XXL Nutrition

Endo goes ripped

• Topic Starter Topic Starter
Update:

Volg nu nog steeds het 2800kcal en 3000kcal voedingschema. Ben van plan om met 100kcal te gaan minderen om het wat sneller te laten gaan. Kcal tekort zal dan uit vetten komen. Nog geen refeeds toegepast.

Cardio doe ik 10 minuten als warming-up en als cooling-down ongeveer 15 minuten. Bij de krachttraining uiteraard. Heel soms stap ik s'ochtends ff op m'n hometrainer om daar een kwartiertje rustig op de fietsen.

Armen en benen meten nog precies hetzelfde als een maand geleden :hedbang:

Het enige wat is afgenomen, is buikomtrek. In één maand 4cm eraf.
Was bij gespannen buik 95cm, is nu dus 91cm:o Hopelijk gaat het in dit tempo door, sneller mag altijd :D

(Denk niet dat 4cm weinig is, leg maar eens een meetlint langs je buik, en geef het dan 4cm speling! Is best veel lijkt mij!)

Iemand nog suggesties over mn voeding qua kcal of cardio?

gaat lekker zo te horen! Hoe lang ben je nu bezig? En weet je je huidige gewicht?

Ik ben nu een maand bezig. Weeg momenteel rond de 94kg en kom van de 97kg af. Waarschijnlijk doordat ik ben gestopt met creatine, toevallig ruim een maand geleden. Maar het lijkt me niet dat ik vocht vast hield op mn buik, of wel?

ik denk van wel eerlijk gezegd. Veel mensen houden daar vocht vast. Daarbij ervaar ik dat ik pas echt vet aan het verbranden ben na week 4. Ik ben nu in week 7 en nu begint het pas echt :)

We wachten het af...:P Wat raad jij aan qua kcal inname en cardio?

zolang je nog cm verliest zou ik niet veel veranderen. Zodra je merkt dat het wat stagneert, zou ik de cardio iets verhogen. En ik heb bij aanvang mijn onderhoud bepaald en ik weet nu ongeveer wat 3000 tot 3500 kcal is qua eten. Ik doe het nu op gevoel en kijk in de spiegel. Of je nu 100 kcal meer eet op een dag dan op een andere dag maakt niet zo heel veel uit.

Dus advies, zolang je nog vorderingen maakt, niets veranderen. Als je te snel in je kcal en cardio gaat sleutelen heb je kans dat je in week 8 van de cut ineens heel laag in je kcal moet gaan zitten om nog vorderingen te maken ;)

Ik ga binnekort weer eens wat experimenteren met creatine. Misschien neemt mn buikomtrek weer toe, misschien ook niet, we zullen zien :) Dan weet ik pas echt zeker wat ik tot nu toe verloren bij de midsectie :)

Ik vind het eigenlijk jammer dat je in kcal omlaag gaat, en niet met cardio omhoog. Ga gewoon naar de 45 minuten cardio, en blijf op onderhoud eten.

Ok, doen we dat :D Ja, ik ben heel flexibel! U vraagt, wij draaien :D

Centaur zei:
Ik vind het eigenlijk jammer dat je in kcal omlaag gaat, en niet met cardio omhoog. Ga gewoon naar de 45 minuten cardio, en blijf op onderhoud eten.

waarom is dat jammer? je kan ook gewoon onder je onderhoud gaan zitten en dan nog steeds bijna geen spiermassa verliezen hoor.

M@rsel zei:
Update:

Ik volg nu sinds een weekje een strak voedingschema. Op rustdagen neem ik 2800kcal tot me, en op trainingsdagen 3000kcal. Onderhoud moet volgens de formules 3200kcal zijn.
Koolhydraten op rustdagen; 250 gram.
Koolhydraten op trainingsdagen: 316 gram.
Een refeedschema van 3500kcal (454 gr kh) heb ik al klaarliggen, weet alleen nog niet wanneer ik het moet toepassen???

Als je zoveel KH's eet op rust en traindagen, zal die refeed bijna geen effect hebben omdat je glycogeenvoorraaden bijna nooit depleted zijn, tenzij je érg veel cardio doet.

Hoeveel VVM heb je ? ik schat zo'n 75 kg VVM... ik zou dan op zo'n 175 gram KH's zitten op traindagen en 150 op rustdagen. (wel rustig naartoe werken natuurlijk).. 316 gram op traindagen en 454 gram op refeeddagen is totaal uit verhouding, zeker wanneer je vergelijkt met mijn schema:

~120 gram op traindagen
en +- 400 gram op refeeddagen.

:)

btw. hoeveel ben nu elke week afgevallen? na 4 weken cutten zou je toch (zeker op het begin met een hoog vet %) toch wel een kg of 2-3 moeten zijn afgevallen imo.

@Frenkie

Lees je wel goed. Een paar posts eerder geeft ie aan dat ie van 97 naar 94 kilo is gegaan.
Waarom zou je zo snel in je kcal moeten gaan sleutelen als die nog gewoon afvalt? Lijkt me niet fijn voor je stofwisseling....
Waarom zo weinig kh eten op trainingsdagen, lijkt me dat je energielevel daar onder gaat lijden. Waarom moet je na 4 weken cutten, al 2 of 3 kilo zijn afgevallen. Is dat een regel? Imo kan je beter nog niets afgevallen zijn, en erachter komen wat je onderhoud is en hoeveel cardio moet doen dan dat je te hard van stapel loopt en VVM inlevert. Hij heeft toch alle tijd?

En zolang je kcal nog hoog zijn, hoef je imo geen refeed toe te passen. Dit wordt pas interessant als je merkt dat je lichaam moeite heeft om nog vet te verbranden met een x aantal kcal en je cardio al op een hoog niveau zit.

gaat lekker marcel! Ik heb gisteren zelf voor het eerst refeed toegepast, maar zoals Frenkpie zegt, denk ik niet dat het veel heeft uitgehaald omdat ik nog niet echt depleted was.

ik ga me zo ff klaarmaken voor een half uurtje cardio!:P

groetjes

mass_builder zei:
gaat lekker marcel! Ik heb gisteren zelf voor het eerst refeed toegepast, maar zoals Frenkpie zegt, denk ik niet dat het veel heeft uitgehaald omdat ik nog niet echt depleted was.

ik ga me zo ff klaarmaken voor een half uurtje cardio!:P

groetjes

met jouw bf hoef je inderdaad nog helemaal niet aan refeeden te denken.

Frenkpie zei:
Als je zoveel KH's eet op rust en traindagen, zal die refeed bijna geen effect hebben omdat je glycogeenvoorraaden bijna nooit depleted zijn, tenzij je érg veel cardio doet.

Hoeveel VVM heb je ? ik schat zo'n 75 kg VVM... ik zou dan op zo'n 175 gram KH's zitten op traindagen en 150 op rustdagen. (wel rustig naartoe werken natuurlijk).. 316 gram op traindagen en 454 gram op refeeddagen is totaal uit verhouding, zeker wanneer je vergelijkt met mijn schema:

~120 gram op traindagen
en +- 400 gram op refeeddagen.

:)

btw. hoeveel ben nu elke week afgevallen? na 4 weken cutten zou je toch (zeker op het begin met een hoog vet %) toch wel een kg of 2-3 moeten zijn afgevallen imo.

Hoe kun je nou mn VVM schatten? :D Ik zit meer rond de 79/80 kg vvm en volgens mij valt mn vet% best wel mee. Het meeste zit rond mn buik/ onderrug en wat op mn borst, rest is redelijk droog en laat/liet al aftekening zien.

Even voor de goede orde; Het hele 'endo' gebeuren moeten jullie niet te zwaar opvatten. Ik ben niet zo iemand die je van 20 meter afstand al beschrijft als een vetz*k aka 100% endo. No offence btw :)

Mn voedingsschema zal ik zo door laten lopen, tot ik niet meer afval. Volgens mij moet mn onderhoud toch wel zo rond de 2800kcal zitten. Ik kan, als mn buikomtrek niet meer afneemt, altijd overwegen om langzaam mn carbs te verlagen tot ik af en toe een refeed moet toepassen.

Tot nu toe ben ik waarschijnlijk alleen maar vocht verloren, hoe dat komt mag Joost weten. Joost, waar zit je? :D

M@rsel zei:
Hoe kun je nou mn VVM schatten? :D Ik zit meer rond de 79/80 kg vvm en volgens mij valt mn vet% best wel mee. Het meeste zit rond mn buik/ onderrug en wat op mn borst, rest is redelijk droog en laat/liet al aftekening zien.

Even voor de goede orde; Het hele 'endo' gebeuren moeten jullie niet te zwaar opvatten. Ik ben niet zo iemand die je van 20 meter afstand al beschrijft als een vetz*k aka 100% endo. No offence btw :)

Mn voedingsschema zal ik zo door laten lopen, tot ik niet meer afval. Volgens mij moet mn onderhoud toch wel zo rond de 2800kcal zitten. Ik kan, als mn buikomtrek niet meer afneemt, altijd overwegen om langzaam mn carbs te verlagen tot ik af en toe een refeed moet toepassen.

Tot nu toe ben ik waarschijnlijk alleen maar vocht verloren, hoe dat komt mag Joost weten. Joost, waar zit je? :D

who the **** is Joost?

M@rsel zei:

75kg Marcel VVM? Get a life:D

Frenkpie zei:
waarom is dat jammer? je kan ook gewoon onder je onderhoud gaan zitten en dan nog steeds bijna geen spiermassa verliezen hoor.
Nee Frenkie, het is ten alle tijden beter om meer cardio te doen, dan minder te gaan eten. Hoe meer onder je onderhoud, hoe groter de kans op spierverlies. Daarbij verhoogd meer cardio je metabolisme, en je vetverbranding, ook in rust.

Terug
Naar boven