Fitness Seller

Eten na trainen

SjaakXXL

Novice
Waardering
0
Lengte
1m95
Massa
100kg
Heren,

Ik fitness 3 dagen per week na het eten. Dit is meestal rond 8 en 9 uur.
Na het fitness neem in een eiwitten shake met melk. Vaak heb ik daarna nog trek en dat resuulteerd vaak in snacken. Chips, nootjes, chocola etc. Nu ben ik sinds koort met een 3 dagen split schema. Nu is mijn vraag: Wat kan ik het beste en verandwoorst eten na trainen. Zoals jullie uit me verhaal hebben kunnen opmaken heb ik een aardige bf. Hoeveel weet ik niet.

Alvast bedankt voor de reacties en tips

Kwark word er veel gegeten. Verder weet ik niet, misschien kan iemand anders ff een aanvulling doen.

Tja je kan later je avondeten nemen, of gewoon niet meer snacken na je shake, is toch een stukje motivatie dat je op zal moeten brengen. Neem dan tomaten of bleekselderij of wortel of augurken of komkommer of ...... enzovoorts. Maar je kan jezelf beter zelfbeheersing aanleren en zorgen dat je maag wat krimpt zodat je niet constant honger blijft houden.

Eerst trainen dan eten? Ik heb om 20:30 een mooie rijst met tonijn, ei en groenten maaltijd naar binnen geschoven. Dan om 22:30 nog een bak kwark. Daarnaast hoef je niks meer...

Zorg dat je je grootste maaltijd van de dag plant NA je training. Vooral carbs en eiwitten. Je kunt beter bezuinigen op de rest van je maaltijden overdag, maar niet op de maaltijd na je training. Dit blijft je periode waarin je het meeste kunt profiteren van het herstellen van je spieren. Ik zou altijd een maaltijd zoals rijs, kip, groente eten na je training. Gewoon een goede carb-bron en een goede eiwit-bron.

Dus je wilt afvallen begrijp ik?
Zorg dan voor een goed voedingsschema, er zorg er inderdaad voor dat je een (groter) deel van je calorieen bewaard voor na je training. Kun je nog lekker smikkelen en dan naar bed jij!!

Ik ben meestal rond uur of half 8 klaar met trainen meestal neem kwark en anderhalf uur later nog paar sneden brood met kipfilet :) en dan meestal nog hOnger :p

Gek he?

Kwark voor het slapen. Dikke maaltijd met carbs en eiwitten direct na de training. Dat is het eerste waar je mee begint als je een voedingsschema maakt.

Noten zijn ook altijd leuk als snack :) of een blik tonijn met curry saus en of curry ketchup.

Terug
Naar boven