Frenkpie
Massive Warrior
- Waardering
- 901
- Lengte
- 1m72
- Massa
- 88kg
Smoothmold zei:@Frenkie
Lees je wel goed. Een paar posts eerder geeft ie aan dat ie van 97 naar 94 kilo is gegaan.
Waarom zou je zo snel in je kcal moeten gaan sleutelen als die nog gewoon afvalt? Lijkt me niet fijn voor je stofwisseling....
ik vertel wat mij het beste lijkt, heb het ook onderbouwd waarom ie minder KH's zou moeten eten (ivm refeed).
Waarom moet je na 4 weken cutten, al 2 of 3 kilo zijn afgevallen. Is dat een regel?
Daarom heb ik er ook "IMO" achter gezet.. omdat ik dat vind
Je kan in een redelijk ver gevorderd stadium bijna geen spiermassa meer winnen tijdens het cutten (natural dan). Dit omdat je na een hele tijd goed bulken al tot een bepaalde natural max bent gekomen. Wanneer je daarna met véél minder voedingstoffen gaat trainen enz, zul je amper tot geen spiermassa meer winnen (natural).Daarom ben ik van mening dat je gewoon naar de kg's kunt kijken bij het cutten als je praat over een persoon zoals wij.
Imo kan je beter nog niets afgevallen zijn, en erachter komen wat je onderhoud is en hoeveel cardio moet doen dan dat je te hard van stapel loopt en VVM inlevert. Hij heeft toch alle tijd?
Daarom heb ik er ook bijgezet: "langzaam naartoe werken". Je moet natuurlijk altijd aftasten, dat weet iedereen toch wel? theorie = NIET gelijk aan de praktijk..

Ik denk dat jij ook maar eens beter moet lezen

En zolang je kcal nog hoog zijn, hoef je imo geen refeed toe te passen.
Lees de artikelen van Burn maar eens, de keuze of je wel of niet moet refeeden tijdens het cutten hangt af van je vet %
Dit wordt pas interessant als je merkt dat je lichaam moeite heeft om nog vet te verbranden met een x aantal kcal en je cardio al op een hoog niveau zit.
Jij wilt hiermee zeggen dat je alleen moet refeeden als je in de praktijk merkt dat je lichaam moeite heeft om vet te verbranden?

Ik zal het niet meer doen
*