AndroidHealthClinic

Endo goes ripped

Smoothmold zei:
@Frenkie

Lees je wel goed. Een paar posts eerder geeft ie aan dat ie van 97 naar 94 kilo is gegaan.
Waarom zou je zo snel in je kcal moeten gaan sleutelen als die nog gewoon afvalt? Lijkt me niet fijn voor je stofwisseling....

ik vertel wat mij het beste lijkt, heb het ook onderbouwd waarom ie minder KH's zou moeten eten (ivm refeed).

Waarom moet je na 4 weken cutten, al 2 of 3 kilo zijn afgevallen. Is dat een regel?

Daarom heb ik er ook "IMO" achter gezet.. omdat ik dat vind :) Je kan in een redelijk ver gevorderd stadium bijna geen spiermassa meer winnen tijdens het cutten (natural dan). Dit omdat je na een hele tijd goed bulken al tot een bepaalde natural max bent gekomen. Wanneer je daarna met véél minder voedingstoffen gaat trainen enz, zul je amper tot geen spiermassa meer winnen (natural).

Daarom ben ik van mening dat je gewoon naar de kg's kunt kijken bij het cutten als je praat over een persoon zoals wij.

Imo kan je beter nog niets afgevallen zijn, en erachter komen wat je onderhoud is en hoeveel cardio moet doen dan dat je te hard van stapel loopt en VVM inlevert. Hij heeft toch alle tijd?

Daarom heb ik er ook bijgezet: "langzaam naartoe werken". Je moet natuurlijk altijd aftasten, dat weet iedereen toch wel? theorie = NIET gelijk aan de praktijk.. :rolleyes:

Ik denk dat jij ook maar eens beter moet lezen :)

En zolang je kcal nog hoog zijn, hoef je imo geen refeed toe te passen.

Lees de artikelen van Burn maar eens, de keuze of je wel of niet moet refeeden tijdens het cutten hangt af van je vet % ;)

Dit wordt pas interessant als je merkt dat je lichaam moeite heeft om nog vet te verbranden met een x aantal kcal en je cardio al op een hoog niveau zit.

Jij wilt hiermee zeggen dat je alleen moet refeeden als je in de praktijk merkt dat je lichaam moeite heeft om vet te verbranden?

M@rsel zei:
Hoe kun je nou mn VVM schatten? :D

waarom denk je dat ik schatten zeg? :rolleyes:

Ik zit meer rond de 79/80 kg vvm en volgens mij valt mn vet% best wel mee. Het meeste zit rond mn buik/ onderrug en wat op mn borst, rest is redelijk droog en laat/liet al aftekening zien.

Frenkpie zegt:
hoeveel % zit je nu?

Marcel de Endo zegt:
volgens de electronische rond de 19% ,maar dat gaf die een maand geleden ook al aan, smackding

94 * 0,81 = 76,14 kg... zelfs MIJN schatting komt dichter in de buurt dan jouw schatting :D ;)

Ga je VVM nu eens goed meten m.b.v. een huidplooi, baseer dat je Kcal behoefte op en ga er mee "spelen"...

Tot nu toe ben ik waarschijnlijk alleen maar vocht verloren, hoe dat komt mag Joost weten. Joost, waar zit je? :D

als je je vet % nu van te voren had gemeten en nu weer had je meer vastigheid en kon je je toekomstige keuzes baseren op deze feiten.

Smoothmold zei:
met jouw bf hoef je inderdaad nog helemaal niet aan refeeden te denken.

hij zegt op 16% te zitten, toen ik op 16% zat deed ik ook 2x per week refeeden.. en viel nog 1 kg vet per week af :)

Centaur zei:
Nee Frenkie, het is ten alle tijden beter om meer cardio te doen, dan minder te gaan eten. Hoe meer onder je onderhoud, hoe groter de kans op spierverlies. Daarbij verhoogd meer cardio je metabolisme, en je vetverbranding, ook in rust.

ach, het is maar net wat je zelf fijner vindt, als de ene beter gaat op cardio en de ander op minder eten en de progressie is goed. kun je je daar ook aan vasthouden.

maar ik ben het wel met je eens dat cardio goed is voor je algehele doorbloeding en metabolisme.

• Topic Starter Topic Starter
@ Frenkpie; zoals ik al zei, dat smackding werkt niet. Geeft bij iedereen op de sportschool rare, hoge metingen aan, dus dat ding is zo gaar als de t*ring.

Maar prima, je had het op MSN al over huidplooimetingen, dan doe ik dat toch ff. Best

Vet% heb ik van te voren gemeten. Op de sportschool met dat smackding, en thuis met de huidplooimeter. Thuis nemen de maten af, op de sportschool gebeurt er weinig volgens dat electronische metertje.

M@rcel, als je zelf thuis kan meten, waarom laat je het dan op de sportschool doen?

Uit slechte gewoonte :( Ik zal het niet meer doen

M@rsel zei:
Uit slechte gewoonte :( Ik zal het niet meer doen
Het beste is om het altijd door dezelfde persoon te laten doen, aangezien jij het zelf kan doen is het helemaal perfect.

Je hebt nu op msn wat info van me gekregen, oefen een beetje op je eigen vet meten, meet het 3 keer achter elkaar, en neem daar het gemiddelde van.

Ja, ga ik doen, thanx :thumbs: Heb weleens wat sites gevonden waar je je meetpunten in moet vullen en door de calculator krijg je dan je vet%

Ben ik weer! Tijd voor een update!

Het gaat lekker, lig aardig op schema!

Als ik mn stats vergelijk met die van 6 weken geleden, heb ik het toch redelijk goed gedaan tot nu toe.

12-03-06
Gewicht thuis
95.5 kg
Buik omtrek ontspannen
98.5 cm :D
Buik omtrek gespannen
95 cm
Zwemband huidplooi in mm
26 mm
Kcal rustdag
2800
Kcal trainingsdag
3000
Cardio per week
2 x

30-04-06
Gewicht thuis
91.5 kg
Buik omtrek ontspannen
90 cm
Buik omtrek gespannen
89 cm
Zwemband huidplooi in mm
18 mm
Kcal rustdag
2800
Kcal trainingsdag
3000
Cardio per week
5 x

De verschillen tot nu toe
Gewicht thuis
4 kg
Buikomtrek ontspannen
8.5 cm
Buikomtrek gespannen
6 cm
Huidplooi zwemband
8 mm

*Arm, been en kuitomtrek zijn hetzelfde gebleven :scratch:*

Cardio wil ik 4, hooguit 5x per week blijven doen. Dit verdeel ik dan in 15/20 minuten in de ochtend en 20 minuten na de krachttraining.

Aan de buikspieren moet ook gewerkt worden. Tot mijn blijdschap zag ik afgelopen week dat er wat aftekening te voorschijn komt van de obliques, wanneer ik een beetje schuin mn torso draai. Dat vierkantje vanaf de voorkant gezien zegmaar, waarin je sixpack ligt :) Extra motivatie om deze eens even lekker onder handen te nemen de komende tijd!

Refeed nog steeds niet toegepast, heb me nog niet 'leeg' gevoeld.

Mijn doel, dat ik over 10 weken bereikt wil hebben, ligt denk bij 88kg (carb loaded) en een buikomtrek van <84cm (ontspannen). Hopelijk lach ik hier over 10 weken om, en dat ik er al lang over heen ben natuurlijk :D

Tot zover ben ik er dus wel tevreden over. Niet te snel, niet te langzaam.

klasse man!! Succes en houd ons op de hoogte :)

gaat lekker marcel!!! toppie! je kuiten benen en armen zullen wel groter geworden zijn!

Ik begin me af te vragen of jij wel een endo bent. Het lijkt eerder op een ongecontroleerde bulk die je in de winter hebt gehad, je gaat met sprongen vooruit man. :thumbup:

master endo hier es het topic doorlopen

blijkbaar 2 soorten voorstanders dus
-opdrijven van cardio(45min na kt) + op onderhoud blijven eten
-minder eten (lowcarb) + minimale cardio

klopt het zo ongeveer?
endo's moeten (voor mijn gevoel) wel lowcarb gaan (geeft in het begin een k*tgevoel, maar no pain yes gain in het geval van endo's ;))

zou cardio beginnen wanneer je met je dieet niet meer zakt in gewicht

anyways m'n metabolisme heeft z'n eigen wil :rolleyes:

goed topic :thumbup:

Laatst bewerkt:
ga zo door M@rsel!!!mijn cut gaat ook de goede kant op te zien:D

Centaur zei:
Ik begin me af te vragen of jij wel een endo bent. Het lijkt eerder op een ongecontroleerde bulk die je in de winter hebt gehad, je gaat met sprongen vooruit man. :thumbup:

:scratch: wat ben ik dan :D Misschien wel een vette meso ;)

roxxe zei:
master endo hier es het topic doorlopen

blijkbaar 2 soorten voorstanders dus
-opdrijven van cardio(45min na kt) + op onderhoud blijven eten
-minder eten (lowcarb) + minimale cardio

klopt het zo ongeveer?
endo's moeten (voor mijn gevoel) wel lowcarb gaan (geeft in het begin een k*tgevoel, maar no pain yes gain in het geval van endo's ;))

zou cardio beginnen wanneer je met je dieet niet meer zakt in gewicht

anyways m'n metabolisme heeft z'n eigen wil :rolleyes:

goed topic :thumbup:

Ja, geef mij maar lekker genoeg voedsel en wat cardio, werkt het beste voor mij. Stofwisseling blijft hoog op die manier.

RobertHosper zei:
ga zo door M@rsel!!!mijn cut gaat ook de goede kant op te zien:D

Maak ook een logje aan dan, kunnen we elkaar in de gaten houden:D

gaat lekker bro.. suc6 nog verder

Terug
Naar boven