XXL Nutrition

Essentiele aminozuren en BCAA: wanneer neem ik ze en waarom!

Status
Niet open voor verdere reacties.
30 min. before exercise
0.2 g/kg whey

Directly before exercise
0.4 g/kg high glycemic index carbs
15 g EAAs

Perhaps during exercise
A 4-6% CHO solution (not so important for BBers)

Immediately following exercise
0.4 g/kg high glycemic index carbs
15 g EAAs

20-30 min. following exercise
0.2 g/kg whey
Als ik dit zo lees, en ik wil bijvoorbeeld:

• creatine toevoegen
  • WMS gebruiken als carbs
  • maar 1 shakebeker meenemen naar de sportschool
Is dit dan niet optimaal om die whey thuis te nemen en 1 shakebeker te vullen met 5 gr creatine, 20g EAA en 50g WMS? Die kun je dan meenemen en de helft opdrinken in de kleedkamer voor en na je training. Dan krijg je dus:

30 min. before exercise
13g whey thuis

Directly before exercise
25g WMS
10g EAA
2.5g Creatine

25g WMS
10g EAA
2.5g Creatine

20-30 min. following exercise
13g whey thuis

Het enige verschil met het optimale voorbeeld is dat je 2,5 gram creatine voor en na de training hebt en het is super makkelijk.

creatine timing is irrelevant. Gaat erom dat je gewoon die 5gram per dag binnenkrijgt.
En wat is dat? 13gram whey 30min voor de training?
(voor de training is prima, maar wel dan ff 30-40gram van maken)

creatine timing is irrelevant. Gaat erom dat je gewoon die 5gram per dag binnenkrijgt.
En wat is dat? 13gram whey 30min voor de training?
(voor de training is prima, maar wel dan ff 30-40gram van maken)

Ja dacht ook al dat is zo weinig man, maar 0.2 * 65 blijft toch 13 he :p /sarcasm

Creatine zou beter opgenomen worden icm WMS of andere carbs dan gewoon water, daarom zou ik de creatine dus daarbij doen.

Als ik het in mijn persoonlijk schema zou toepassen zou ik gewoon avondeten, daarna naar de sportschool gaan, dan:
Directly before exercise
25g WMS
10g EAA
2.5g Creatine

25g WMS
10g EAA
2.5g Creatine

En dan 30 min later 1 dosering whey (28 gr ofzo) + 300 ml melk (whey met water is smerig ;))

Dit is erg makkelijk omdat je maar 1 gevulde shakebeker hoeft mee te nemen naar de sportschool, maar ik meen wel eens gelezen te hebben dat creatine nutteloos wordt als je het een tijdje in vloeibare vorm bewaart?

Edit: ik heb het antwoord gevonden
"How long is it ok for creatine to be in water?" - TranceNRG

If the water is pure (ph=7) and 4 degrees C, then 30 days. In pure water at 25 degrees C, 3 days. Even at a water pH of 3.5, it is 97.5% stable after 3 hours. (Answer courtesy of K(same))

Bron: de BB.com creatine FAQ
http://forum.bodybuilding.com/showthread.php?t=100831

Ik kan dus gewoon mijn shakebeker van tevoren maken :)

Laatst bewerkt:
wat is nou eigenlijk het verschil tussen essentiele aminozuren en bcaa's? of ik dat hetzelfde? alvast bedankt voor het antwoord!

ik snap het ook niet

wat het verschil tussen bcaa en eaa is..

niemand die hier antwoord op wil/kan geven? bij voorbaat dank

heb je uberhaupt gelezen wat hier in de stickie staat? Dat staat hier toch in uitgelegd ofniet?
Simpel gezegd: BCAA beschermt vooral tegen spierafbraak (dus gebruik in cut bij cardio enzo), EAAS zorgen voor spiergroei dus gebruik in de bulk

heb je uberhaupt gelezen wat hier in de stickie staat? Dat staat hier toch in uitgelegd ofniet?
Simpel gezegd: BCAA beschermt vooral tegen spierafbraak (dus gebruik in cut bij cardio enzo), EAAS zorgen voor spiergroei dus gebruik in de bulk

ik heb het doorgelezen maar kan niet het antwoord vinden wat jij nu geeft dus dank daarvoor.

Wat samenstelling betreft:

BCAA's, "branched chain amino acids": Leucine, Isoleucine, Valine
EAA's

EAA's, Essential Amino Acids: Isoleucine, Leucine, Lysine, Methionine, Phenylalanine, Threonine, Tryptophan, and Valine

BCAA's vallen dus onder de EAA's

Ik heb BCAA caps en EAS voor in mijn cut.
Waneer kan ik dan het beste wat innemen?
Ik zat te denken aan BCAA caps voor de KT en dan EAS net tussen de KT en cardio in. Of kan dat beter anders?

Worden bcaa's zo snel opgenomen dan, dat het nut heeft om het tussen de KT en cardio te nemen? dus alsk dan begin met de cardio beschermt het al me spieren tegen afbraak?

Ja, dat is het voordeel van aminozuren.

okey nice, dan gaa ik het zometeen direct proberen, kan ik gewoon een flesje water vullen met beetje water en 5 gram bcaa's in me kluisje bewaren en dan na de KT direct opdrinken en dan beginnen aan de cardio?
of moet het na het mixen direct opgedronke worden?

okey nice, dan gaa ik het zometeen direct proberen, kan ik gewoon een flesje water vullen met beetje water en 5 gram bcaa's in me kluisje bewaren en dan na de KT direct opdrinken en dan beginnen aan de cardio?
of moet het na het mixen direct opgedronke worden?

Je kunt ook gewoon 5 gr in een shakebeker doen, en na de KT er pas water bij doen als je een kraan in de kleedkamer hebt. Zo niet, ik denk dat je het wel kunt bewaren voor een tijdje, dat doe ik zelf namelijk ook (zie een paar posts hierboven, ik bewaar het ongeveer een uurtje in men kluisje met water).

Ik heb laatst opgezocht hoe het met creatine zit, en daar moet het water en verrekte warm en verrekte lage ph hebben en dan duurt het nog 3 uur om te vervallen in iets nutteloos. Maar dat komt omdat creatine door invloed van water verandert in een andere stof, ik geloof dat het bij eiwitten en aminozuren niet het geval is, maar ik weet het natuurlijk niet zeker, zou je moeten googelen.

Kan hier iemand vertellen of het een probleem is om Bcaa's gelijktijdig met whey te nemen? Ik vind er niet meteen een antwoord op via de zoekfunctie. En wanneer ik cardio zou willen doen op nuchtere maag, is het dan beter om alleen bcaa's te nemen?

Ik heb overigens deze gekregen http://www.bodyenfitshop.nl/aminozuren-poeder/body-fit-sportsnutrition/pure-muscle-bcaa. Wanneer ik deze alleen neem krijg ik deze niet binnen, zo'n gore bittere smaak, kotsneigingen, ... Dus iemand tips om deze wél smakelijk te maken zonder suikers toe te voegen? Nu doe ik er steeds een beetje whey poeder bij (zoiets van een 5gram).

Kan hier iemand vertellen of het een probleem is om Bcaa's gelijktijdig met whey te nemen? Ik vind er niet meteen een antwoord op via de zoekfunctie. En wanneer ik cardio zou willen doen op nuchtere maag, is het dan beter om alleen bcaa's te nemen?

Ik heb overigens deze gekregen http://www.bodyenfitshop.nl/aminozuren-poeder/body-fit-sportsnutrition/pure-muscle-bcaa. Wanneer ik deze alleen neem krijg ik deze niet binnen, zo'n gore bittere smaak, kotsneigingen, ... Dus iemand tips om deze wél smakelijk te maken zonder suikers toe te voegen? Nu doe ik er steeds een beetje whey poeder bij (zoiets van een 5gram).

Eerst de aminuzuren en een kwartier later pas de whey. Als je het gelijktijdig neemt gaan ze de concurentie met elkaar aan inplaats dat ze elkaar versterken (dacht ik ooit gelezen te hebben)

Ok dit klinkt misschien echt dom, maar ik train ook maar sinds vandaag met whey, maar wat is g/kg? Betekent 0,4 g/kg gewoon 400 gram?

400gram? Waar haal je dat vandaan?

Met whey is het iig heel simpel... 30a40gr poeder per keer nemen.
Iedere morgen bij je ontbijt, en 1 uur voor je training

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven