AndroidHealthClinic

Endo goes ripped

Nice Marsel, heb je nog baat gehad van m'n tips? En hoe verloopt het refeeden?

• Topic Starter Topic Starter
@ Frenkpie, refeed heb ik nog niet toegepast omdat ik mij nog niet 'leeg' of suf heb gevoeld. Trainingen gaan nog steeds super, ben nog geen kracht verloren. Wil volgende week wel wat lager gaan in koolhydraten, kijken hoe ik daar op reageer. Als dat goed verloopt, kan ik nog ietsje lager gaan en refeeds toepassen. Dan zal ik je tips zeker gebruiken!

Binnenkort wil ik weer bij een keer bij Kneet gaan trainen en dan vraag ik, als Anja er is, of mn vet% even opgemeten kan worden.

Vandaag weer flink gezweet in de sportschool. Morgen even een touwtje kopen, zodat ik lekker kan springtouwen :D

Je hebt toch wel een junkmaaltijd 1 keer in de week?

@ Centaur, nee eigelijk nooit :scratch: Ik heb net een gehaktbal op, als je dat soms bedoelt :D

Wat stel jij je voor bij een junkmaaltijd?

Eten wat je wilt! Maar let er wel op, maar één maaltijd, en wel normale porties, dus niet gelijk naar de mac rennen en 10 cheeseburgers je mik in schuiven.

heeft dat dat voordelen afgezien dat je het langer volhoudt? Ik voel me nu een beetje als die lui van Expeditie Robinson. Kaas, brie, pizza, bic mac. Wat zou dat lekker zijn. Zucht, nog maar wat water drinken dan :D

Smoothmold zei:
heeft dat dat voordelen afgezien dat je het langer volhoudt? Ik voel me nu een beetje als die lui van Expeditie Robinson. Kaas, brie, pizza, bic mac. Wat zou dat lekker zijn. Zucht, nog maar wat water drinken dan :D
Ja, je neemt eigenlijk je lichaam een beetje in de maling, door te laten zien dat er helemaal geen tekort aan verzadigde vetten en simpele koolhydraten is. Als je één keer in de week een junkmaaltijd neemt zullen vetten en koolhydraten minder snel opgeslagen worden.

M@rsel zei:
Morgen even een touwtje kopen, zodat ik lekker kan springtouwen :D

Verbrand je nou veel caloriën met touwtje springen? Zat er zelf ook aan te denken voor als ik een keer geen zin heb om te gaan rennen....

50 Dollar zei:
Verbrand je nou veel caloriën met touwtje springen? Zat er zelf ook aan te denken voor als ik een keer geen zin heb om te gaan rennen....

check www.jumpropeinstitute.com

Centaur zei:
Eten wat je wilt! Maar let er wel op, maar één maaltijd, en wel normale porties, dus niet gelijk naar de mac rennen en 10 cheeseburgers je mik in schuiven.

:D Klinkt goed! We hebben nog wat plakken cheddar cheese in de koelkast liggen, vraag dadelijk ff aan mn ma of ze wat hamburgers wil bakken:D

Ben er gelijk maar mee begonnen :D

Dit heb ik zojuist gegeten;
- 2 grote runder gehaktballen met veeel ketchup
- 40 gr gemengde noten
- plakje kokosbrood
- een appel

M@rsel zei:

- 40 gr gemengde noten
- plakje kokosbrood
- een appel
:eek: M@rsel ... NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE:(:sad:

M@rsel zei:
@ Frenkpie, refeed heb ik nog niet toegepast omdat ik mij nog niet 'leeg' of suf heb gevoeld. Trainingen gaan nog steeds super, ben nog geen kracht verloren. Wil volgende week wel wat lager gaan in koolhydraten, kijken hoe ik daar op reageer. Als dat goed verloopt, kan ik nog ietsje lager gaan en refeeds toepassen. Dan zal ik je tips zeker gebruiken!

Niet junken maar refeeden !! Junkdag draagt 0,0 bij aan het droogtrainen fysiek gezien. Dat geblaat van "ja maar je kan er dan ff tussenuit" is gewoon onzin, maak gewoon een heerlijke refeed avond 2x per week na een zware training dat geeft 100x betere voldoening (fysiologisch als psychologisch) en je voelt je later 100x beter omdat je je niet schuldig voelt omdat je gejunked hebt.

Zowiezo nu beginnen met een refeed omdat je BF al laag genoeg is (rond de 14% oid nu?. Ik deed 2x per week refeeden met 16% BF en het ging als een trein: het afvallen, het trainen vooral (POMP !!) en ik had bijna nooit last van een uitgeput gevoel oid :)

Centaur zei:
Ja, je neemt eigenlijk je lichaam een beetje in de maling, door te laten zien dat er helemaal geen tekort aan verzadigde vetten en simpele koolhydraten is. Als je één keer in de week een junkmaaltijd neemt zullen vetten en koolhydraten minder snel opgeslagen worden.

Je moet refeeden en junken niet door elkaar halen Cent. Lees die artikels van Burn maar eens, daar schrijft hij duidelijk op dat je zo min mogelijk sucrose / fructose moet eten ;) en vet vermijden tijdens het refeeden want dat zal je lichaam opslaan als vet omdat het niet direct naar de spieren kan (die er dan op dat moment behoefte aan hebben omdat je zware training hebt gedaan)

Dus mijn advies: géén refeed met fructose en vetten (ook niet onverzadigd) en gewoon véél glucose/dextrose eten en wat eiwitten.

maar oke, dat is mijn advies / ervaring (en van Burn )

Wat jij bedoelt is dat je je leptine hormoon voor de gek houdt en dat doe je m.b.v. refeed, want doordat je met refeed je Glycogeen voorraden ineens helemaal vult "denkt" je leptine hormoon dat er nog genoeg is en zal daardoor hoog blijven. Dit resulteert in een lager cortisol, hogere stofwisseling en mede door de juiste vetten te eten zullen je spierreceptoren gevoeliger zijn voor insuline.

Door het eten van transfer vetten en suikers gaat je insuline spiegel springen (hyperglecemi) en vervolgens dalen als een gek, dat leidt weer tot hypoglecemi --> tragere stofwisseling, de pancreas zorgt ervoor dat je lichaam vet gaat opslaan.

Laatst bewerkt:
M@rsel zei:

- 40 gr gemengde noten
- plakje kokosbrood
- een appel

Misschien kun je een tijdje proberen 1x per week te junken en vervolgens een aantal weken 2x per week refeeden ZONDER te junken. Ik ben benieuwd of je verschil zult merken.

:)

@Frenkpie, ik ga het morgen maar eens proberen. Het plan heb ik al uitgewerkt klaarliggen.

En volgens mybodycomp zit ik nu op 13,8%.

Junk heb ik eigelijk nooit behoefte aan. Als ze thuis patat en andere troep eten, kan ik er rustig naar kijken zonder de drang het te eten.

Morgen benen trainen en daarna lekker voltanken! :hedbang:

edit: om 15:30 mn laatste koolhydraten naar binnen gewerkt, één plakje roggebrood. Moet dit volhouden tot morgen na de training!

Laatst bewerkt:
Frenkpie zei:
Je moet refeeden en junken niet door elkaar halen Cent. Lees die artikels van Burn maar eens, daar schrijft hij duidelijk op dat je zo min mogelijk sucrose / fructose moet eten ;) en vet vermijden tijdens het refeeden want dat zal je lichaam opslaan als vet omdat het niet direct naar de spieren kan (die er dan op dat moment behoefte aan hebben omdat je zware training hebt gedaan)

Dus mijn advies: géén refeed met fructose en vetten (ook niet onverzadigd) en gewoon véél glucose/dextrose eten en wat eiwitten.

maar oke, dat is mijn advies / ervaring (en van Burn )

Wat jij bedoelt is dat je je leptine hormoon voor de gek houdt en dat doe je m.b.v. refeed, want doordat je met refeed je Glycogeen voorraden ineens helemaal vult "denkt" je leptine hormoon dat er nog genoeg is en zal daardoor hoog blijven. Dit resulteert in een lager cortisol, hogere stofwisseling en mede door de juiste vetten te eten zullen je spierreceptoren gevoeliger zijn voor insuline.

Door het eten van transfer vetten en suikers gaat je insuline spiegel springen (hyperglecemi) en vervolgens dalen als een gek, dat leidt weer tot hypoglecemi --> tragere stofwisseling, de pancreas zorgt ervoor dat je lichaam vet gaat opslaan.
Bedankt voor de uitleg. :thumbup:

Alleen één tip, probeer niet iedereen te bekeren tot de manier waarop het voor jou werkt, voor sommige mensen kan dit nadelig uitpakken. Helaas is er nog steeds geen heilige graal qua voeding, dus ideeen en tips blijven altijd welkom.

Er zijn genoeg mensen die falen omdat ze dingen te ver door willen drijven en dan niet aan de hoge verwachtingen kunnen voldoen. Beter een junkdag en 6 dagen netjes eten dan het hele dieet opgeven. Maar M@rsel gaat nu wel lekker, of niet?

Centaur zei:
Bedankt voor de uitleg. :thumbup:

Alleen één tip, probeer niet iedereen te bekeren tot de manier waarop het voor jou werkt, voor sommige mensen kan dit nadelig uitpakken. Helaas is er nog steeds geen heilige graal qua voeding, dus ideeen en tips blijven altijd welkom.

Ik bekeer niemand tot een manier, ik vertel gewoon waarom ik een bepaalde manier goed (of beter) vind :) ik wens iedereen een zo optimaal mogelijke manier van cutten toe.. ze mogen zelf kiezen wat ze willen doen.

Esperantisto zei:
Er zijn genoeg mensen die falen omdat ze dingen te ver door willen drijven en dan niet aan de hoge verwachtingen kunnen voldoen. Beter een junkdag en 6 dagen netjes eten dan het hele dieet opgeven. Maar M@rsel gaat nu wel lekker, of niet?

Daar ben ik het ook mee eens,als iemand anders écht zwaar behoefte heeft aan junken en daardoor beter kan cutten moet ie dat gewoon doen. Maar imo moet je ook eens proberen 2x te refeeden (met een BF < 16%) en ga es na hoe dat voelt :)

M@rsel zei:

- 40 gr gemengde noten
- plakje kokosbrood
- een appel

M@rsel zei:
@Frenkpie, ik ga het morgen maar eens proberen. Het plan heb ik al uitgewerkt klaarliggen.

edit: om 15:30 mn laatste koolhydraten naar binnen gewerkt, één plakje roggebrood. Moet dit volhouden tot morgen na de training!

Ik weet niet of het wel zo'n goed idee is om morgen al te beginnen met refeed aangezien je glycogeenvoorraaden al redelijk zijn aangevuld door de junkfood van vandaag. Ik zelf zou gewoon ff wachten tot maandag, maandag overdag alleen vetten en eiwitten eten en dan savonds een beetje rijst voor het trainen en derna gaan refeeden!

Ennuhh je moet nog wel wat KH's eten vóór het trainen he :) beetje energie doet je training alleen maar ten goede.

Hoe moet zo'n 'refeed-avond' er dan precies uitzien..
moet je dan alleen complexe koolhydraten eten zoals bambix ed. of heel wat anders?

Terug
Naar boven