Fitness Seller

Enige tijd op zelfde gewicht, wat te doen? Iemand tips?

Michelvonk93

Novice
Waardering
0
Lengte
1m84
Massa
81kg
Vetpercentage
13%
Beste,

Allereerst zal ik mijzelf even voorstellen, mijn naam is Michel, ik ben 21 jaar en weeg nu 76,7kg en heb rond de 12% BF. Ik train nu ongeveer 3 jaar, waarvan nu een jaar pas echt enorm fanatiek. In het begin zag ik veel progressie. Maar de laatste maanden zie ik weinig meer gebeuren. Ik ben hierdoor naar mijn voeding gaan kijken, heb alles op een rijtje gezet wat ik elke dag eet (geloof het of niet, al die kip+rijst komt me niet me neus uit :p)

Nu heb ik echter de vraag, hebben jullie enige tips om meer te gainen. Vorig jaar heb ik enorm veel gecut (10kg kwijt). Nu is dat dus echter niet meer nodig en wil ik gewoon veel spiermassa opbouwen.

Ik train gemiddeld 5 keer per week, waarvan ik 4 keer per week in de sportschool hang en 1 dag buiten hardloop.

Maandag:
Schouders - Buik

Dinsdag:
Borst - Triceps

Wo:
Hardlopen en beenoefeningen eigen gewicht

Do:
Rug - Biceps

Zo:
Benen - Onderarmen

Ik zit nu in mijn rustfase van creatine (Stacker2rush). Ik heb hiervoor Jack3D gebruikt (Amerikaanse versie, omdat ik toen een half jaar daar zat :)). Elke ochtend een Whey shake (100% Whey). En ik heb zojuist BCAA capsules aangeschaft, op aanrader van een sportmaat.

Ik heb een voedingsschema bijgevoegd als PDF. Gelieve als jullie hiervan verstand hebben ernaar kijken.

Maar waar zitten de problemen nu? Ik heb zelf geen idee, ik baal er enorm van dat de progressie niet enorm zichtbaar meer is. Mijn vraag aan jullie: Hebben jullie tips op mijn voeding om meer spiermassa op te bouwen, moet ik maaltijden vervangen voor iets anders of iets dergelijks? Daarnaast nog tips in supplementen, moet ik overstappen naar een andere creatine, zijn die BCAA capsules het waard?

Ik hoor het graag, hartelijk bedankt voor het doorlezen!

Groetjes

Bijlagen

Als je spiermassa wilt gaan kweken moet je meer gaan eten. Hoe ik jou voedingschema lees is dat je nu 2651,9 kcal binnen krijgt. Terwijl je behoefte 3057 is? Er staat al bij dat je 407 er onder zit.
Dus kort gezegt:

Gewoon meer eten!

Over de supplementen kan ik geen antwoord geven ben net pas begonnen met creatine en voor de rest nog nooit iets gebruikt.

Zorg eerst dat je voeding in orde is voordat je met supplementen begint.
Je zit nu 405,1kcal onder je onderhoud. Dit is je probleem. Wat rambo zegt dus: meer eten

Ongeveer 200 tot 500kcal boven onderhoud eten en het moet goed komen.
Hoe? verhoog de hoeveelheid van je voeding (meer brinta/meer brood/meer kwark etc)

• Topic Starter Topic Starter
Zorg eerst dat je voeding in orde is voordat je met supplementen begint.
Je zit nu 405,1kcal onder je onderhoud. Dit is je probleem. Wat rambo zegt dus: meer eten

Ongeveer 200 tot 500kcal boven onderhoud eten en het moet goed komen.
Hoe? verhoog de hoeveelheid van je voeding (meer brinta/meer brood/meer kwark etc)

Nu jullie beiden erop wijzen heb ik even naar mijn energiebehoefte gekeken. Volgens de Karth-Mcardle berekening heb ik een energiebehoefte van 2816kcal per dag. Ik zit hier inderdaad 164kcal onder. Ik ga eens kijken of ik mijn voeding aan kan passen, half bakje kwark in de avond erbij en eventueel wat meer boterhammen! Bedankt!

Nu jullie beiden erop wijzen heb ik even naar mijn energiebehoefte gekeken. Volgens de Karth-Mcardle berekening heb ik een energiebehoefte van 2816kcal per dag. Ik zit hier inderdaad 164kcal onder. Ik ga eens kijken of ik mijn voeding aan kan passen, half bakje kwark in de avond erbij en eventueel wat meer boterhammen! Bedankt!

Probeer ook rijst en kip te eten, dit eet makkelijk weg en zit vol eiwit en koolhydraat.
Als dit al in je schema zit heb ik niks gezegt :rolleyes:

Super.

Er zijn verschillende berekeningen en deze berekeningen zullen een goede indicatie zijn.
Uiteindelijk moet je zelf uit gaan vinden wat je onderhoud is en er dan +200 a 500 kcal bij toevoegen.

Super.

Er zijn verschillende berekeningen en deze berekeningen zullen een goede indicatie zijn.
Uiteindelijk moet je zelf uit gaan vinden wat je onderhoud is en er dan +200 a 500 kcal bij toevoegen.

Exact, ik heb even gekeken naar verschillende berekeningen. Ik kom op een gemiddelde van circa 2850. Ik heb gekeken wat ik toe kan voegen aan m'n schema, ik zit nu op zo'n 360kcal boven die behoefte (2850). Dat ga ik de komende maanden even vasthouden, ben benieuwd of de resultaten er dan wel weer zijn :)

Thaanks!

Berekening zal nooit helemaal kloppen, probeer het gewoon uit. Eerst verhogen met 300 tot 500 kcal is dat niet genoeg tel je er weer wat bij.

Exact, ik heb even gekeken naar verschillende berekeningen. Ik kom op een gemiddelde van circa 2850. Ik heb gekeken wat ik toe kan voegen aan m'n schema, ik zit nu op zo'n 360kcal boven die behoefte (2850). Dat ga ik de komende maanden even vasthouden, ben benieuwd of de resultaten er dan wel weer zijn :)

Thaanks!

Ik zou niet zo lang wachten, weeg je nu en over een week/2 weken en kijk of je bent aangekomen. Zo niet verhoog je je kcal.

Succes :)

PS:
Cardio kun je prima doen maar zorg dat je dan wel extra eet om de verbranden kcal aan te vullen.

Neem eens een ander krachtschema

je eet veel te veel brood.. trap er 100 gr noten per dag in, ga je echt wel aankomen..
en zoals hierboven, ander schema als je dit al lang doet..

Ik zou niet zo lang wachten, weeg je nu en over een week/2 weken en kijk of je bent aangekomen. Zo niet verhoog je je kcal.

Succes :)

PS: Cardio kun je prima doen maar zorg dat je dan wel extra eet om de verbranden kcal aan te vullen.

We zijn nu ongeveer twee weken verder dat ik dit aan het toepassen ben. Daarnaast mocht ik vorige week weer beginnen aan m'n creatine kuur en BCAA's. Ik ben nu 1,8kg aangekomen, ben er best van geschrokken. Is dit normaal, of betekent dit ook dat ik meer vet heb opgebouwd dan eigenlijk hoort?

We zijn nu ongeveer twee weken verder dat ik dit aan het toepassen ben. Daarnaast mocht ik vorige week weer beginnen aan m'n creatine kuur en BCAA's. Ik ben nu 1,8kg aangekomen, ben er best van geschrokken. Is dit normaal, of betekent dit ook dat ik meer vet heb opgebouwd dan eigenlijk hoort?

"Zorg eerst dat je voeding in orde is voordat je met supplementen begint.
"
Ik quote mezelf even.. je gaat veelste snel man je hebt amper je voeding op orde en je begint al met creatine.

Nu je creatine hebt toegevoegd weten we niet hoeveel creatine een rol speelt in je gewichts-toename.
Want je houd meer vocht vast als je creatine neemt. Goed 1,8kilo in 2 weken is wel aardig veel hé..
Zou het nog een weekje aankijken. Misschien moet je lichaam er even aan wennen omdat je lang niet
voldoende hebt gegeten. Ook komt een deel van het gewichts toename door creatine en zal dat voornamelijk vocht zijn.

Zoals helium al zegt maak je voeding is op orde voor supplementen!

En ja dit is normaal 1,8 kg vooral met creatine. Ik ben nu 9 dagen bezig met creatine en ben 1,5 kilo aangekomen terwijl ik in een cut zit.

Op gewicht hangen : Aankomen = meer eten, afvallen = minder eten .. simpel toch?

en supplementen zijn overrated, gewoon lekker alles uit je voeding halen..

Misschien een Full Body opzet iets voor nieuwe spierprikkels?

"Zorg eerst dat je voeding in orde is voordat je met supplementen begint.
"
Ik quote mezelf even.. je gaat veelste snel man je hebt amper je voeding op orde en je begint al met creatine.

Nu je creatine hebt toegevoegd weten we niet hoeveel creatine een rol speelt in je gewichts-toename.
Want je houd meer vocht vast als je creatine neemt. Goed 1,8kilo in 2 weken is wel aardig veel hé..
Zou het nog een weekje aankijken. Misschien moet je lichaam er even aan wennen omdat je lang niet
voldoende hebt gegeten. Ook komt een deel van het gewichts toename door creatine en zal dat voornamelijk vocht zijn.

Waarom zou dit te snel zijn?
Hij wil massa bijkomen, dat doet hij nu, klaar.

Waarom zou dit te snel zijn?
Hij wil massa bijkomen, dat doet hij nu, klaar.

Kom jij weer hoor met je simpele reacties.
Lees even van begin tot eind i.p.v topic naam te lezen en laatste reactie van TS.

Dan zul je erachter komen dat toen TS dit topic maakte hij zwaar onder zijn onderhoud zat.
Terwijl hij wilt aankomen. Dan is het zaak om eerst het voeding aan te passen en te zorgen dat dit goed zit
EN DAN eventueel met creatine beginnen. Maar nu is hij "aangekomen" en weten we nog niet
of hij genoeg kcal binnen krijgt omdat dit allemaal te danken kan zijn aan Creatine (vocht vasthouden).

Kom jij weer hoor met je simpele reacties.
Lees even van begin tot eind i.p.v topic naam te lezen en laatste reactie van TS.

Dan zul je erachter komen dat toen TS dit topic maakte hij zwaar onder zijn onderhoud zat.
Terwijl hij wilt aankomen. Dan is het zaak om eerst het voeding aan te passen en te zorgen dat dit goed zit
EN DAN eventueel met creatine beginnen. Maar nu is hij "aangekomen" en weten we nog niet
of hij genoeg kcal binnen krijgt omdat dit allemaal te danken kan zijn aan Creatine (vocht vasthouden).

Is bijkomen in "vochtmassa" dan niet bijkomen?
Wanneer hij gaat stagneren verhoogt hij gewoon zijn onderhoud en zo kan hij DIRECT beginnen met creatine :cool:

meer eten en minder schijten

Terug
Naar boven