Fitness Seller

energiebehoefte

osh

Novice
Waardering
0
Lengte
1m89
Massa
65kg
goeiemiddag,

wie kan mij helpen met mijn energiebehoefte? als ik mijn energiebehoefte uitreken kom ik op 1801261 uit wat me niet juist lijkt. ik bereken me erergie behoefte uit met de berekening van het topic: Hoe bereken ik mijn energiebehoefte?

67 kg
190 cm
17 jaar

ik heb eerst de tussenhaakjes uitgerekent en toen een berekening er van gemaakt.: 88,362+897599+911810-96509=1801262

klopt dit antwoord bij deze berekening? of komt er een heel ander antwoord uit?

mvg.

Ik kreeg onderstaande als tip.
In de sheet kan je ook je behoefte uitrekenen.
Met gemiddelde activiteit zou ik uitkomen op 3100 als behoefte. Maar kijk er even naar.
succes

om zicht te krijgen op wat je aan het doen bent... en wat je zou moeten/kunnen doen; maak je een voedingsschema

bereken je behoefte bijv op giantpt.com

maak een schema op basis van je onderhoudsbehoefte,
-500 cal als je wil cutten
+500 cal als je wil bulken

zorg voor
2-2,5 gr eiw/kg lich. gewicht
min 1 gr (goede) vetten/ kg lich.gewicht
de rest van je benodigde cal kan je uit je KH halen

gebruik een [Link niet meer beschikbaar]
om alles wat je eet in te zetten, overzicht te krijgen en eventueel aanpassingen te maken.

• Topic Starter Topic Starter
oke top bedankt zo kom ik op weg:D

ik heb me er al een tijdje in verdiept. dus nu maar beginnen met een voedings schema.

bedankt.

en waar staat vvm voor?

mvg

Laatst bewerkt:
vetvrije massa

oke bedankt, weet je ook hoe je je vvm berekent? ik dacht dat je dat met je vetpercentage moet berekenen maar hoe?

mvg.

mijn vetpercentage is 13 procent. hier ben ik aan gekomen met het exelbestand hierboven, en een apparaat die je voor je lichaamhoud met 2handen.

Totale massa * ((100 - vp) / 100)

oke en waar staat vp voor?

natuurlijk vetpercentage :D

Laatst bewerkt:
VetPercentage, in jouw geval 13.

dus dan word het 100-13=87:100=0,87 x67=58,29 ?

Jawohl.

oke dan kom ik hier op uit:

bmr: 1818
onderhoudsniveau: 2182
cutten: 1964
bulken: 2400

Laatst bewerkt:
die berekeningen zijn niet precies je moet kijken of je aankomt of niet iedereen is verschillend.

hoe kan je iets toevoegen aan de lijst in het exel bestand?(sheet). voedingslijst.

mvg.

Vervang gewoon een product wat je niet gebruikt door het product dat je wil invoeren.
Ik neem toch aan dat je niet alles in die lijst al eet :p

haha nee klopt maar ik weet zo niet hoe je iets kan toevoegen zodat het allemaal ook weer automatisch word berekent.

als ik iets toevoeg aan de calorietabel en de waardes invoer komt hij wel in het lijstje te staan van product. maar als ik hem dan aan wil klikken komen er allemaal rare tekens. hoe kan ik dit oplossen?

je moet hem niet onderaan toevoegen maar een product wat je niet gebruikt vervangen.
Dus als je bijvoorbeeld geitenkwark (in mijn geval) toevoegd zet ik hem op bijvoorbeeld de de plek van gehaktbal... zoiets snap je?
enne.. ook de producten in de lijst wel even aanpassen in ekv naar wat er op jouw product staat he.

Aaaaha zo..bedankt:D

welcome :)

Terug
Naar boven