Val je te hard af? > meer kh's en evt meer vetten eten.

Heb je last van veel hongergevoel? > meer groente eten en een verzadigdere refeed houden. (als ik veel last van honger heb, eet ik tijdens mijn refeed gewoon een kg gekookte aardappelen omdat mijn lichaam daar veel langer over doet dan rijst/cornflakes).

Je zou eventueel ook kunnen overwegen om vaker te refeeden.

Zo kan ik blijven doorgaan.. het is altijd aftasten en uitproberen... Als je dit soort dingen in acht houdt (en een redelijke basiskennis hebt van BB-ing in t algemeen) kun je met een beetje doorzettingsvermogen goede resultaten boeken.

Laatst bewerkt:
tja, het wordt nu eenmaal moeilijker om van ongeveer 10% BF naar 6% te gaan dan van 14% naar 10%. Je setpoint komt namelijk om de hoek kijken. Daarbij moet je inderdaad over een ijzeren wil beschikken als je meer dan 15 weken cut.
Ik persoonlijk kijk de laatste tijd nauwelijks op de weegschaal. Spiegel en meetlint zijn mijn graadmeters. Ik wil droger worden, niet afvallen. Ik probeer het gewichtsverlies juist te minimaliseren. Afvallen is geen probleem voor mij. Moet ik simpelweg iets minder eten. Maar ik wil droger worden en mijn gewicht behouden. Oke, natuurlijk val je af maar ik doe er liever 10 weken langer over om wat meer gewicht te behouden dan andersom.

Succes nog M@rcel

Zit net dit door te lezen en ben wel benieuwd geworden naar je resultaat. Heb je al pics? Of heb ik ze gemist? grtz

ik ben ook benieuwd marsel!

ik ben eindelijk klaar met cutten en ben weer begonnen te bulken! :D ik hou er zo van.. lekker etennn

Ben net terug van vakantie en heb er weer zin an! Op vakantie niks veranderd ondanks slecht en weinig vreten en teveel drank, goed gedaan dus :D

Nog één maandje door met cutten en daarna lekker clean bulken! Foto's komen dus over 4 weekjes!

NOG 4 weken...... :(

Hahahah, succes gast, ik pak het vanaf maandag ook weer fanatiek aan, wil naar 10% en dan ga ik voor het eerst eens aan de creatine, ben benieuwd :)...

Als ik op 10% zit zal ik ook een pics posten... (voordat je reacties krijgt van, jij altijd met je commentaar dit, commentaar dat :P )

O k*t, had gehoopt dat niemand meer eraan zou denken :P haha

Nouja, deze week dan maar ff foto's schieten. Ben inmiddels alweer 2kg aangekomen...

ja M@rsel kom maar op :D

Je moet je niet schamen maar juist trots zijn op het resultaat DUS HIER MET DIE FOTO'S!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

waar zijn die foto's dan?:D

(ja ik weet het MONSTER kick)

Ik wil ook wel een foto zien. Na 15 weken cutten moet er toch een goed resultaat te zien zijn, toch?

Hij durft niet vind ie vast het resultaat tegen vallen.

wij willen inderdaad foto's zien. :)

Terug
Naar boven