AndroidHealthClinic

Enquete: Alleen of samen trainen?

Peiling Peiling Train je liever alleen of samen?

• Totaal stemmers
    180
Als mn trainingsmaat een gedreven persoon is die serieus met de sport bezig is en weet hoe en wat, dan samen.

Als het een lambal is die sport om te sporten, me continue uit mn concentratie haalt en alles verkeerd uitvoert en niks van advies opvolgt - get the f out.

Liefst alleen, maar 1 keer in de maand met mijn trainer samen, en dat geeft een extra impuls!

Samen met 1 iemand. Ik ga altijd met een goede maat van me, is ook heel gemotiveerd, ongeveer gelijke krachtstats, en zo heb ik altijd een spotter.

Iemand achter je die je over pijngrenzen heen schreeuwt vindt ik altijd wel fijn. Maar mijn trainingstijden zijn heel varierent, dus consequent afspreken met een trainingsmaatje lukt niet. Ik train dus 9/10 keer alleen.

Liefst met een buddy, maar dan wel 1 waar je wat aan hebt en iig motiverend werkt en als spotter sterk genoeg en betrouwbaar is.

ik train meestal met 1, soms 2 vrienden.

ik prefereer alleen though

Het heeft allebei zijn voor en nadelen.
Maar denk dat ik toch liever alleen train:P

Heb met meerdere gasten samen getraint, maar alleen traint het beste.

hangt ervan af
soms makkelijker om iets zwaarder te gaan met e spotter erbij,
andere keren train ik dan weer veel beter alleen omdat ik geconcentreerder ben en minder leuter

Ik zie geen voordelen meer met samen trainen (tenzij ik wel banken of squatten tot spierfalen maar dat komt niet vaak meer voor).

Alleen kun je inderdaad je eigen tijden bepalen. Alleen kan ik mij beter concentreren. Geen gezeur met 'deze oefeningen vind ik niet lekker'-blabla en dus gewoon een fatsoenlijk trainingsschema hanteren.

Alleen ben je sneller klaar. Nou ja that's it eigenlijk :).

Edit: En toeschreeuwen vind ik helemaal irritant. Dan is de concentratie helemaal weg!

Laatst bewerkt:
Liever met iemand anders, zodat hij kan helpen met bankdrukken en squaten.

train altijd alleen.

Alleen. Betere concentratie, eigen tempo, eigen schema.

Soms heb je wel mensen die aanraden samen te trainen. Om je bijv. te helpen met bankdrukken. Snap dat niet. Forced reps hoeft helemaal niet. Motivatie is er zowieso wel, en ik kan alleen beter tot het uiterste gaan dan met iemand erbij want dan ben ik minder gefocust als dr iemand bijstaat te kijken.

Maar, af en toe eens samen trainen kan wel leuk zijn. Kijken wat je kunt, helemaal kapot gaan door toch nog wat forced reps mee te nemen.

Zie wel eens groepjes van 3 of 4 man samen trainen. Dat vind ik echt niks. Kun je je helemaal niet meer richten op het trainen. Waar je toch voor komt. Socializen kan altijd erna nog in het café.

Laatst bewerkt:
same beter, men fitnessbud gaat gewoon mee met mijn schema en we zitte allebei ong op hetzelfde niveau, plus zo kweek je toch wat competitie? Ik heb ook een tijd alleen getraind maar met twee is toch iets beter imo

Alleen is relax maar mijn vriedin loopt wel ergens rond.

Lekker met zn 2'en! Competitief en iemand die kan spotten!
Natuurlijk wel een vereiste dat je ongeveer hetzelfde niveau hebt.

Deadliften met nog iemand ( omstebeurt ) is wel lachen :)
Maar verderest liever alleen lol

Train vaak samen met iemand maar regelmatig gaan we gewoon onze eigen gang qua oefeningen.
Als spotter is het handig of als hij op mijn uitvoering let bij nieuwe oefeningen bijvoorbeeld :)

Alleen.

Ik zou wel graag een goede trainingsmaat willen, maarja - zijn moeilijk te vinden. ;p

Ook alleen, vraag gewoon soms mensen of ze me kunnen helpen met spotten maar dat kan natuurlijk niet elke oefening.
En als ik samen train is het meestal wel allebij eigen oefening/schema maar dan helpen we elkaar wel met spotten.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven