MuscleMeat

Endo goes ripped

• Topic Starter Topic Starter
M@rsel zei:
Ben er gelijk maar mee begonnen :D

Dit heb ik zojuist gegeten;
- 2 grote runder gehaktballen met veeel ketchup
- 40 gr gemengde noten
- plakje kokosbrood
- een appel

Frenkpie zei:
Ik weet niet of het wel zo'n goed idee is om morgen al te beginnen met refeed aangezien je glycogeenvoorraaden al redelijk zijn aangevuld door de junkfood van vandaag. Ik zelf zou gewoon ff wachten tot maandag, maandag overdag alleen vetten en eiwitten eten en dan savonds een beetje rijst voor het trainen en derna gaan refeeden!

Ennuhh je moet nog wel wat KH's eten vóór het trainen he :) beetje energie doet je training alleen maar ten goede.

Het enige waar wat koolhydraten inzaten was de appel, kokosbrood (=broodbeleg gemaakt van kokos, geen echt brood) en een inieminie beetje uit de noten.

Even uitgerekent in Eetmeter;
Totaal : 24 gram koolhydraten

Dat plakje roggebrood om 15:30 leverde 20 gram koolhydraten.

Bij het avondeten heb ik alleen kip en sla en tomaat op.

Straks 100gr kwark en 100gr kip.

Heb net 2 uur lang verf afgeschrapt. Dus ik denk dat ik wel aardig leeg ben morgen :)

iank zei:
Hoe moet zo'n 'refeed-avond' er dan precies uitzien..
moet je dan alleen complexe koolhydraten eten zoals bambix ed. of heel wat anders?

Ontbijt tot aan maaltijd voor je training : minimale hoeveelheid koolhydraten, het liefst GEEN koolhydraten.

Na je training : simpele koolhydraten tanken in de vorm van cornflakes, dextrose etc. Als het maar een hele hoge GI heeft.

Naar de avond toe steeds complexere koolhydraatbronnen eten, bijv. havermout of roggebrood in je laatste maaltijd.

Pas op; tijdens refeed vetinname zo laag mogelijk houden!

wat eet jij dan in je maaltijden tot je training??

train jij trouwens in de ochtend? want ik train meestal rond een uurtje of 5, dus dat is wel lang zonder koolhydraten..:rolleyes:

tja als je smiddags traint, moet je na het trainen beginnen met refeeden he :) en een uur voor t trainen je eerste kh rijke maaltijd eten.

oke, en dit is alleen op refeed-dagen...
of de andere dagen moet je dan eigenlijk helemaal geen koolhydraten eten?

hoe kom je zonder die koolhydraten dan toch nog een beetje ana je calorien of eet je dan echt 3 bakken kwark, 10 eieren, 3 blikjes tonijn ezn...???

Burp..me refeed dag vdaag:D

1e maaltijd: 150gr havermout+50gr whey
2e maaltijd:220 gr rijst met 300 gr kipk en 200 gr wokgroente
3maaltijdL: 150 gr havermout+50 gr whey
4emaalijd: 220gr rijst met 300 gr kip en 100 gr wokgroente
5e maaltijd:800gr magere kwark en handje amandelen

pfffffff...hoe langer ik in de cut zit, hoe moeilijker ik het naar binnenwerk op refeeddagen:o je maag krimpt ook namelijk

straks weer 800gr kwark
en dan nog een casseineshake voor het slapen..morgen weer low carbs:D

Refeeds vind ik nog steeds heel moeilijk. Vooral omdat ik nu uiteindelijk erachter ben dat ik heel slecht op gluten reageer (dwz. granen met gluten zoals tarwe & rogge) en al van 300g KH 3 kilo aankwam in het verleden. Zo werkte een CKD-dieet dus absoluut niet. Calorie/carb cycling wel.

Trouwens, wat in die refeed link staat over x refeeds bij x % lichaamsvet klopt niet helemaal. Er zijn genoeg mensen die al stil staan als ze te lang onder hun onderhoud eten , ook al is hun vet% nog vrij hoog. Juist voor hen is carb cycling en feitelijk nog meer calorie cycling (dus niet eens zozeer KH, maar eerder ook vet & eiwit) goed werken.

Ik weet nu zeker dat 2 kleinere refeeds in een week beter werken dan 1 grote. Zoals Frenkpie die deed, maar dan met uitsluiting van gluten en bij voorkeur zo min mogelijk zuivel (ook dat is een no no gebleken). Peulvruchten zijn bij mij favoriet, zolang het weekwater maar goed afgespoeld is. Zo nodig kan je de GI verhogen door ze te pureren.

ik vond mijn kleine refeeds altijd toch behoorlijk groot :D:D

200 gram cornflakes, 4 boterhammen en 150 gram havermout met 250 gram kwark in 3 uur tijd is geen pretje :D :P

die theelepel azijn was altijd hell.. vaak genoeg nét niet moeten overgeven.. maar wel altijd een ongelooflijke pomp in de spieren die ik die avond getraind had en een superpomp in de training op de avond na de refeed :)

Cutten is gewoon gaaf :)

Nu weet ik het zeker: jij bent een masochist en ik een hedonist.

masochist [mas·och·ist]

one who derives pleasure (especially coïtusual) from his own abuse and pain.

hedonist [he·don·ist]

one devoted to or living for pleasure, pleasure seeker.

Naahh klopt niet helemaal espi ;) maar ik houd er wel van om (fijne) pijn te lijden (tijdens het sporten of veel vreten :P).

Daarnaast heeft het (bij mij iig) niets met coïtus te maken.

Ik zoek het plezier ook wel op hoor :)

Vandaag moest het gaan gebeuren, DÉ refeed! Omdat ik gisteren al op tijd werd ingelicht door o.a. Frenkpie, schoof ik om 15:30 mijn laatste koohydraatbron naar binnen in de vorm van een plakje roggebrood. Natuurlijk niets tegen mn ouders verteld, want zij zouden er toch weer niets van snappen.

Een beetje zenuwachtig was ik vanochtend wel toen ik begon. Hoe zou ik de ochtend door komen en hoe zou de training verlopen? Daar kom je maar op één manier achter.

7:30
60 gram Matrix 5.0
2 capsules visolie
2 eetlepels lijnzaadolie

9:30
1 ei
25 gram Matrix 5.0
30 gram gemengde noten

12:30
130 gram tonijn in water
1 ei
20 gram whey

13:30 Pre workout
20 gram Superpump 250

Tot mijn verbazing verliep de training heel lekker. Squat voelde zwaarder aan, dus ik eindigde met een setje van 6 herhalingen die maar 20kg lichter was dan vorige week. Niet gek toch? Vervolgens wat deadlifts, clean and presses, barbell curls, side raises en calf raises. Gingen ook allemaal erg lekker en ondertussen zweette ik al lekker hard door het hoge tempo dat ik aanhield. De training afgemaakt met 25 minuten cardio, waar stevig werd doorgetrapt.

Eindelijk, het zat erop! Vlug naar de kleedkamer voor mn vloeibare koolhydraatbom :D

15:15 Post workout
45 gram maltodextrine
20 gram dextrose
20 gram Superpump 250

Kh : 61 gram

15:30
70 gram maltodextrine
50 gram whey
1 kiwi

Kh : 77 gram

HYPA HYPA!!! Dat kickt er behoorlijk in! 138 gram koolhydraten binnen een kwartiertje naar binnen tanken, dat merk je wel!

17:00
320 gram gepofte aardappelen
100 gram brinta
150 gram kwark
50 gram tomaten ketchup

Kh : 140 gram

19:00
350 gram gekookte zilvervliesrijst
125 gram kipfilet
100 gram roerbakgroenten
50 gram brinta

Kh : 126 gram

22:00
2 plakken roggebrood
200 gram kwark

Kh : 48 gram

In één woord : BURP!

Heb het zojuist allemaal uitgerekend in Eetmeter 2002 en dit kwam eruit gerold;

Totaal:
3745 kcal
Koolhydraten : 473 gram
Eiwitten : 290 gram
Vetten : 77 gram

Koolhydraten, van ontbijt tot aan de training : 9 gram
Koolhydraten, na de training tot aan laatste eetmoment : 464 gram

Eiwitten, van ontbijt tot aan de training: 134 gram
Eiwitten, na de training tot aan laatste eetmoment: 156 gram

Vetten, van ontbijt tot aan de training: 55 gram
Vetten, na de training tot aan laatste eetmoment: 22 gram

Voor de gein nog even gewicht bijgehouden :P

Gewicht 13:00 vanmiddag : 91kg
Gewicht 22:00 vanavond : 92,5kg

Geen gekke gewichtstoename, dit heeft iedereen volgens mij.

Nu maar afwachten hoe ik er morgen uitzie :D

als je niet veel gedronken hebt, komt het gewicht er pas overmorgen of zo bij. heb je gezopen als een tempelier, dan zit het er morgen aan.

Als het goed gebeurd is:
gewicht erbij = 4 x (ingenomen KH minus je nromale KH-inname).

Ik kwam altijd 10x dat verschil aan :( .. stomme rotgluten!

Esperantisto zei:
als je niet veel gedronken hebt, komt het gewicht er pas overmorgen of zo bij. heb je gezopen als een tempelier, dan zit het er morgen aan.

Als het goed gebeurd is:
gewicht erbij = 4 x (ingenomen KH minus je nromale KH-inname).

Ik kwam altijd 10x dat verschil aan :( .. stomme rotgluten!

We wachten het af :D

Jopske zei:
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

:D

zo zie ik er normaal gesproken al uit :D

Ik denk niet dat je moet verwachten dat je deze week bent afgevallen.. aangezien je (eer?)gisteren nog een junkmaaltijd hebt gehad en nu weer een flinke refeed.

nu proberen níet te junken en alleen te refeeden.

Persoonlijk zou ik toch wat minder vloeibaar (suikerrijke) KH's naar binnen werken i.v.m. met insuline, maar das persoonlijk.

Woei, gisteravond kon ik maar niet in slaap komen! Om 24:00 had ik nog het gevoel alsof ik een marathon kon lopen!

In alle staten met koolhydraten :hedbang:

Kort nachtje dus, maar voelde mij vanochtendvroeg topfit. Net lekker gewerkt en vanmiddag ff een terras aanleggen. We moeten alleen eerst wel ff al die tegels eruit halen, opladen en vervolgens weer afladen. Gelijk mn cardio/GPP voor vandaag gehad:D

Morgen weer meten, ben benieuwd!

M@rsel zei:
Woei, gisteravond kon ik maar niet in slaap komen! Om 24:00 had ik nog het gevoel alsof ik een marathon kon lopen!

In alle staten met koolhydraten :hedbang:

Kort nachtje dus, maar voelde mij vanochtendvroeg topfit. Net lekker gewerkt en vanmiddag ff een terras aanleggen. We moeten alleen eerst wel ff al die tegels eruit halen, opladen en vervolgens weer afladen. Gelijk mn cardio/GPP voor vandaag gehad:D

Morgen weer meten, ben benieuwd!
dat rijmt :D

Terug
Naar boven