MuscleMeat

Slaap optimaliseren (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Een beetje ZMA zal geen kwaad doen nee. Al is Zinc en Magnesium samen nemen niet direct aan te raden qua opname.
Maar ZMA zal vooral wat bij kunnen dragen als je aan het optimaliseren bent, niet als de basis kut is(wat nu nog volledig onbekend is).
 
Zullen we eerst maar eens beginnen met de basis van je slaap aan te pakken voordat je allerlei pleisters gaat proberen te plakken door adviezen als CBD, ZMA, Melatonine, wijn om in te slapen(wtf?) etc.


In de reactie van Onit staat al zoveel waardevols wat absoluut kan/gaat helpen bij je slaapritme.

Hoe lang speelt al dat je in de nacht wakker wordt? Hoe lang duurt het voordat je weer inslaapt? Waarom sta je op? (WC bijvoorbeeld)
Wat doe je in de uren voordat je naar bed gaat? Je zegt rond 21u naar bed te gaan. Wat doe je vanaf 18:00 tot je slaap?
Hoe is je cafeinegebruik door de hele week? En hoe gevoelig ben je hier voor? Merk je een kop koffie daadwerkelijk nog? Rook je? Alcohol?
Wat is de laatste maaltijd, je pre-bed maaltijd die je eet? Varieer je hier in?
Consumeer je vanaf 18:00 nog veel vloeistof?
Wat is je kamertemperatuur?
Douche je voor het slapen?
Mediteer je/heb je ervaring met mediteren?
Hoe donker is je kamer?
Geluid in je kamer?
Heb je oprecht een fijn bed/kussen/matras? Of is het wat je altijd al had?

Verwacht niet dat je volgende week als een roos slaapt. Stap voor stap investeren op verschillende vraagstukken tot je een minimaal ritme hebt waar je goed op functioneert. Vanaf daar verder optimaliseren
Thanks! Ga het zoziewo eerst zo aanpakken.. Ipv meteen iets te nemen!

Ik lees nu een boek ipv op de telefoon te zitten.. En dit helpt wel al redelijk
 
Bij mij helpen podcasts op mn telefoon opzetten ook. Werkt vooral goed als ik begrijpend moet luisteren, dan ben ik in een kwartiertje weg.
Dit doe ik iedere avond werkt perfect
 
bored louis ck GIF
 
Voor een goed herstel is slapen zeker belangrijk.

Lees ook vooral dit artikel Blog Sporten en CBD . CBD helpt op verschillende manieren.

Slaap optimaliseer je niet met reactieve middeltjes imo. Zoek de oorzaak.

Uitleg deze reactie legt het goed uit

In die stukjes is het wel grappig om te lezen dat die en die het allemaal succesvol gebruikt en dat ik mij bedenk 'nog nooit van die namen gehoord'. Ben benieuwd hoeveel mensen zich zo laten leiden door so called celebrities.
 
0.25-0.5mg xanax als ik voel dat ik niet kan slapen doet voor mij de trick, terwijl ik vroeger chronisch insomiac was.
 
al slaap thee geprobeerd ?
Is er in verschillende varianten, ik vind het heel fijn, 2 kopjes van dit spul voor het slapen gaan en ik ben knock-out
nu moet ik eerlijk zeggen dat ik geen koffie of red bull oid drink dus dat scheelt wel

image.jpg
 
Laatst bewerkt:
Goede wietolie van iemand die het zelf maakt werkt bij mij erg goed. Ik slaap dan een stuk langer en wordt ontspannender wakker.
 
Een paar hijzen Amnesia Haze werkt goed.
 
of gewoon seks, maar dat is lastig voor de meeste hier. Dan toch maar thee...
 
Goed leren ademhalen en
of gewoon seks, maar dat is lastig voor de meeste hier. Dan toch maar thee...
Slaap jij tegenwoordig wel dan? Kinderen, vooral babies zijn wel de grootste reden van slechte slaap.... sindsdien ben ik allergisch voor tekorten op welke manier ook.

P.S. Kameel, goed leren ademhalen klinkt zweverig, maar dat helpt vrij goed met in slaap vallen. Problemen veroorzaakt door AAS weet ik niet zo veel van, als het dat is.
 
Goed leren ademhalen en

Slaap jij tegenwoordig wel dan? Kinderen, vooral babies zijn wel de grootste reden van slechte slaap.... sindsdien ben ik allergisch voor tekorten op welke manier ook.

P.S. Kameel, goed leren ademhalen klinkt zweverig, maar dat helpt vrij goed met in slaap vallen. Problemen veroorzaakt door AAS weet ik niet zo veel van, als het dat is.
Kleine sliep de afgelopen nachten 4.5 uur aan een stuk :bierbang:.Sinds ik deze week werk maakt mijn vriendin mij ook eigenlijk niet meer wakker om luiers te wisselen etc. De andere van 2 slaapt al vanaf 3 maanden van half 8 tot 7 uur aan een stuk, wat dat betreft dus wel geluk. Verder ga ik tegenwoordig wat eerder naar bed om toch voldoende slaap te pakken...meer preventief aangezien ik niet te pruimen ben met te weinig slaap tegenover mijn omgeving.
 
of gewoon seks, maar dat is lastig voor de meeste hier. Dan toch maar thee...
Wat is voor kikkers en thee is voor fl....

Ik drink zelf veel thee :o
 
Back
Naar boven