AndroidHealthClinic

Enorme kramp in de kuiten tijdens het slapen

Een bloedonderzoek? Denk idd zoals velen hier zeggen dat het door een verstoorde nogwat komt, als gevolg van VEEL te weinig drinken.. dat zit in de familie kennelijk

Ja bij een bloedonderzoek zien ze perfect welke elektrolyten niet juist zitten. Kan je juiste aanvulling doen.
Maar je kan inderdaad eerst eens proberen meer te drinken. Blijf je last hebben toch maar eens last gaan bij je huisarts.

Nee dat is echt waar: ik kan het wel uit proberen te leggen, maar denk zelf maar eens er over na. Ga maar eens douchen met koffie en kijk daarna hoe schoon je bent; zo werkt het in je lichaam ook.
Shit, nu moet ik om mezelf lachen.;)
Het is geen bullshit, maar voor sommigen helaas de harde waarheid.:eek::D
Ik kan het wel voor je opzoeken, maar die uitleg past niet in het topic;
is lang en langdradig.;)

Door al die smilies neem ik je volkomen niet serieus.

kheb het ook altijd in mijn kuit maar nooit gehad onder het trainen, wel vaak onder het zwemmen
ben ook wel eens wakker geworden van de pijn, pff echt net alsof het eraf scheurt

Had ik vroeger vaak, vooral de nacht nadat ik kuiten heb getraind.. Ik word dan wakker en rolde soms uit m'n bed van de pijn, lijkt idd of je kuit afscheurt.
Ik heb vaker gelezen dat dit een tekort kan zijn van magnesium, mss daar eens mee supplementeren. ;)

• Topic Starter Topic Starter
Had ik vroeger vaak, vooral de nacht nadat ik kuiten heb getraind.. Ik word dan wakker en rolde soms uit m'n bed van de pijn, lijkt idd of je kuit afscheurt.
Ik heb vaker gelezen dat dit een tekort kan zijn van magnesium, mss daar eens mee supplementeren. ;)

Kan bij mij ook gaan om spier afbraak want als ik normaal train zoals ik altijd doe heb ik nergens last van maar zodra ik een stop neem van 2/3 week krijg ik dat.

En het klopt dat de pijn zo erg is dat je er wakker van word en echt moet rollen en weet ik veel wat moet doen om die pijn weg te laten gaan:|

Hehe ik heb dat ook een tijdje gehad, maar denk dat dat bij mij kwam omdat ik koude voeten had, Als je dat krijgt moet je je voet helemaal strekken met je been... dus met je teen helemaal naar beneden wijzen, dan moet de kramp normaal weggaan.... Ik vind het altijd wel een grappig gebeuren als ik zo wakker word :D

Hehe heb het ook een tijdje gehad. Zo erg dat je je bed uit springt om snel te kunnen rekken tegen de muur. Calcium en Magnesium zijn de oplossing..

Als ik niet train, nooit kuitkramp, maar o wee als ik weer stevig train dan word ik elke maand wel s nachts wakker van de pijn, onbeschrijflijk hoeveel pijn dat doet. Veel of weinig drinken, heb ik nooit verschil in kunnen ontdekken.

In de winter soms nog iets ergers, kramp in je scheenbeen spier. Die gaat niet weg zonder minimaal 10 min overstrekken maar dan krijg ik meestal na 5 min weer kramp in mijn kuit. Dus kramp in kuit en in scheenbeen spier dat is pas pijn :-)
Daarna meestal nog 5 dagen spierpijn aan de kuit.
Vitaminepillen met calcium en magnesium slik genoeg naast een liter melk maar heb niet het idee dat het helpt.

Laatst bewerkt:
Als ik niet train, nooit kuitkramp, maar o wee als ik weer stevig train dan word ik elke maand wel s nachts wakker van de pijn, onbeschrijflijk hoeveel pijn dat doet. Veel of weinig drinken, heb ik nooit verschil in kunnen ontdekken.

In de winter soms nog iets ergers, kramp in je scheenbeen spier. Die gaat niet weg zonder minimaal 10 min overstrekken maar dan krijg ik meestal na 5 min weer kramp in mijn kuit. Dus kramp in kuit en in scheenbeen spier dat is pas pijn :-)
Daarna meestal nog 5 dagen spierpijn aan de kuit.

daarom altijd dagelijks je kuiten rekken en strekken, je loopt er de gehele dag op dus alleen 's nachts krijgen ze voldoende rust!
;)

vriend van me heeft het ook gehad.
werdt toen behandeld door de fysio door 6 x per dag de kuiten te rekken :) ( en massage)

misschien een tip.

Als je wakker wordt met die klote pijn even op de rand van je bed gaan zitten, met je hiel op de grond. Dan en dan strek je je kuit door met je teen richting je knie te gaan zegmaar. Dat helpt altijd;) En wat de meeste al zeggen, meer water!

Ik ken het helemaal, en wilde daar toevallig ook een topic over openen, maar casparr is me dus voor!!
Echt die pijn is hevig niet normaal, en inderdaad altijd snachts.
Maar ik ga een suplumenteren met magnesium en calcium!

• Topic Starter Topic Starter
Had het gister en eergister weer.. vandaag de hele dag bij traplopen en gewoon lopen enorme pijn in mijn kuiten:(

heeft volgens mij te maken met de groeispurt...
in deze periode had ik er iig veel last van, en hoorde ook van andere mensen dat ze daar last van hadden.

Terug
Naar boven