XXL Nutrition

Endo goes ripped

Het zal me verbazen als dat refeeden echt zoden aan de dijk gaat zetten.

evenveel als wanneer je een beter dieet gaat volgen: je merkt het pas op langer termijn.

Eigenlijk zou t beter zijn om ongeveer twee dezelfde personen te laten cutten: een met 1x per week een ranzige junkfooddag en de andere met 2 refeeddagen na een zware rug en been training.

Of misschien dat een dezelfde persoon dit jaar probeert te cutten met junkfood en geen refeed en dan het jaar erop andersom.

Probeer het zelf eens centaur. Vergeet niet om de 'regels' van het refeeden dan goed in acht te houden.

• Topic Starter Topic Starter
Joehoe!

30-04-06
Gewicht thuis
91.5 kg
Buik omtrek ontspannen
90 cm
Buik omtrek gespannen
89 cm
Zwemband huidplooi in mm
18 mm
Kcal rustdag
2800
Kcal trainingsdag
3000
Cardio per week
5 x ( + ochtend cardio)

07-05-06
Gewicht thuis
91.3 kg
Buik omtrek ontspannen
90 cm
Buik omtrek gespannen
88 cm
Zwemband huidplooi in mm
18 mm
Kcal rustdag
2800
Kcal trainingsdag
3000
Cardio per week
4 x (na de training)
Refeed
Vrijdag middag en avond
Junkmaaltijd
Donderdag

Het was vakantie, dus heb geen tijd/ zin gehad in ochtendcardio op nuchtere maag. Dat zie ik wel in de resultaten. Morgen weer met een schone lei beginnen dus:P

Ik weet niet of ik aankomende week weer een refeed ga toepassen. Zoals het voorgaande weken verliep, ging het ook goed.
Vorig jaar merkte ik wel dat ik 'plat' werd, dus toen had ik er wel baat bij kunnen hebben.

De afgelopen dagen na de refeed voelde ik mij niet pafferig of zacht. Merkte eigelijk niet zoveel op in de spiegel.
Wat ik wel merkte, was de pomp gisteren in mn benen, rug, schouders en armen tijdens het werk. Meer dan normaal in elk geval.

Wat ik gek vind, is dat bijna al het vet weggaat rond de midsectie en niet bij bijvoorbeeld borst of armen :scratch:Daar moet het ook weg :(
Misschien is het nu tijd om te gaan verlagen met koolhydraten?

Kan. Op zich is het een heel erg goed teken dat je vet juist bij de buik verdwijnt. Betekent dat je niet te fanatiek aan het cutten bent door te veel trainen en te weinig eten. Dus an sich ben je goed bezig.
Bij je borst zal het vanzelf ook verdwijnen. Beter zo dan andersom.

Ben het met Frenkpie eens dat refeeds het meeste waar voor je geld opleveren, zolang je tenminste hard genoeg ervoor traint (want wie niet traint, hoeft amper te refeeden). Junkdagen zijn psychologisch nuttiger.. tenzij je dus al 1 dag na je junkdag aan de volgende gaat denken.

ik merk dat ik nu wel refeeds moet gaan toepassen. Ik zit rond de 10% grens en nu voel ik wel dat ze min of meer noodzaak worden. Ik ga nu ff koolhydraten laden. Ik wel niet getraind vandaag maar ik moet nu echt laden om morgen te kunnen trainen. Zo laag is nu mijn energiepeil :rolleyes: Volgende week maar volgens de boekjes.
Layne norton, die natural bodybuilder is in Amerika. Zegt dit over refeeds:

"One should also incorporate re-feeds into their diet plan. Re-feeds help boost a hormone called leptin, which is the mother of all fat burning hormones. As one diets, leptin levels drop in an attempt by the body to spare body fat. Periodic, proper re-feeding can raise leptin levels and help one continue to burn fat an optimum rate.

A person who is lean will need to re-feed more frequently than someone who has a higher body fat percentage. For those who are below 10%, it is probably a wise idea to incorporate re-feeds two times per week. For those people who are in the 10-15% range, re-feeding every 6-12 days will probably be adequate, for those who are above 15%, re-feeding will probably not need to be done more than once every week to two weeks. Obviously as one loses body fat they will need to re-feed more often."

Ik ga nu 2x in de week refeeden.

• Topic Starter Topic Starter
Nu weet ik wat de oorzaak is van die vieze pufjes die ik al 3 dagen laat glippen! De refeed! Hebben meer mensen hier last van?

Heb ik ook als ik te veel moeilijk verteerbaar zetmeel eet.. en ja, opnieuw de gluten en zuivel, maar ook als er te veel vezels bij zitten of het te snel gegeten wordt.

Frenkpie zei:
evenveel als wanneer je een beter dieet gaat volgen: je merkt het pas op langer termijn.

Eigenlijk zou t beter zijn om ongeveer twee dezelfde personen te laten cutten: een met 1x per week een ranzige junkfooddag en de andere met 2 refeeddagen na een zware rug en been training.

Of misschien dat een dezelfde persoon dit jaar probeert te cutten met junkfood en geen refeed en dan het jaar erop andersom.

Probeer het zelf eens centaur. Vergeet niet om de 'regels' van het refeeden dan goed in acht te houden.
Ik doe het op dit moment met een junkmaaltijd eens in de week, maar eerlijk is eerlijk, ik kan niet oordelen als ik het niet zelf heb geprobeerd. Dus ik zal me eens in dat refeed gedoe verdiepen, en het de eerst volgende cut uitproberen als hetgeen wat ik te lezen krijg me ook bevalt. ;)

M@rsel zei:
Nu weet ik wat de oorzaak is van die vieze pufjes die ik al 3 dagen laat glippen! De refeed! Hebben meer mensen hier last van?

nu, je het zegt. zondag refeed en dinsdag pufjes :D Ik merk dat ik gisteren nauwelijks vocht vasthield en nu vandaag pas, erg puffy ben dus 2 dagen na refeed.

Centaur zei:
Ik doe het op dit moment met een junkmaaltijd eens in de week, maar eerlijk is eerlijk, ik kan niet oordelen als ik het niet zelf heb geprobeerd. Dus ik zal me eens in dat refeed gedoe verdiepen, en het de eerst volgende cut uitproberen als hetgeen wat ik te lezen krijg me ook bevalt. ;)

als je onder de 10% komt is het haast noodzaak om te refeeden omdat je energiepeil erg laag wordt. Wacht maar.......

Smoothmold zei:
als je onder de 10% komt is het haast noodzaak om te refeeden omdat je energiepeil erg laag wordt. Wacht maar.......
Mja, dan wordt het toch een ander verhaal, ik wil niet onder de 10% gaan.

3dagen laag, 4e dag onderhoud...rijst rijst rijst rijst, kip kip kip kip..nog ff en IK ga eieren leggen:eek::( al 5maanden geen junk aangeraakt:( zucht...wel degelijk resultaat, maarv de verleidingen om eens bij de burger king naar binnen te stappen wordt steeds moelijker :o

RobertHosper zei:
3dagen laag, 4e dag onderhoud...rijst rijst rijst rijst, kip kip kip kip..nog ff en IK ga eieren leggen:eek::( al 5maanden geen junk aangeraakt:( zucht...wel degelijk resultaat, maarv de verleidingen om eens bij de burger king naar binnen te stappen wordt steeds moelijker :o
Even een kleine topic hijack:

Hoe ver ben je nu met je vet %, waar kwam je van af?

RobertHosper zei:

top gozer :thumbs:

thnx gast:D:D:D op de meet gaan we lekker junken oor een daggie:D
hoestie met jouw cut?:)

dude rob die sig is zoo faut

RobertHosper zei:

je kunt ook gewoon pasta, aardappelen en vis eten hoor en met een beetje creativiteit kun je er nog heerlijke maaltijden mee toveren ;)

Terug
Naar boven